Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hulp gezocht! Nieuwe C2 SW diesel voor CAlberts?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2012 om 15:23 #18071541
Volvo V50 is binnenin wel een flink stukkie smaller dan Vectra c
27 september 2012 om 15:34 #18071542Kilometers zegt niks!!!
Auto wat per dag 100km in de stad lijd, of een auto wat 100km perdag op de autobaan zich thuis voelt.
Een auto met relatief hoge kmstand duidt meestal erop autosnelweg kilometers.. en dat zijn kilometers wat bijna niks lijd tegen over een auto wat dagelijks in de stad lijd.Volvo kan wel wat geld eraf.. pingelen kan altijd nog.
Succes met je keuze :thumb27 september 2012 om 16:02 #18071543Ik zou die volvo echt laten staan zeker voor dat geld.
Als je goed blijft kijken staan er ecgt genoeg andere te koop met minder kmers.
Kijk wat astratd zegt klopt wel maar met deze stand doen mensen hem niet voor niets weg, ookal beweren ze anders.
Ik hoor ookal een hard geroep van blijf weg bij de 1.9 en ga voor de 1.7 want die zijn beter. Nou ik denk dat je dat toch zelf moet ervaren. Daarbij die 1.9 zijn echt diesel blokken en niet voor niets in zoveel type autos geleverd de 1.7 zijn redelijk hoog toerig en moet je meer als benzine rijden dus ook redelijk schadelijk.Maar goed jij moet er een goed gevoel over hebben en wat de rest zegt is puur een richtlijn
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 september 2012 om 20:05 #18071544Ben ik het niet mee eens.
Ik heb een 1.7 gehad 100pk reed makkelijk 1:20.(4,7ltr/100km)
Zeker geen toeren auto.
Opel zegt het zelf ze zijn niet voor niks terug gegaan naar de 1.7 in de astra.
Als je een nette kan vinden ga voor een astra daar krijg je zeker geen spijt van.
Koop niet bij die autotrollen zoek een gerenomeerd auto bedrijf en check de auto volledig boekjes,vorige eigenaar enz enz.
succes.27 september 2012 om 23:10 #18071545ik zou voor de vectra gaan heerlijke motor die 1.9 cdti en mijn broer heeft de station met de standaart 120pk en die komt echt heel goed mee in het verkeer het gemiddelde verbruik is ook leuk voor de portomonee.
En het is een opel he. :D28 september 2012 om 07:22 #18071546@mike hammer wrote:
Ben ik het niet mee eens.
Ik heb een 1.7 gehad 100pk reed makkelijk 1:20.(4,7ltr/100km)
Zeker geen toeren auto.
Opel zegt het zelf ze zijn niet voor niks terug gegaan naar de 1.7 in de astra.
Als je een nette kan vinden ga voor een astra daar krijg je zeker geen spijt van.
Koop niet bij die autotrollen zoek een gerenomeerd auto bedrijf en check de auto volledig boekjes,vorige eigenaar enz enz.
succes.Ik ben het ook niet eens met je eerste reactie dat je af moet blijven van een 1.9, die blokken zijn goed, ik heb er nu geen problemen mee rijd er al een jaar mee in rond, er zijn problemen met de inlaatspruitstuk en de versnellingsbak maar dat ken je allemaal voorkomen. Inlaatspruitstuk red je door de egr af te doppen en de versnellingsbak red je door de lagers optijd te vervangen en niet door te trappen in de eerste drie versnellingen. Als je lui gaat rijden dan krijg je idd vaak problemen. Bij mij zit de revisie van de versnellingsbak bijv. al aan te komen. Maar al met al tevreden met de 1.9 blok. De 1.7 zal zuiniger zijn t.o.v. de 1.9 maar de 1.9 kan ook zuinig zijn na een chipbeurt.
Galaxy Nexus Tapatalk
29 september 2012 om 16:27 #18071547Vandaag de V50 bekeken, maar was toch niet wat.
We richten ons nu toch op een Vectra (liefst C2) of een Astra H. Ik heb een mooie C2 SW automaat gezien met een 1.9 Cdti motor met 150 pk. Echter, volgens mij is ie niet veel zuiniger dan mijn Z18XE handbak. Volgens de advertentie 1 op 14,3. Wat zijn jullie ervaringen? En er staat 212.000 op de teller. Is dat nog veilig te doen?
29 september 2012 om 21:27 #18071548Ik heb zelf een C2 150 pk.met nu 90000 km op de klok.
En ik heb vanaf het begin al problemen met egr,wervelkleppen,stotteren enz,enz.
Ik zou zeggen wegblijven van die 150 pk.29 september 2012 om 23:13 #18071549@mike hammer wrote:
Ik heb zelf een C2 150 pk.met nu 90000 km op de klok.
En ik heb vanaf het begin al problemen met egr,wervelkleppen,stotteren enz,enz.
Ik zou zeggen wegblijven van die 150 pk.Tja als je nou eens de EGR afdopt ben je meteen ook van die wervel gedoe af. Af en toe in z’n vier doortrekken helpt ook al maar het beste is even flink op de bahn de snelheid inzetten. Maar als je constant rond de 2000 toeren hangt ja dan vraag je er zelf om he, je moet niet al te lief zijn voor de Z19DTx type motoren. Dop die egr af en dan krijg je een wereld van verschil. Het beste is natuuijk met een chipbeurt.
@CAlberts wrote:
Vandaag de V50 bekeken, maar was toch niet wat.
We richten ons nu toch op een Vectra (liefst C2) of een Astra H. Ik heb een mooie C2 SW automaat gezien met een 1.9 Cdti motor met 150 pk. Echter, volgens mij is ie niet veel zuiniger dan mijn Z18XE handbak. Volgens de advertentie 1 op 14,3. Wat zijn jullie ervaringen? En er staat 212.000 op de teller. Is dat nog veilig te doen?
Bij zo een kmstand zou je eventueel kunnen kijken wat er allemaal aan reparatie is geweest. Hoge kmstand betekend dat de euveltjes al verholpen zijn zoals EGR, wervelkleppen enz. Maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Verbruik rijd ik met dezelfde type motor gecchipt 1 op 20.
Galaxy Nexus Tapatalk
30 september 2012 om 08:32 #18071550Ik rij ongechipt ook 1:20 dus dat zegt ook niet veel.
Bij mij is de egr ook door de opel met een fiat pakking “gedicht” maar helpt toch niet zie je wel.
Ik heb ook het nieuwe type wevelkleppen en software in de auto toen ik hem kocht.
Maar 20000km geleden zijn er nieuwe wervelkleppen,verstuivers,egr(voor de 2de keer),fiat pakking en nog meer vervangen.
Vorige week weer in de garage want de problemen zijn nooit weg geweest maar ze kunnen niks vinden.
Wees wijs voorkomen is beter dan genezen.30 september 2012 om 10:11 #18071551Tja, je kunt natuurlijk altijd pech hebben met een motor. Volgens mij hoor ik juist veel goede verhalen over de Z19DTH.
Maar chippen bij EDS, klopt het dat dit iets van € 500,00 en een ritje naar Duitsland kost…? Vind ik toch wel een aardig bedrag.
30 september 2012 om 10:25 #18071552Er zijn hier in nederland ook bedrijven die het zelfde halen als eds en nog goedkoper zijn ook.
Ik heb mijn astra laten chippen bij atm chiptuning en dan een op maat chip.
Die is naar 160pk gegaan en ruim 360nm koppel (das het zelfde als eds).
Verder staan de DTH blokken idd bekent om hun wervel klep en egr dus vraag altijd of deze al vervangen zijn want anders is dit een behoorlijke kosten post.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
30 september 2012 om 10:36 #18071553AnoniemLid sinds:
1 January 1970nieuwe inlaat +- €200 kun je dat zelf vervangen of met hulp van bv. vrienden vallen de kosten reuze mee. Nieuwe egr +- €150 ook op Ebay. Egr is zelf heel makkelijk te vervangen. Inlaat bij een garage vervangen. Kunnen de kosten wel dik oplopen. Nimimaal 6 uur werk. Verder is de Z1,9DTH een prima motor
30 september 2012 om 10:59 #18071554IK weet dat er auto’s met deze motoren terug hebben gehaald omdat dit niet op te lossen was.
Dit vertelde mijn opel dealer.
Ze hebben motoren uitgebouwd en naar terlouw gebracht en deze kon het ook niet oplossen.
Mtech heb ik ook gesproken om te chippen en egr en dpf uit te schakelen en weg te programeren maar die kunnen niks garanderen.
Advies van mtech verkopen die hap.
Dit is wat ik ervan gehoord heb en mijn eigen ervaring.
Dit is onze 4e opel diesel.moet ook eerlijk zeggen dat we nog nooit probemen hebben gehad met de vorige diesels.
Maar wat ik wel weet en hoor dat vooral de 150pk veel van dit soort problemen hebben.30 september 2012 om 12:20 #18071555Nou eigenlijk gezien jou bouwjaar horen deze problemen juist allang verholpen te zijn gezien er in 2007 modificaties zijn geweest aan de wervelkleppen. Als dat gestotter allemaal door DPF komt kan je het laten verwijderen en dan heb je gegarandeerd een oplossing dus M-Tech is soms M-Pech. Er zijn hier zat mensen die door gestotter hun DPF eronder vandaan hebben gesloopt en tevreden zijn. Je auto loopt dan zoiezo soepeler en zuiniger. Heb je de auto uitgelezen, welke foutcodes kwamen daar uit? Zoals ik eerder al zei te lui rijden maakt deze auto’s kapot. Sommige dealers snappen er echt niks van en dat is mijn ervaring :jerry
Tja, je kunt natuurlijk altijd pech hebben met een motor. Volgens mij hoor ik juist veel goede verhalen over de Z19DTH. Maar chippen bij EDS, klopt het dat dit iets van € 500,00 en een ritje naar Duitsland kost…? Vind ik toch wel een aardig bedrag.
Er zijn hier in nederland ook bedrijven die het zelfde halen als eds en nog goedkoper zijn ook. Ik heb mijn astra laten chippen bij atm chiptuning en dan een op maat chip. Die is naar 160pk gegaan en ruim 360nm koppel (das het zelfde als eds)
Dat is maar net wat je wilt, er zijn hier zat bedrijven ja, maar ik heb juist duitsland gekozen omdat er een kerstactie was, deze hebben ze elk jaar. Kon ook meteen de auto testen. Was er in totaal 450 euro kwijt, ~ 420 chip en 30 euro tank.
30 september 2012 om 12:29 #18071556AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://link.marktplaats.nl/599647477″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/593174673″ onclick=”window.open(this.href);return false;30 september 2012 om 13:08 #18071557Dat zijn zeker mooie auto’s, maar ik maak me toch zorgen om die kilometers in combinatie met een automaat en tevens het verbruik.
Alle statistieken geven voor de Z19DTH een gemiddeld verbruik van 1:17 aan. Ligt dat bij jullie allemaal hoger? Ik zou sowieso de eerste tijd nog niet van plan zijn hem te chippen.
30 september 2012 om 13:29 #18071558Die 1.9 diesel is super! had hem in een auto van de zaak. Combotje. Ding ging als de brandweer
30 september 2012 om 14:17 #18071559AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben van mijn eigen een rustige rijden. Laatst 1:21 gehaald wel erg kalm gereden. 1:17 is idd wel het gemiddelde. Als ik voor mijn doen normaal rij 1:18/19 (airco niet vaak aan). Automaat zou iets meer verbruiken. Maar is denk ik niet heel veel meer dan een handbak. Over de kilometers? een auto met 200.000 op de teller (bij gemiddeld gebruik) is die nog niet eens op de helft van zijn leven.
30 september 2012 om 18:06 #18071516Ik denk dat we toch gaan voor de Z19DTH (handgeschakeld) en hem laten chippen bij EDS. Nu nog een goede vinden… Valt mij op dat er heel veel DTL’s zijn… DTH’s zijn er maar een paar. Klopt het dat de DTL, DT en DTH even zuinig zijn…? Dan ga ik denk ik toch het liefst voor zoveel mogelijk PK’s.. king:
30 september 2012 om 18:32 #18071560AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja klopt de Z1.9DTH zijn er het mist van. Denk dat de andere 2 1.9 versies nog iets zuiniger zijn. Dat is wat ik bij de dealer ooit heb gevraagt. toen ik mijn auto kocht wist ik er ook niet veel van. Vond het toen nog vreemd dat er in de C2 ook minder sterke motoren lagen. Die zijn zuiniger zijden zij toen
30 september 2012 om 20:51 #18071561De Z1,9DTH is idd minder zuinig dan de DTL en de DT.
Je ziet ze minder omdat het vooral van uit de lease minder bijtelling gaf om een DTL of een DT te nemen.Zorg idd dat je een exemplaar vind die goed onderhouden is en al een gemodificeerd inlaatspruitstuk heeft. Met een C1 heb je meer kans op een DPF-loos exemplaar. Als je toch voor een C2 gaat kun je voor rond de €500 euro ‘t DPF laten leeg kloppen en. ‘uit’ programmeren. EDS kan dat ook maar hebben de fysieke arbeid nog nooit gedaan, wisten ze mij 3 weken geleden te vertellen. Ben al met al nog steeds een tevreden Z1,9DTH rijder :afro
Succes met de zoektocht en als je nog vragen hebt heb ik misschien wel de antwoorden.
Groet jraaf1 oktober 2012 om 04:52 #18071562Zou een DT dan geen verstandige keuze zijn? Het klinkt alsof daar minder problemen mee zijn. En als je die laat chippen, wat krijg je dan voor waardes qua vermogen en verbruik?
1 oktober 2012 om 06:52 #18071563Op maat 160pk en het verbruik ligt altijd aan je rechtervoet. Hoe zwaarder je voet hoe minder het verbruik en vice versa
Galaxy Nexus Tapatalk
1 oktober 2012 om 07:32 #18071564De DT en DTL zijn precies de zelfde motoren, alleen heeft de DT andere software en daarom 120pk tov de DTL met 100pk. Allebei dus goed te tunen naar 170pk ( ligt alleen aan de conditie van de motor )
De onderblokken van de DTL DT en DTH zijn zijn identiek , het is alleen de kop die anders is.
Dus bij de DTH heb je wervelkleppen die stuk kunnen gaan. Maar verder kan bij beide motoren het zelfde stuk. Vliegwiel etc.Ik heb wel wat dingetjes gehad aan de vec , maar ik rij nu ruim 3 jaar rond en ben al 135.000km verder… dus gezien de km’s zijn dit minimale kosten.
En qua verbruik………………. dat ligt echt aan je voet. Rij ik heel rustig , rustig optrekken etc etc, ( vermoordt de motor dus.. ) dan rijd ie wel een dikke 1:20
Doorgaands rij ik gewoon lekker door ( rustig optrekken in 1 en 2e versnelling en pas bij 3e echt je gas gaan gebruiken, bespaart ook je koppeling ) en rij ik 1:16Ik ben geen voorstander van een automaat, maar dat is persoonlijk !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.