Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › hydraulische koppeling lek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 13:23 #17256421
Hallo allemaal,
weet niet of dit het goede forum is, maar niet geschoten = altijd mis…
Ik heb een paar jaar geleden van slooponderdelen een hydraulische koppeling gemaakt voor mijn kitcar.
Heeft al die tijd probleemloos gewerkt.
Nu is de afgelopen dagen de bak (Getrag 240 achter C20EX) er onderuit geweest en na montage van alle delen
wilde ik ontluchten, maar het blijkt dat het zwarte kunststof knietje niet afdicht op het laatste stukje leiding naar het druklager.
Was nooit een probleem, nu ineens wel… (misschien rubber ringetje verdwenen?)
Volgens mij zit er op oa. de Calibra en Vectra zo’n hydraulische koppeling, dus misschien kunnen jullie me helpen?Het laatste stukje leiding steekt vanaf het druklager omhoog, net door het koppelinghuis heen.
Daar eindigd het en is voorzien van een konische kunststof huls waarop het genoemde knietje kan worden vastgeklikt
met zo’n los hoefijzervormig veertje.
(Van het knietje gaat dan weer een rubber leiding naar de koppelingcillinder, maar daar gaat het nu niet over…)
Deze kunststof huls zit over de leiding geschoven, maar zit niet vast. Het kan ronddraaien en lijk me niet af te dichten.
Hoe deze huls afsluit op het knietje weet ik ook niet zeker maar het lijkt gewoon met een klein O-ringetje te gebeuren.
Het lijkt er erg op dat de remvloeistof (lees koppelingvloeistof) tussen de metalen leiding en het kunststof hulsje door weglekt.
Ik heb daar geen afdichtringetje gezien, ook goed gezocht op de grond, niets gevonden.
Wel lijkt er een groef te zijn aan de bovenkant van het hulsje (zonder O-ring) daar heb ik een passend rubber ringetje opgedrukt
maar hielp natuurlijk niets omdat deze huls niet lijk af te sluiten op de metalen leiding…Wat mist er of hoe ga ik het oplossen?
22 maart 2013 om 19:20 #18118960Hydraulische koppeling op een Calibra? In ieder geval niet op de klein gemotoriseerde modellen (alles met 4gaats wielnaven).
Volgens mij de Turbo en V6 ook niet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Gezien het hier ook nog eens om een Getrag bak gaat, denk ik dat je beter kan vragen bij de Omega rijders. Daar liggen volgens mij wel vaker die bakken al dan niet met hydraulische koppeling in.
22 maart 2013 om 21:56 #18118961calibra zit geen hydraulische, voor zo ver ik weet. volgens mij vectra,s/astra wel !
22 maart 2013 om 22:37 #18118962Hydraulische koppeling zit op de Astra-G en nieuwer, en de Vectra-B en nieuwer.
Willem
22 maart 2013 om 22:40 #18118963Mis je niet iets van een dichtringetje???
volgens mij zou er we ergens een Dichtringetje moeten zitten
23 maart 2013 om 12:08 #18118959@wim-v6 wrote:
Mis je niet iets van een dichtringetje???
volgens mij zou er we ergens een Dichtringetje moeten zitten
Ja, ik denk het ook. Maar hoe en wat…?
Ik zal het maar es bij Vectra proberen.
Ben benieuwd.29 maart 2013 om 12:37 #18118964Oorzaak gevonden, zie topic Vectra…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.