Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hydraulische klepstoters vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2012 om 17:33 #17899661
vandaag monteur bij gehad die al 40 jaar bij opel werkt en die heeft dit geluid nog nooit gehoord ! hij vermoed nokken aslagerschaal lijkt mij niet want geluid wisselt van minder naar erger het lijkt mij uit[ sensor ?? ] te komen die zitten er 2 in tegenover elkaar in de kop en dan tegen binnenkant distributie deksel zien eruit aluminium met 2draads aansluiting geen idee hoe die dingen heten vlg mij iets te maken met olie ? zou dat kunnen iemand die weet hoe die heten en wat die doen ??? gr frans
30 april 2012 om 19:06 #17899662dat heet nokkenassensor heb ik bij mijn astrax1.8xe1 ook gehad ging motor lampje branden maar wel blijven lopen en geluid van de klepstoters kan kloppen want als je ze er uit haald en je kan ze zo maar in drukken zijn ze stuk heb ik afgelopen december ook gehad heb ze toen alle 16 vervangen kosten me wel € 160 maar ben het wel kwijt meteen
30 april 2012 om 21:28 #17899663nokkenaspositiesensors zitten bij mij als je voor de auto staat rechts.
deze dingen zitten links een aan de voorkant en een aan achterkant van de kop en zitten bijna tegen binnenkant van dist.kap [ dus helmaal aan uitzijde van kop en aan de bovenkant en zitten met een torxboutje vast en lengte is ongeveer 8 cm. ] en zijn rond van alluminium en met stekkeraansluiting met 2 draaden en bij achterste voel ik en hoor [ ook met stethoscoop] ik de beruchte klop/tok wat auto ook doet is slecht optrekken [ gesmoord eigenlijk en is niet vooruit te krijgen auto is Zafira (M75) MPV • 1.8 16_V Ecotec (M75) (103kW) Z18XER van 200630 april 2012 om 21:31 #17899664Klopt, Kleptijdverstellers kunnen ook akelig rammelen, en gaat de motor rot van lopen..
Deze verstellers gaan verstopt zitten bij te weinig verversen, dan is vervangen de enige optie.
haal wel gelijk de Filtertjes eraf als je de nieuwe plaatst.
Willem
30 april 2012 om 21:49 #17899665aha Kleptijdverstellers wist geeneens wat het is en wat ze doen maar die zijn het lijkt mij.
wat doen die dingen ja kleptijd verstellen neem ik aan maar hoe dan ?vriendelijk bedankt Willem voor reaktie nou weet ik wat ik zoek en hoe ik het kan maken super.
mvg fans30 april 2012 om 21:58 #17899666Jup, Deze verdreaaien de nokkenassen tov de nokkenas tandwielen, zodat de Klep openings tijden aangepast kunnen worden..
Willem
30 april 2012 om 22:09 #17899667aha hier hebben ze mee zitten kloten wat mij al opviel is dat torx schroefjes van nokkenastandwiel zwaar beschadigd zijn ik heb deze auto nu een jaar en heeft nooit goed gelopen beetje bokkig en stoten en ik heb de olie 5w40 inderdaad 20.000 km laten zitten aan gezien ik toch al en toe moet bij vullen
nu wordt mij eea duidelijk is het dan de bedoelig om bij nieuwe de filters te verwijderen en waarom ?30 april 2012 om 22:25 #17899668en nu snap ik natuurlijk ook waarom die auto zo slecht loopt dus niet trekken en inhouden zowel op gas als benzine
nog een vraagje kan ik die zo vervangen eruit en nieuwe erin ? en moeten die allebei1 mei 2012 om 19:25 #17899669ik heb om te proberen de voorste met achterste verwisselt [ deze zijn vlg opel dezelfde] maar geeft geen verandering of verbetering tok blijft achter zitten en als ie loopt is geluid lijkt nog steeds op dieselmotor !! ik ben bang dat er met nokkenastandwielen die natuurlijk variabel moeten is gerommeld en dat daarom die auto nooit soepel heeft gelopen !!
mvg frans
6 mei 2012 om 18:27 #17899670ik wil volgende week alle klepstoters vervangen maar ik probeer het zo te doen dat ik de koppakking niet hoef te vervangen.
Ik zorg dat ik de nokkenas voorzichtig loshaal en dan gewoon de kop laat zitten want meestal zit deze wel goed vastgeplakt aan het blok.6 mei 2012 om 19:53 #17899671is dit niet de tool die nodig is om alleen de stpoter te vervangen.
http://www.tool-is.com/product/690739 mei 2012 om 12:23 #17899672Zaburo, is de kop of zijn de nokkenassen er niet uitgeweest een keer??
Zo ja, heb je ook kans dat de boel niet op tijd staat, dit moet met speciaal gereedschap gebeuren namelijk…
de meeste garages hebben dit niet.
Marcus, Dat is voor de 8klepper motoren
Willem
11 mei 2012 om 20:08 #17899673alles is idd los geweest ik weet niet waarom ofzo
ik heb inmiddels de verstellers [ / poelie ] vervangen enz natuurlijk ook de trekbouten en ook nog een nokkenas versteller sensor of klep vervangen. En nu loopt ie wel goed en stil zoals het hoort . oja speciaal gereedschap heb ik zelf gemaakt die valt achter in beide nokkenas sleuven de rest is kwestie van merktekens goed zetten.
mijn dank voor alle hulp en blijf site volgen je weet maar nooit .
mvg zaburo7 juni 2012 om 21:12 #17899674Stomme Slopel hebben die duitsers er ,n fiat / alfa motor er in gelegd geen wonder daarom al die problemen. nu dus nooit meer unne slopel
stelletje sukkels!!mvg zaburo
8 juni 2012 om 10:01 #17899675Is geen Fiat Alfa motor, De motor is een OPEL motor welke ook in Fiats en Alfa’s word geleverd.
net als veel ondersteldelen van de Vectra-C welke op de alfa 159 zitten
Ook word de 2.2 motor van GM gebruikt in de Alfa 159.
Willem
8 juni 2012 om 10:07 #17899676Bekijk de onderstaande link maar eens:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=38541&id2=37128&id3=41892&id4=37447″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
15 juni 2012 om 21:33 #17899677enne geldt dat dan ook voor de 1900 diesel motoren ???
wat ik weet is dat kleppendexsel pakking al in alfa 147 in 2000 ook zit ??
zaburo15 juni 2012 om 21:37 #17899678ja klopt welke van de 2 weet ik niet maar die zit ook in de alfa
17 juni 2012 om 19:46 #17899679De 1.9 Diesels zijn inderdaad afkomstig van VM motori, en zijn van oorsprong voor FIAT gebouwd.
dat geld ook weer voor de 1.3 diesels.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.