hulp veerpoten fk

Forumindex Forums Modellen Kadett hulp veerpoten fk

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256177
    corsakadett
      Lid sinds:
      30 November 2012

      beste forumers,
      aangezien ik wel veel kan maar niet altijd alles weet, wil ik het volgende van jullie weten!

      ik had vandaag dit mooie pakketje mogen ontvangen voor de Kadett E Karavan

      maar ik moest dus eerst mn veerpoten versturen naar carfanasy(hier kom ik later op terug)
      ik stuur het hele zooitje op, met wielnaven lagers en veertjes shit, en krijg het zonder terug,, communicatie foutje?
      dus om het plaatje nog duurder te maken, moet ik dat allemaal NIEUW bestellen!

      heeft iemand een afbeelding(en) met alle onderdelen of mij kan vertellen wat ik allemaal nieuw moet bestellen?

      mijn dank is zeer groot, en namens mijn vriendin nog meer!!

      gr rob en maaike

      #18116287
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        dat worden nieuwe wiellagers en naven
        en waarschijnlijk een stel toplagers.

        en foto’s kan ik niet voor je maken

        #18116288
        D-Speedster
          Lid sinds:
          23 April 2005

          ja, das mooi dat.
          Ben je je goeie wielnaven kwijt…

          Hadden ze dat gezegd dan had je deze er nog kunnen uitpersen.

          zoiets zal je moeten hebben:
          http://www.partsbase.org/catalogs/opel/kadette-e-1985-1993-11–7-5-front-hub/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          origineel opel zou ik proberen te vermijden,
          goedkoper bij de autohandel en (meestal) zelfde kwaliteit.

          Geef daar je juiste motortype, vermogen en bouwjaar op,
          de maten van lagers verschillen soms wel eens.

          #18116289
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            wat heb je daar voor betaald als ik vragen mag?

            ps zou geen genoegen nemen met het fijt dat je het compleet inlevert in incompleet terug krijgt…

            vaak doen ze dit met inruil poten en liggen jou complete oude poten daar nu nog en heeft een ander het gedemonteerd ingeleverd.

            mocht je echt nietje eigen naven terug kunnen krijgen (lager vervangen zou ik zelf niet te moeilijk over doen nu het toch los licht.

            maar mocht je je eigen naven niet terug kunnen krijgen zou ik ze 2dehans regelen en niet nieuw. ik heb de ervaring dat bij of nieuwe naven of nieuwe homokineten het spul niet zo makkelijk meer los wilt en dat je het eerder krom slaat (bij het monteren van de steeekas)

            #18116290
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Lagers kun je zo bij SKF bestellen, moet je alleen nog de C-clips hebben. Dat scheelt enorm veel geld en dan heb je wel goede. Wiellagers van andere merken (zelfs als er “made bij SKF” bij staat) heb ik ERG slechte ervaringen mee.

              Toplagers idemdito, die MOETEN minstens van Febi zijn, andere heb ik ervaring mee dat ze te ver doorzakken en dan gaan schuren tegen de bovenste veerschotels.

              Deze delen zijn inderdaad prima 2e hands te scoren, naven van een Astra F zijn prima, moet je wel even rekening houden met big/small block dikte. Toplagers van een Astra F zijn volgens velen niet compatibel, zelf nooit echt gecheckt.

              Met een beetje geluk kun je je oude spul nog laten komen, zou ik zeker proberen!

              #18116291
              pipo
                Lid sinds:
                5 November 2004

                als ik ze maak laat ik de lagers er gewoon in zitten en de naven. ik probeer altijd te regelen dat ik van te voren weet of je dikke of dunne steekassen hebt.dan kan ik de zelfde poten terug geven met dezelfde lagers.
                moet er wel bijzeggen dat mijn poten dan zwart zijn en niet vuurverzinkt ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.