Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › HULP GEZOCHT VOOR REPARATIE OPEL TIGRA SPOED!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2011 om 18:55 #17241793
goedenavond,
ik zoek iemand in omgeving amersfoort die mij kan helpen een aantal probleempjes te verhelpen van mijn opel tigra (natuurlijk voor een vergoeding) Ik heb met spoed iemand nodig die de volgende problemen kan verhelpen (hoop ik)
-motorlampje brand auto slaat af
-autoradio doet het niet; gaat uit als je aan het contact zit. nu helemaal niet meer
hapert en geeft vanzelf gas maar dit heeft volgens mij te maken met het eerste probleem.ik hoop dat iemadn me kan helpen
gr
demir25 september 2011 om 08:36 #17923285zit helaas niet in de omgeving..
wat ik wel weet is dat je de EGR moet gaan opereren, en de gasklep incl stappenmotor moet reinigen
radio is een kwestie van meten.
Willem
25 september 2011 om 08:44 #17923286oke thnx maar egr klep opereren/gasklep stappenmotor reinigen? waar zit dit allemaal.
en wat moet ik meten van de radio dan? ik word echt gek zonder muziek in mijn tigje :( tigra zonder muziek is onmogelijk :shock:25 september 2011 om 08:46 #17923287op de OPEL stekker meten of er 12V komt op de Rode draad (altijd), en of er bij Contact aan 12V komt op de zwarte draad
Bruin is massa –
Ik lees net iets over de snelheidsmeter in een ander topic, deze zou weer werken en de motor beter lopen??
maar gasklep en stappenmotor zitten op 1 huis, rechts van de motor als je ervoorstaat. aan schutbord zijde boven de versnellings bak.
EGR klep zit links van de gasklep en kom je pas bij als de gaklep weg is.Willem
25 september 2011 om 08:58 #17923288ow oke nu aan de rechterkant van de motor hoor ik wel een raar geluid. een soort van radiateur geluid is het als je de auto start en laatste weken ook als je al aan het rijden bent, dan begint hij te haperen en de toerenteller begint te schommelen. valt dan uit en als je hem dan weer start (soms erg moeilijk) geeft hij zelf even goed gas tegen de 2000 toeren aan. dat geluid wat ik zeg komt ergens rechts van de motor (precies ernaast bijna) ik weet echt geen raad mee opel garage komt er ook niet achter (watvoor garage be je dan :D )
25 september 2011 om 09:10 #17923289stappenmotor kan licht brommen of zoemen, dan is ie kapot, of zit ie muurvast.
verder zit er weinig wat geluid kan maken
Willem
25 september 2011 om 15:54 #17923290waar dient de stappenmotor dan voor en nieuwe aanschaffen hoeveel kost dit?
26 september 2011 om 07:51 #17923291hoi
ik zit nu te kijken voor een nieuwe (2dehands) stappenmotor. Maar ik moet van alles invullen watvoor benzine enzovoorts. Weet je dit misschien? Watvoor stappenmotor ik moet hebben? Het is een 1.6 XE bj 971 oktober 2011 om 10:51 #17923292het probleem van je radio kan ook ik het contactslot zitten, dan is daar iets niet meer helemaal goed.
het dat probleem zelf ook met een corsa -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.