Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hulp van buiten af gevraagd.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2013 om 18:48 #17254842
Zo als sommige van jullie weten had ik van de zomer problemen met de bobiene.
Motor begon op 3 cilinders te lopen.
Uitgelezen met resultaat overslaan cilinder 1.
Heb toen een nieuwe bobiene geplaatst en kreeg weer problemen.
Uitgelezen met resultaat overslaan cilinder 4 en weer overslaan cilinder 1.
Heb toen 4 nieuwe bougie’s geplaatst en dat is 5 maanden goed gegaan tot de dag van vandaag.
Weer storing.
Uitgelezen en nu overslaan cilinder 3.
Het eind is nu zoek wat kan ik nog meer doen?Zie deze tropic:http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=168060
Dirkjan
26 januari 2013 om 23:23 #18100346computer kapot.. of mechanische motorstoring
Willem
27 januari 2013 om 09:36 #18100347Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.
Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.
Aangezien er weinig over blijft ben ik ook bang dat er een nieuwe ECU in moet.
Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?
27 januari 2013 om 09:59 #18100348Heb je je bougiekabels al gecheckt?
27 januari 2013 om 11:14 #18100349Die heeft ie niet..
Willem
27 januari 2013 om 13:24 #18100350@GRLWBNL wrote:
Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.
Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.
Aangezien er weinig over blijft ben ik ook bang dat er een nieuwe ECU in moet.
Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?
Bij mij is het ook begonnen tijdens de vorst periode.
Heb vandaag m’n oude bobiene terug geplaatst kijken wat die nu doet.
Als het is wat Wim zeg dan doe ik er verders niks aan en gaat de Vec eruit.Dirkjan
27 januari 2013 om 13:26 #18100351@wim-v6 wrote:
computer kapot.. of mechanische motorstoring
Willem
Als de computer overleden is zou je constant deze storingen moeten hebben.
Dat is in het geval van mij niet zo.Dirkjan
27 januari 2013 om 13:33 #18100352@D.J.R. wrote:
@wim-v6 wrote:
computer kapot.. of mechanische motorstoring
Willem
Als de computer overleden is zou je constant deze storingen moeten hebben.
Dat is in het geval van mij niet zo.Dirkjan
Dat hoeft niet altijd dat is ook juist het kloterige van dit soort storingen, ik zou is proberen bij een sloop voor niet al te gek veel geld een ECU mee te nemen en proberen.
27 januari 2013 om 13:48 #18100353@D.J.R. wrote:
@GRLWBNL wrote:
Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.
Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.
Aangezien er weinig over blijft ben ik ook bang dat er een nieuwe ECU in moet.
Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?
Bij mij is het ook begonnen tijdens de vorst periode.
Heb vandaag m’n oude bobiene terug geplaatst kijken wat die nu doet.
Als het is wat Wim zeg dan doe ik er verders niks aan en gaat de Vec eruit.Dirkjan
Ik denk dat die bobine terug plaatsen weinig zin heeft.
Zit er zelf aan te denken om de kabelboom eerst te laten vervangen zodat ik dit nog uit kan sluiten. Ook wil ik de EGR af doppen. Ik lees ook steeds vaker dat dit er ook mee te maken kan hebben, vanwege veel kleine ritjes die ik rijd.
Als het uiteindelijk bij de ECU uitkomt dan gaat ie van mij ook weg. Ik heb weinig zin om nog pak en beet € 1200 uit te geven aan een nieuwe ECU.
Welke melding krijg jij precies als je em uitleest?
27 januari 2013 om 21:16 #18100354@Opeltje17 wrote:
@D.J.R. wrote:
@wim-v6 wrote:
computer kapot.. of mechanische motorstoring
Willem
Als de computer overleden is zou je constant deze storingen moeten hebben.
Dat is in het geval van mij niet zo.Dirkjan
Dat hoeft niet altijd dat is ook juist het kloterige van dit soort storingen, ik zou is proberen bij een sloop voor niet al te gek veel geld een ECU mee te nemen en proberen.
Volgens mij gaat dat zeker niet werken want je zit met je startonderbreker en je afstandsbediening enz….
Dirkjan
27 januari 2013 om 21:21 #18100355@GRLWBNL wrote:
@D.J.R. wrote:
@GRLWBNL wrote:
Ik lees toch akelig veel berichten met dezelfde problemen. Ik heb er ook last van.
Krijg steeds een melding van cilinder 2 die niet meewerkt. Ik heb vervolgens ook de bougies vervangen, bobine vervangen, compressie test gedaan, injectoren laten checken, valve cleaner in de tank gedaan en de kabelboom nagelopen en de connectors ingespoten met contactpray. Nog steeds dezelfde storing.
Aangezien er weinig over blijft ben ik ook bang dat er een nieuwe ECU in moet.
Overigens is het allemaal begonnen op het moment dat het begon te vriezen. Meer mensen die hetzelfde hebben?
Bij mij is het ook begonnen tijdens de vorst periode.
Heb vandaag m’n oude bobiene terug geplaatst kijken wat die nu doet.
Als het is wat Wim zeg dan doe ik er verders niks aan en gaat de Vec eruit.Dirkjan
Ik denk dat die bobine terug plaatsen weinig zin heeft.
Zit er zelf aan te denken om de kabelboom eerst te laten vervangen zodat ik dit nog uit kan sluiten. Ook wil ik de EGR af doppen. Ik lees ook steeds vaker dat dit er ook mee te maken kan hebben, vanwege veel kleine ritjes die ik rijd.
Als het uiteindelijk bij de ECU uitkomt dan gaat ie van mij ook weg. Ik heb weinig zin om nog pak en beet € 1200 uit te geven aan een nieuwe ECU.
Welke melding krijg jij precies als je em uitleest?
Idd terug plaatsen van de oude bobiene had zeker weinig zin.
Was net of ik aan het rodeorijden was zo stotterig.Heb hem net uitgelezen zie resultaat.
OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool
OP-COM – KWP2000 Communicatie Scherm> 2001|Vectra-B|Motor|Z 18 XE
Sleutelwoord #1: EF
Sleutelwoord #2: 8FNormale Tijdsparameter ingesteld
Systeem leverancier specifiek: L
Chassinummer (VIN): W0L0JBF3517004017
Voertuig fabrikant ECU hardware nummer 09158689
ECU Hardwarenummer: SIE 0116003000
ECU softwarenummer: 6586055131
ECU software versienummer: 0401
Uitlaat voorschrift of type toelatingsnummer: S01002
Systeem naam of Motorcode Z18XE1
Werkplaatscode of Tester serienummer: S001000552
Programmeerdatum: 20010315Identiteit: 1603
Calibratiedatum: O108301C
Calibratie Software Nr: o2c8301a
ECU installatie datum: 6586055203
Fabrikantspecifiek: 3200Totaal aantal foutcodes: 2
P0303 – Overslaan cilinder 3 gedetecteerd
(01) – Niet aanwezigP0304 – Overslaan cilinder 4 gedetecteerd
(01) – Niet aanwezigIk ga maar eens een bezoekje brengen bij de autodokter dan weten we misschien meer.
En anders moeten we maar afscheid gaan nemen van deze Vec.Dirkjan
27 januari 2013 om 21:24 #18100356Motor ECU is wel om te wisselen heeft niks te maken met startonderbreker en CV.
Wat wel zou kunnen is dat je hem moet in progammeren maar dat weet ik ook niet zeker
27 januari 2013 om 23:25 #18100357@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???
De Startonderbreker zit JUIST in de motorcomputer, en dat maakt m niet zomaar uitwisselbaar.
je kan 2 dingen doen, een computer halen met sleutel transponder en lezer, of een vrijgegeven exemplaar en deze op jouw startonderbreker laten inleren.
Willem
28 januari 2013 om 17:27 #18100358@wim-v6 wrote:
@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???
De Startonderbreker zit JUIST in de motorcomputer, en dat maakt m niet zomaar uitwisselbaar.
je kan 2 dingen doen, een computer halen met sleutel transponder en lezer, of een vrijgegeven exemplaar en deze op jouw startonderbreker laten inleren.
Willem
Sorry hoor, dacht dat het los van mekaar stond.
28 januari 2013 om 18:10 #18100359@wim-v6 wrote:
@ Opeltje17, onder welke steen heb jij geslapen???
De Startonderbreker zit JUIST in de motorcomputer, en dat maakt m niet zomaar uitwisselbaar.
je kan 2 dingen doen, een computer halen met sleutel transponder en lezer, of een vrijgegeven exemplaar en deze op jouw startonderbreker laten inleren.
Willem
Wim,wat is wijsheid?
1. Door een bedrijf uit laten lezen en hun het probleem te laten achterhalen.
2. Of wat jij zegt in deze quote.Dan bedoel ik qua prijs.
Waar zou ik z’n vrijgegeven exemplaar kunnen krijgen en wat zijn daar de kosten van. (ongeveer)
Dirkjan
28 januari 2013 om 18:14 #18100360Weet iemand of je z’n ECU zou kunnen laten repareren??
Dirkjan
28 januari 2013 om 18:47 #18100361er zijn bedrijven die ze repareren inderdaad..
wat is wijsheid, als ie iedere keer dezelfde storingen geeft kan dat je wel weer gaan uitlezen maar kom je op hetzelfde uit..
vervangings exemplaar, zou niet weten wat dat kosten moet.
Willem
28 januari 2013 om 20:45 #18100362Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag
28 januari 2013 om 21:30 #18100363Is het dan de bedoeling dat je de ECU eruit haalt en los opstuurt? En hoe lang ben je em dan kwijt?
29 januari 2013 om 06:43 #18100364@CQPV6 wrote:
Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag
Dat moet helaas tegenwoordig via een autobedrijf.
Particulieren helpen ze niet.29 januari 2013 om 14:26 #1810036529 januari 2013 om 14:27 #18100366Wat is het merk van z’n ECU??
Bosch siemens…..Dirkjan
29 januari 2013 om 15:20 #18100367@D.J.R. wrote:
@arjontje wrote:
@CQPV6 wrote:
Ik heb hem toen laten repareren bij ac-tronics,kostte wel 280 euro,,, maar ja ;t was wel klaar :vertag
Dat moet helaas tegenwoordig via een autobedrijf.
Particulieren helpen ze niet.Als je op die site ga van ac-tronics kan je er volgens mij zo terecht.
Dirkjan
Hmm oke hebben ze dat weer terug gedraaid.
Had vorig jaar eens een brief van hun gehad dat ze particulieren niet meer direct naar hun toe kon.*edit*
ze raden dus aan om het via een garage te doen:
“Wij raden het particulieren ten sterkste af, om zelf een ECU, ABS ECU, Elektronisch gasklephuis, of Instrumentenpaneel te vervangen.
Voor de meeste van onze producten is specialistische kennis nodig, dan wel specifieke diagnose apparatuur. Daarnaast moet vaak een oorzaak achterhaald worden, om herhaling van het probleem te voorkomen.
Indien u als particulier toch graag een goedkoper alternatief wilt, kunt u dit ook gewoon aan uw garage/dealer vragen. Binnen Nederland hebben wij 4500 garage/dealerbedrijven die regelmatig bij ons bestellen. Mocht uw garage zo merkgebonden zijn, dat hij alleen dure nieuwe originele onderdelen wil verkopen, vul dan het contactformulier in waarbij u duidelijk aangeeft waar u een garage zoekt, waarna wij U zo spoedig mogelijk een locale garage/dealer zullen aanbevelen.”
29 januari 2013 om 18:56 #18100368ECU is van siemens, en ja moet volgens mij via een garage, maar dit kan de plaatselijke garage voor je regelen. Ik ben in de gelukkige positie dat mijn kameraad een garagebedrijf heeft :D :D :D :D
29 januari 2013 om 19:47 #181003691.6 is Delco / GM-Multec
1.8 is Siemens Simtec -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.