hulp nodig !

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen hulp nodig !

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

zoals julie al zn beetje weten heb ik problemen met mijn zafira opc a 2003

probleem is dat die dus niet stationair wilt draaien en daardoor te laag in zn toeren gaat draaien.
      ik heb het laten uitlezen en blijk dat de vuldruk-sensor een storing geeft
      dus opel dealer heeft me gezegt dat hun moeten onderzoeken waar in dat gebied die storing zit en dat het me 80euro per uur gaat kost om te laten onderzoeken….

dat is dus behoorlijk veel omdat ze waarschijnlijk gewoon veel onderdelen moeten los maken en monteren…

dus mijn vraag is aan julie zou het misschien ook aan de stappenmotor kunnen liggen want toen mij storing was uitgewist gaf er even geen lamp aan totdat die weer onder zn toeren ging. zou het misschien daaraan kunnen liggen dat die sensor op hol slaat?
      en hoeveel kost zn stappenmotor voor een ‘zafira opc a uit 2003’ ongeveer?

vervangen onderdelen

-ecu
      -bobine/bougie
      -krukas-sensor
      -vuldruk-klep
      -lambda-sensor
      en nog paar sensore die gaa ik even op de bonnetjes kijken

Baas J.
      Deelnemer

Zou eerder gewoon de sensor vervangen? Mijne pleurde iedere keer uit onder t rijden door die sensor. Vervangen en was weer perfect. We hebben het hier over de Bosch MAP sensor trouwens, zit met 1 boutje vast op je standaard intercooler.

Stappenmotor gaat bij onze modellen vrijwel nooit kapot.

Trouwens earthmod uitgevoerd? Kan het ook nog zijn, geeft onverklaarbare storingen. Weet niet of het bij een Zaf ook is, bij Astra G LET in elk geval wel.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.