Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Hulp nodig na het controleren van injectoren!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2011 om 18:44 #17235554
Hallo luitjes!
Het gaat om een vectra b2 2.5 V6
Ik vermoede dat ik een lekke injector had,
klachten zijn:
– Moeite met starten als de auto warm is na het rijden en een uurtje heeft gerust.
– Koudestart -> plofjes uit de uitlaatNu heb ik de injectoren op benzine rail eruit gehaalt en stekkers losgelaten. Om te controleren of er een lekte starte ik de auto: zag er geen één lekken! Nog eventjes gekeken of ze goed vernevelde en ja dat was zo.
Wil ik alles terug zetten beschadig ik zonder te weten het bovenste rubbertje van de injector.
Nadat ik alles had teruggezet en gestart had rook ik sterk een bezine lucht, dus ik kijken en jawoor lekte bij de bezine rails!
Moest ik potjandorie weer alles eraf halen en zag dat er een rubber beschadigt was.Nouw moet ik morgen eventjes een nieuw rubbertje bij de garage halen.
Hebben jullie nog tips voor ik alles terugzet?
Owja en beter voortaan dus testen of alle injectoren goed zitten voor je alles terug zet!Weet er iemand misschien ook nog waarom mijn auto deze klachten heeft:
– Moeite met starten als de auto warm is na het rijden en een uurtje heeft gerust.
– Koude start plofjes uit de uitlaatgroetjes!
12 april 2011 om 18:54 #17854455invetten, en voorzichtig terug monteren.
Plaats ook gelijk een nieuwe temperatuursensor, je kan er nu bij.
Willem
12 april 2011 om 18:59 #17854456[rquote=1912596&tid=146285&author=wim-v6]invetten, en voorzichtig terug monteren.
Plaats ook gelijk een nieuwe temperatuursensor, je kan er nu bij.
Willem[/rquote]
Hey Willem,
Waar zit die temperatuur sensor dan ongeveer, heb er niet op gelet!12 april 2011 om 19:15 #17854457onder de multiramklepjes, tussen de 2 cilinderkoppen in de koelwaterbrug.
Zitten 2 sensoren, 1 met 1 draadje, 1 met 2 draadjes (blauwe stekker), deze laatste preventief vervangen.
willem
12 april 2011 om 19:39 #17854458[rquote=1912619&tid=146285&author=wim-v6]onder de multiramklepjes, tussen de 2 cilinderkoppen in de koelwaterbrug.
Zitten 2 sensoren, 1 met 1 draadje, 1 met 2 draadjes (blauwe stekker), deze laatste preventief vervangen.
willem[/rquote]
Okej zal ik doen, en nog eventjes een vraagje!
Als er een injector lek zou zijn, dan zie je hem toch meteen druppelen als er bezine druk op zit?
Groetjes Sander -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.