Hulp met opcomfirmware (laptop probleem?)

Forumindex Forums Overige Op-Com Hulp met opcomfirmware (laptop probleem?)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    corsa14slow
    Deelnemer

Het volgende:

Ik heb 2 op-com clonen liggen welke beide om de havenklap  weer eens geen communicatie maken met de ecu’s, ik wordt er inmiddels knettergek van om telkens een uur bezig te moeten zijn om ubberhaubt weer verbinding te kunnen maken met de auto. de een is v1.64 en de andere is een geupgrade 1.59.

Ik gebruik momenteel de bijgeleverde vaux-com (engelstalig, de NL versie die ik heb is nog van voor 1.59)

Wie kan mij helpen met het GOED! werkend te krijgen van de opcom?

– evt. opnieuw flashen van de (defecte?) opcom zelf

– juiste software op laptop.

OP de laptop wordt ook soms gebruikt gemaakt van de ELM327 clone ding, ook die wel ik wel werkend blijven houden, hoewel ik daar nog de juiste software voor zoek…

pjotter
      Deelnemer

[quote quote=18351534]Het volgende:

Ik heb 2 op-com clonen liggen welke beide om de havenklap weer eens geen communicatie maken met de ecu’s, ik wordt er inmiddels knettergek van om telkens een uur bezig te moeten zijn om ubberhaubt weer verbinding te kunnen maken met de auto. de een is v1.64 en de andere is een geupgrade 1.59.

Ik gebruik momenteel de bijgeleverde vaux-com (engelstalig, de NL versie die ik heb is nog van voor 1.59)

Wie kan mij helpen met het GOED! werkend te krijgen van de opcom?

– evt. opnieuw flashen van de (defecte?) opcom zelf

– juiste software op laptop.
        Als je wilt kan ik je de hexafile bestanden met oc flash naar je toe sturen en opcom.nl voor je ELM 327 heb ik torque pro geschikt voor android of windows software

OP de laptop wordt ook soms gebruikt gemaakt van de ELM327 clone ding, ook die wel ik wel werkend blijven houden, hoewel ik daar nog de juiste software voor zoek…[/quote]

corsa14slow
        Deelnemer

oc flash, das toch de firmware upgrade tool voor de opcom clonen? vermoedelijk heb ik daarmee de v1.59 opcom mee gesloopt. (de 1.64 heb ik zo gekocht)

Torque pro is toch niet gratis? (ik heb de USB versie)

Maar jke mag ze wel naar mij toe sturen.

pjotter
          Deelnemer

[quote quote=18351571]oc flash, das toch de firmware upgrade tool voor de opcom clonen? vermoedelijk heb ik daarmee de v1.59 opcom mee gesloopt. (de 1.64 heb ik zo gekocht)

Torque pro is toch niet gratis? (ik heb de USB versie)

Maar jke mag ze wel naar mij toe sturen.[/quote]
            Hierbij de foto van het tooltje waarmee je de opcom kunt herstellen de hexafile inladen en terug schrijven op je opcom
            https://imgur.com/SqiCWNw

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.