hulpveren Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum hulpveren Vectra GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236510
    Jan GTS
      Lid sinds:
      27 June 2011

      Hallo,

      Ik ben nieuw hier dus weet precies hoe het werkt.
      Ik heb heb Vectra GTS van 2006.
      Als ik de caravan erachter heb dan hangt ie in de kont, kun je dit oplossen door hulpveren oid?
      De een zegt van wel de andere niet.
      Kunnen jullie me helpen?

      Jan

      #17867015
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Als je je ff gezellig voorstelt en ja foto’s zijn we dol op weet ik zeker dat je veel info krijgt.

        We zijn natuurlijk benieuwd naar je vectra…

        Alvast wat topics http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=113876
        http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=108310&hilit=hulpveren

        #17867016
        yzf1kr
          Lid sinds:
          3 January 2005

          @Jan GTS wrote:

          Hallo,

          Ik ben nieuw hier dus weet precies hoe het werkt.
          Ik heb heb Vectra GTS van 2006.
          Als ik de caravan erachter heb dan hangt ie in de kont, kun je dit oplossen door hulpveren oid?
          De een zegt van wel de andere niet.
          Kunnen jullie me helpen?

          Jan

          Geen hulpveren monteren, maar gewoon een eibach verlagings set van een Vectra C Station er onder zetten.
          Er is hier op het forum nog iemand die daar heel goede ervaringen mee heeft op een GTS.

          #17867017
          janneman vectra c
            Lid sinds:
            19 October 2008

            Wat voor caravan hangt er dan achter met welke kogeldruk?
            Ik heb duizenden kilometers gereden met mijn GTS en mijn caravan van ongeveer 1250kg en nergens last van gehad.

            Jan

            #17867018
            McLambo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2004

              @yzf1kr wrote:

              @Jan GTS wrote:

              Hallo,

              Ik ben nieuw hier dus weet precies hoe het werkt.
              Ik heb heb Vectra GTS van 2006.
              Als ik de caravan erachter heb dan hangt ie in de kont, kun je dit oplossen door hulpveren oid?
              De een zegt van wel de andere niet.
              Kunnen jullie me helpen?

              Jan

              Geen hulpveren monteren, maar gewoon een eibach verlagings set van een Vectra C Station er onder zetten.
              Er is hier op het forum nog iemand die daar heel goede ervaringen mee heeft op een GTS.

              Dat was ik dus :-) Veren zitten er nog steeds onder, vanwege de trekhaak, gastank en reservewiel.

              #17867019
              vectrac1
                Lid sinds:
                5 April 2015

                ik heb zelf nu Vectra C station
                vandaag Eibach verlangingsveren gekocht en hulpveren morgen ga ik ze monteren zou mij benieuwen

                #17867020
                DeKleineMan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 May 2007

                  @vectrac1 wrote:

                  ik heb zelf nu Vectra C station
                  vandaag Eibach verlangingsveren gekocht en hulpveren morgen ga ik ze monteren zou mij benieuwen

                  Gelukt? En hoeveel cm zakt hij nu? En passen de hulpveren dan ook nog? Ben benieuwd….wil namelijk mijn C2 station ook verlagen doormiddel van veren maar ik moet geen problemen krijgen met een koffer vol bagage en een caravan van 1500 kg.

                  #17867021
                  vectrac1
                    Lid sinds:
                    5 April 2015

                    @DeKleineMan wrote:

                    @vectrac1 wrote:

                    ik heb zelf nu Vectra C station
                    vandaag Eibach verlangingsveren gekocht en hulpveren morgen ga ik ze monteren zou mij benieuwen

                    Gelukt? En hoeveel cm zakt hij nu? En passen de hulpveren dan ook nog? Ben benieuwd….wil namelijk mijn C2 station ook verlagen doormiddel van veren maar ik moet geen problemen krijgen met een koffer vol bagage en een caravan van 1500 kg.

                    Ja Zaterdag was ik begonnen veren zijn vervangen.
                    Rijd super 30mm Eibach met hulpveren achter auto licht nu knap op de weg.
                    persoonlijk vind ik hem net ff ietsjes te hoog staan met 18 inch andere kan beter als dat het was
                    ik zal vanavond foto posten op me eigen pagina.

                    #17867022
                    DeKleineMan
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 May 2007

                      Stel de vraag even in dit topic….als dat mag ;)

                      Gisterenavond heb ik test gereden met de caravan van bijna 1500 kg achter de vectra c station 1.9 cdti 150 pk. Auto gaat achterover hangen en krijg minder druk op de voorwielen.

                      De combinatie gaat heel erg deinen. Vooral als er hobbels in de weg zitten lijkt het net of je op zee zit. Hij veert/deint constant meerdere keren na. Wat natuurlijk uiterst hinderlijk is.

                      Daarna heb ik de caravan achter een nieuwe Mercedes B klasse met sportonderstel gehangen. Een kleinere en lichtere auto die veel lager staat. Maar wat rijdt dat super! Super strak op de weg en bij het rijden over een drempel veert hij gewoon 1 keer en staat hij direct weer strak/stil.

                      Hoe kan ik dit probleem oplossen? Andere schokbrekers? Hulpveren? Van die luchtballen tussen de veren? Eibach pro kit? Verzwaarde veren? Ik kom er niet meer uit.

                      #17867023
                      vectrac1
                        Lid sinds:
                        5 April 2015

                        @DeKleineMan wrote:

                        Stel de vraag even in dit topic….als dat mag ;)

                        Gisterenavond heb ik test gereden met de caravan van bijna 1500 kg achter de vectra c station 1.9 cdti 150 pk. Auto gaat achterover hangen en krijg minder druk op de voorwielen.

                        De combinatie gaat heel erg deinen. Vooral als er hobbels in de weg zitten lijkt het net of je op zee zit. Hij veert/deint constant meerdere keren na. Wat natuurlijk uiterst hinderlijk is.

                        Daarna heb ik de caravan achter een nieuwe Mercedes B klasse met sportonderstel gehangen. Een kleinere en lichtere auto die veel lager staat. Maar wat rijdt dat super! Super strak op de weg en bij het rijden over een drempel veert hij gewoon 1 keer en staat hij direct weer strak/stil.

                        Hoe kan ik dit probleem oplossen? Andere schokbrekers? Hulpveren? Van die luchtballen tussen de veren? Eibach pro kit? Verzwaarde veren? Ik kom er niet meer uit.

                        ik zij zelf met Eibach pro kit 30mm en hulp veren merk zelf dat die achter stugger ligt helaas durf ik niet te zegge met caravan omdat ik nog geen trekhaak maar weet dat het zeker helpt voor caravan zelf ook moeten monteren voor klanten die caravan hebben

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.