HULP GEZOCHT!! Onbekend krakend geluid – Astra J

Forumindex Forums Modellen Astra HULP GEZOCHT!! Onbekend krakend geluid – Astra J

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    koenelsenaar
    Deelnemer

1.6 Turbo
      A16LET
      Schaltgetriebe:
      M32WR, 3,94

Dit verklaart ook direct waarom de versnellingsbak stuk is gelopen….. M32 bakken gaan bij bosjes stuk.

dennis7707

Beste mensen,

Ik heb dit topic aandachtig gelezen. Ik heb een opel astra sports tourer 140pk turbo uit 2011. Het geluid wat hierboven wordt beschreven heeft mijn Opel ook. Het probleem is onderkend binnen de Bovag garantie en daar ben ik sinds januari uit. De dealer kan het geluid niet plaatsen. inmiddels hebben 3 monteurs (2 dealer) en 1 (Opel) het geluid gehoord. Het is absoluut identiek als het geluid in de video.Ik ben benieuwd of de problemen bij de anderen zijn opgelost en wat het dan betrof. Het vervangen van de versnellingsbak heb ik gelezen. 17 maart gaat mijn auto weer terug naar de dealer om verder te zoeken naar de oorzaak. Ik hoop op een reactie van iemand zodat dit het proces ten goede kan komen!

Alvast bedankt.

Greets Dennis

opel2011

Beste Dennis,

Het reviseren of vervangen van de versnellingsbak lijkt inderdaad de oplossing voor het probleem. Althans het reviseren heeft bij mij het probleem verholpen. Het laten repareren onder garantie gaf bij mij wat strubbelingen met Opel Nederland maar het is uiteindelijk wel gelukt.

succes

dennis7707

Hoi opel2011,

Thx voor je reactie. Ik heb inmiddels deze topic ook naar de dealer gestuurd.

Greets Dennis

corsatuning

Wij hebben dit ook bij de sports tourer
              zijn er al oplossingen bekend

dennis7707

Beste,

Ik heb hem in goed overleg met de dealer weggedaan. Dealer was ook ten einde raad. Versnellingsbak was binnen garantie volledig vervangen, maar nog was het niet over. 3 verschillende opel dealers hebben er naar gekeken maar wisten niet wat het kon zijn. Het was zeer slecht traceerbaar. Ik heb hem met goed overleg met mijn dealer kunnen inwisselen voor een ander model en ben blij dat ik hem weg heb gedaan. Succes ermee en hopelijk wordt het wel gevonden en gerepareerd.

Groet Dennis

Bouwer

Beste,

3 jaar geleden hebben wij van onze spaargeld eindelijk onze droomauto gevonden,de Opel astra 1,4 turbo ( cosmo )maar afgelopen zaterdag is onze droomauto ineens wat minder droomauto.
                  Onze opel is uit Nov 2010 en er staat 75000 km op niet veel voor zijn leeftijd.
                  Afgelopen zaterdag kregen wij te horen dat onze versnellingsbak kapot is en dat hij gerepareerd of gereviseerd moet worden.
                  Erg geschrokken van het slechte nieuws naar huis,en nu afwachten wat de opeldealer maandag verder te vertellen heeft.
                  Is er iemand die weet of dit een bekent probleem is met deze versnellingsbak en of dat het normaal is dat de versnellingsbak zo snel kapot gaat.
                  Ook ben ik zelf even op internet gaan zoeken en als ik het goed heb gelezen dan zit er een M32 versnellingsbak onder die snel stuk gaan ( klopt dit ) ?
                  Ik hoor het graag.
                  Mvg,
                  Marco

Nick-GSI
                  Deelnemer

Klopt m32 bakken gaan regelmatig kapot

Bouwer

Beste,
                      Kan iemand mij vertellen wat het kost om de versnellingsbak te reviseren van mijn Opel astra j
                      Uit 2010.

Mvg,
                      Marco

Opeltje17
                      Deelnemer

Dat ligt er nog al aan naar welke garage/dealer je gaat.

Ik zou zeggen laat eens een paar offertes opmaken.

fisherman
                        Deelnemer

@Bouwer wrote:

Beste,

3 jaar geleden hebben wij van onze spaargeld eindelijk onze droomauto gevonden,de Opel astra 1,4 turbo ( cosmo )maar afgelopen zaterdag is onze droomauto ineens wat minder droomauto.
                          Onze opel is uit Nov 2010 en er staat 75000 km op niet veel voor zijn leeftijd.
                          Afgelopen zaterdag kregen wij te horen dat onze versnellingsbak kapot is en dat hij gerepareerd of gereviseerd moet worden.
                          Erg geschrokken van het slechte nieuws naar huis,en nu afwachten wat de opeldealer maandag verder te vertellen heeft.
                          Is er iemand die weet of dit een bekent probleem is met deze versnellingsbak en of dat het normaal is dat de versnellingsbak zo snel kapot gaat.
                          Ook ben ik zelf even op internet gaan zoeken en als ik het goed heb gelezen dan zit er een M32 versnellingsbak onder die snel stuk gaan ( klopt dit ) ?
                          Ik hoor het graag.
                          Mvg,
                          Marco

Als dit de eerste revisie betreft heeft ie het nog lang uitgehouden. Ze schijnen bij revisie wel betere lagers te monteren.
                          De versnellingsbak van mijn Astra is zelfs bij 27000 km al gereviseerd.

vandenakker

Ik heb mijn bak laten reviseren bij Van Loon in Nederhemert. Ben daar ook terecht gekomen via een forum, bedrijf is zeker een aanrader qua kwaliteit en prijs.

NickyH

Ik heb sinds een half jaar hetzelfde probleem met mijn Vectra C2 van 2007.
                              Is er hier ondertussen al meer nieuws over?

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.