Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Hulp voor een motor controle lampje…y22dth
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2013 om 10:31 #17258964
Geachte heren en eventueel dames hiero,
Ik ben ondertussen ten einde raad. Ik geloof dat mijn dealer dit ook is ondertussen. Het betreft een opel omega stationwagen uit 2001 met een mateloos irritant probleem dat me ondertussen al heel wat euries heeft gekost. Ik hoop ook echt dat een of andere opelfluisteraar hier op t forum eventueel de uitkomst zou kunnen bieden.
Mijn auto functioneert sinds die een nieuwe vp44 pomp heeft aardig. hij heeft een jaartje stilgestaan tot ik besloot m te gaan fixen, maar heeft er ook een storing bij gekregen waar ik niet uitkom gewoon. Van tijd tot tijd brand spontaan mijn motorcontrole lampje en via mijn obd2 bluetooth dingetje heb ik opgemerkt dat mijn inlaatspruitstuk op deze momenten zon 2 a 3 psi verliest ineens. Dus van de benodigde 12 naar ineens 9 of tijdens t cruisen met cruisecontrol van 7 naar 5 psi.
De auto heeft ondertussen een 2ehands turbo erop want de vorige was stukgegaan, een nieuwe vp44 pomp, een nieuwe luchtmassa meter(want het zou hieraan liggen volgens de opel dealer), de autosoftware is door de opel ge-update en het vacuumsysteem en de EGR klep zijn deels vervangen en deels op functioneren gecontroleerd.
Echter ondanks dit alles blijft het probleem zich voordoen en zodra et lampje brandt houdt de auto zijn snelheid vaak alleen aan of verlies ik een paar km/h vaart tot het lampje uitschiet de druk omhoog schiet en hij weer volledige kracht krijgt. Bij de opel dealer geeft ie dan aan ernstige systeemfout of iets dergelijks de foutcode weet ik specifiek niet meer.
Ik weet dus niet of dit probleem bij anderen ook is voorgekomen en wat toen de bevindingen waren, maar ik hoop echt dat een van jullie forumleden mij uit de brand zou kunnen helpen. Alle hulp word geapprecieerd
groetjes
Dv8
3 juli 2013 om 13:02 #18156714Misschien vind je hier wat meer info.
In ieder geval veel meer omega rijders.http://www.opelomegaportal.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 juli 2013 om 21:19 #18156715dank je voor de hint…ga ik morgen ns ff proberen, maar is er een reden dat je bij de OOP niet kan registreren of iets???
4 juli 2013 om 11:08 #18156716@Dv8 wrote:
maar is er een reden dat je bij de OOP niet kan registreren of iets???
Een foutcode is cruciaal om te achterhalen waar het probleem zou kunnen zitten.
Nee, alleen een hotmail of gmail email adres wordt vanwege spammers niet geaccepteerd.
7 maart 2014 om 12:40 #18156717ben nieuw op dit forum maar heb zelfde probleem met een opel combo 1.7 diesel 2001 (mischien zelfde motor).
code is Y1.7DTH (Isuzu motor).
geeft aan ernstige systeemfout zonder specifieke code………….kan van alles zijn zegt Opel………daar hebben we dus niets aan.
lucht/massameter, EGR klep……………of nog mogelijk 100 andere oorzaken.
wie weet hier wat meer van?
7 maart 2014 om 19:26 #18156718Beste forum leden,
Ben ondertussen achter de oorzaak van mijn controle lampje. Tijdens het vervangen van oude poreuse buisjes van t vacuumsysteem is het fout gegaan n dit was de reden van alle meldingen. T vacuumsysteem gaf op n verkeerd buisje dus n vacuum…hopelijk helpt dit iemand
7 maart 2014 om 19:35 #18156719AnoniemLid sinds:
1 January 1970@koppel wrote:
ben nieuw op dit forum maar heb zelfde probleem met een opel combo 1.7 diesel 2001 (mischien zelfde motor).
code is Y1.7DTH (Isuzu motor).
geeft aan ernstige systeemfout zonder specifieke code………….kan van alles zijn zegt Opel………daar hebben we dus niets aan.
lucht/massameter, EGR klep……………of nog mogelijk 100 andere oorzaken.
wie weet hier wat meer van?
Ook voor jouw geldt, uitlezen en de foutcodes nalopen. Kan me haast niet voorstellen dat er verder niets bijstaat. De laatste “ernstige systeemfout” die ik had, was toevallig met dezelfde Y17DTH motor, in een Combo van een vriend. Turbo was kapot, maar dat merkte je duidelijk, het ding was niet vooruit te schijten..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.