Hulp sluiting motorkap + radio

Forumindex Forums Modellen Omega Hulp sluiting motorkap + radio

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sander MV6

Dag allemaal,

afgelopen vrijdagmiddag mijn “nieuwe” Opel Omega opgehaald… heerlijke wagen !

Echter, er zijn 2 zaken aan de auto die ik graag wil oplossen.

1. De motorkap is alleen te openen als er op de kap wordt geduwd, anders hoor je alleen maar een klik maar gebeurt er niks.

2. De radio heeft altijd gewerkt, maar sinds de accu is losgeweest niet meer. (volgens de verkoper). Er staat geen spanning op het systeem.

Wie, in omgeving Den Haag, zou mij kunnen/willen helpen hiermee ?

Alvast bedankt !

Sander

Mickel_MV6

Motorkap = Rubberdoppen aan de onderzijde van je kap iets uitdraaien.

Radio = Even vanuit een ander Forum hierheen geknipt.

Credirs voor Slurpy

Dit komt recht uit het boekje. (Is wel een boekje van een CCR2006 dus ik weet niet in hoeverre dit van toepassing is op andere types)

-Ontsteking inschakelen
        -Radio inschakelen
        -AS-knop indrukken en ingedrukt houden
        -op het display verschijnt CODE, na 3 seconden verschijnt het aantal toegestane pogingen om het CODE nummer in te voeren, bijv. “10 —-“
        -CODE nummer (vermeld in Car Pass resp. Radio Pass invoeren)

Voorbeeld,
        Het CODE nummer is bijv. 0365
        1 x knop 1 indrukken 0—
        4 x knop 2 indrukken 03–
        7 x knop 3 indrukken 036-
        6 x knop 4 indrukken 0365

Als het juiste CODE nummer op het display verschijnt, de AS-knop opnieuw lang indrukken tot de bevestigingstoon klinkt.
        De stilschakeling wordt opgeheven.

Wel opletten !!!!!

Op het display verschijnt het woord SAFE.

-Na de eerste twee foutieve pogingen bedraagt de wachttijd ongeveer 10 seconden, vervolgens 10 minuten.
        -Na de negende foutieve poging bedraagt de wachttijd 640 minuten.
        -Na tien foutieve pogingen wordt de radio geblokkeerd. Omruiling tegen betaling door een erkende Opel werkplaats is dan noodzakelijk.

Als je twijfelt kan je natuurlijk nog altijd terecht bij de Opel dealer om de radio te activeren. (Voor de tiende poging welteverstaan).

Hopelijk ben je hiermee geholpen.

Sander MV6

Dank je ! De knoppen van de kap ga ik vanavond nog uitdraaien.

Het radiosysteem is lastiger, er staat namelijk geen stroom op. Zodra er “prik” is en SAFE verschijnt kan ik met je uitleg verder en zal het ook wel lukken.

Zekering zit erin, weet niet of die werkt. Volgens mij hoort het systeem rechtstreeks op de accu aangesloten te zijn en is dit niet het geval. Verder qua bekabeling etc heb ik geen verstand.

In ieder geval bedankt !

Sander MV6

Knoppen iets uitgedraaid, tegenovergestelde werking …. gaat nu helemaal niet meer open.

Toch maar langs de dealer denk ik ………

syl-astra

origineel gepost door Sander MV6
              Knoppen iets uitgedraaid, tegenovergestelde werking …. gaat nu helemaal niet meer open.

Toch maar langs de dealer denk ik ………

je had ze ook in moeten draaien
              nu staat er er teveel spanning op de vang haak en krijg je hem dus niet los:D:D

probeer het eens met 2 man
              1 een beetje trekken aan de hendel en ander aan de kap drukken en trekken

Mickel_MV6

Mijn fout niet goed gelezen je had ze inderdaad iets in moeten draaien.

RAL
                Deelnemer

en anders de veer van de kap nastellen, zit vaak een groef in de plaat waardoor de veer blijft haken.

Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer

origineel gepost door Sander MV6
                    Dank je ! De knoppen van de kap ga ik vanavond nog uitdraaien.

Het radiosysteem is lastiger, er staat namelijk geen stroom op. Zodra er “prik” is en SAFE verschijnt kan ik met je uitleg verder en zal het ook wel lukken.

Zekering zit erin, weet niet of die werkt. Volgens mij hoort het systeem rechtstreeks op de accu aangesloten te zijn en is dit niet het geval. Verder qua bekabeling etc heb ik geen verstand.

In ieder geval bedankt !

Check je zekeringen eens.

De radio zit altijd achter een zekering zonder zekering is het niet echt safe. Als wat gebeurd dan gaat je radio er zeker aan.

Gr Jack

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.