Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hulp nodig met problemen bij Vectra C
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maart 2017om 20:59 door
bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2017 om 00:18 #18339946
Geachte Forumleden,
Ik sleutel al een tijdje aan opel wagens en zeker aan Vectra’s maar dit probleem kan ik zelf helaas niet vinden. Bij deze vraag ik hulp aan jullie .
Het begon allemaal met een kapotte intercooler, wagen had geen power meer maar het was doen baar! nu tijdens een rit op de snelweg verloor de wagen rap in toeren en haalde +100 graden. Onmiddellijk de wagen aan de kant en stil gelegd, om lang verhaal kort te maken hebben wij nog geprobeerd om met de kapotte wagen naar huis te rijden en lage toeren en vaak met grote pauze’s, eenmaal thuis hebben wij de intercooler veranderd maar helaas heeft dit het probleem niet verholpen, de wagen maakt een diep geluid als hij draaid en heeft totaal geen kracht om 5km per uur te halen. dus ik dacht aan teveel roet EGR verstopt omwille tijdens de rit naar huis de wagen zwarte rook uitstoot en een soort zuigend geluid uit de uitlaten geeft maar na het uitkuisen van de EGR en een test te doen via een Op-com is de wagen uitgevallen en nu start hij helemaal niet meer…
Dat de power weg was door een grote lek in de intercooler is logisch maar deze is hersteld en nog steeds het zelfde probleem, wij hebben alles nagekeken van darmen voor een eventuele lek maar niets , we zien wel dat er uitlaat gassen vanonder de wagen komen maar kunnen nergens een lek vinden in het uitlaat systeem en de waarden van de sensors zijn perfect …
Hebben jullie een idee ?
Het gaat om een Vectra C 2005 1.9CDTI 120pk/88Kw Z19DT motor.
6 maart 2017 om 00:38 #18339949al eens gekeken of je turbo niet overleden is??
een turbo levert een groteren lucht druk in je inlaat en zit voor je intercooler voordat de lucht je motor in komt..6 maart 2017 om 11:48 #18339970Maar als het alleen de turbo zou zijn. Zou je toch normaal moeten kunnen rijden lijkt me. Je zult natuurlijk merken dat je veel minder power hebt maar je zou na mijn mening. Ben bang dat er meer aan de hand is. Sterkte ermee.
7 maart 2017 om 16:50 #18340072Bedankt voor jullie reacties , indd zelfs zonder turbo moet hij starten, indertussen hebben wij hem half kunnen starten…
Hij start loopt ong tot 500rpm en slaat direct af ,, diesel krijgt hij en ook lucht..
Wat heeft een turbo-diesel diesel allemaal nodig om te starten en op 900toeren te blijven draaien ?
7 maart 2017 om 16:56 #18340073Diesel , lucht en een hoge compressie… en uiteraard de juiste inspuiting van de injectoren…
7 maart 2017 om 19:34 #18340083Turbo werkt die ventiels draaien heb deze losgemaakt en nagekeken..
Na uren of zaken losmaken en nakijken heb ik besloten eens naar de dieselfilter te kijken… verstopt tot en met , het probleem lag al die tijd voor mijn neus haha .
Deze vernieuw ik morgen dit zal het probleem geweest zijn als je in de filter blaast krijg je amper lucht door.
7 maart 2017 om 20:59 #18340093Vergeet niet de filter af te vullen met diesel voordat je deze terug monteerd…
Duurt anders ff voordat de motor aanslaat.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.