Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › hulp gezocht! spruitstuk lek?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2011 om 19:39 #17229104
gister merkte ik dat er aan de schutbord zijde een lek in het spruitstuk zit… in ieder geval knettert hij daat nog al…
nu is een maat van mij monteur… maar hij vond het wel handig als hij een how to heeft… dus heeft iemand ervaring? laat het dan even weten.. dan kunnen we morgen gaan knutselen…
gr roland.6 juni 2011 om 19:45 #17767693Fijn klusje om te doen…… Not!!!
makkelijkst is motor ophangen en subframe er onder vandaan halen om erbij te kunnen, en anders de motor eruit, anders sta je echt te kloten.
oja, spruitstuk scheurt meestal op de flens van het EGR pijpje.
Willem
7 juni 2011 om 03:49 #17767689@wim-v6 wrote:
Fijn klusje om te doen…… Not!!!
makkelijkst is motor ophangen en subframe er onder vandaan halen om erbij te kunnen, en anders de motor eruit, anders sta je echt te kloten.
oja, spruitstuk scheurt meestal op de flens van het EGR pijpje.
Willem
yep. aan die kant zit de lek ook… maar de motor eruit voor een spruitstuk…. daar ben ik weer lekker mee….
bedankt voor de info.
7 juni 2011 om 04:59 #17767692een monteur die een how to nodig heeft?
Gewoon beginnen en dan zie je wel waar je blijft hangen….
7 juni 2011 om 07:48 #17767691Om welke auto en motor gaat het?
Ik weet niet hoe je spruitstuk loopt, maar bij redelijk wat motoren kan ik er relatief makkelijk bij.
7 juni 2011 om 07:59 #17767690@RickR91 wrote:
Om welke auto en motor gaat het?
Ik weet niet hoe je spruitstuk loopt, maar bij redelijk wat motoren kan ik er relatief makkelijk bij.
V6 ;)
7 juni 2011 om 10:17 #17767688kun je echt heel kloten bij!
7 juni 2011 om 16:42 #17767694V6 achterste Spruitstuk is echt een Superklote klus om te doen…
staat niet bij dat het om een V6 gaat in het eerste topic inderdaad, maar topicstarter spreekt over het achterste spruitstuk, dat betekend dat er 2 opzitten, en dat is alleen het geval bij de V6en.
Ik ben erg behoedzaam op mijn spruitstukjes, heb bijde 1e spruitstukken er nog op zitten, en dat wil ik graag zo houden..
dus ik rijdt m bijzonder rustig warm, laat m rustig een beetje tot rust komen na een snelle rit.
bij deze motoren is bekend dat deze spruitstukken snel scheuren bij veel korte stukken, en als je dan ook nog eens lekker doorrijd met koude motor is het helemaal zo gebeurt…
Willem
7 juni 2011 om 16:48 #17767695bij mij hebben ze toen het subframe met de motor er nog op (dus in 1 geheel) er onderuit gehaald, dat schijnt niet veel meer werkt te zijn dan de motor op te hangen maar je kan dan wel lekker overal bij.
succes ermee iig
7 juni 2011 om 18:48 #17767696we hebben het probleem gevonden! het is dus de leiding van de egr… maar kun je dit nog repareren?
7 juni 2011 om 19:06 #17767697gietijzer kan je ook lasen je moet aleen een zoeken die dat kan en weet hoe hij het moet doen
7 juni 2011 om 20:19 #17767698is het de leiding zelf????
die kan je vervangen, ook een niet heel fijn klusje, maar 100x beter als het spruitstuk zelf.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.