Hulp gezocht Remleiding opel astra station

Forumindex Forums Modellen Astra Hulp gezocht Remleiding opel astra station

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Benjamin200878

wie o wie kan mij helpen om de remleiding van linksvoor te vervangen heb nagevraagd en sommige vragen 120euro om 1leiding te vervangen leinding kost hier bij amba 14euro zoek dus iemand die er ervaring mee heft en mij hiermee wilt helpen tegen een kleine vergoeding kom uit Apeldoorn

Opeltje17
      Deelnemer

€120,- is niet eens zo gek hoor.

johanhummer9
        Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

€120,- is niet eens zo gek hoor.

indd als het echt de leiding zelf is dus niet de slang is dat niet zo duur

word meestal zelf gebogen,

– oude er zo netjes mogelijk ondervandaan schroeven
          -nieuwe zo netjes mogelijk buigen
          – nieuwe kraagjes erop zetten
          -monteren (bijbuigen hier en daar)
          – remmen ontluchten.

en die leidingen kunnen nog wel eens vervelend lopen

komt dus meer bij kijkek dan je denkt

b07

is heel je remleiding rot of alleen een bepaald stuk van de leiding?

je kan namelijk heel makkelijk een deel van je leiding vervangen met alleen een leiding snijder en, een compressie fitting ,als het een recht stuk leiding is die vervangen moet worden is dat een makkie ,je hoeft dan niet een hele nieuw leiding in vorm te buigen ,felsen met een leiding felsset die de meeste mensen toch niet hebben en , nieuwe nippels te kopen en, plaatsen

hier een voorbeeld van het plaatsen van de compressie fitting:
            https://www.youtube.com/watch?v=aFpZfr0YQ28″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ik dacht dat ik ook ooit is gehoord had dat je kant en, klare rem leidingen kan kopen bij de dealer maar, ik weet niet meer of dat alleen de rubberenslang was of ,ook de koperen leidingen :hmmz

Fearless
            Deelnemer

Kant en klaar zie je tegenwoordig niet zo veel meer omdat je dan zulke rare pakketten krijgt.
              Die snelkoppelingen tussen je remleidingen zijn leuk, maar niet voor staal geschikt.

Links voor is de makkelijkste kant bij een auto. uurtje werk max.

wim-v6
              Deelnemer

Toch al meermaals delen vervangen bij de Astra-G.

Meestal is enkel het hoekje bij de Chassis balk rot omdat deze tegen de balk aan ligt, en daar vuil op hoopt en dan Vocht vast houd, en daar gaat een stalen leiding op Roesten.

Willem

Fearless
                Deelnemer

Dan trek je toch een hele leiding en ga je niet met koppelstukjes werken. Koper op staal werkt voor geen streep.

wim-v6
                  Deelnemer

Nog geen problemen gehad tot dusver, geen lekken, en andere problemen.

Als je een achterleiding moet doen, en deze is nog voor 90% van de lengte prima in orde is, dan is het zonde om alles te wisselen lijkt me.

Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Fearless
                    Deelnemer

Mwahh achter zijn ze makkelijk te monteren omdat er std al koppelstukken tussen zitten.
                      Ik vervang ze dan gewoon per deel. Ipv met een koppelstuk verder werken op een ori leiding.
                      Zo veel werk is dat dan ook niet meer.enkel wat meer metertjes koper of cuniver

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.