HULP GEVRAAGD : Veren Astra G

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel HULP GEVRAAGD : Veren Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    RickR91
    Deelnemer

Beste forumleden

Zoals enkele van jullie al weten ben ik in het bezit van een Astra G,
      gegevens staan in mn sig.

Nu heb ik er Tomason TN1 wielen onder liggen, en is de auto iets komen zakken.
      Hierbij vind ik het minder dat de auto achter lager ligt dan voor, ook zijn de achterveren te slap nu naar mijn mening.

Mijn vraag : weet iemand welke veren ik kan steken? Ik zoek niet zozeer verlagingsveren, ivm drempels, maar eerder de originele hoogte, en die dan iets stugger. Als de andere veren korter zijn, maar wel stugger, en de achterkant hoger komt te liggen, is het ook goed.

Voor mag ie wel ietsje lager, maar graag niet meer dan 15mm.
      De bedoeling is dat ie voor lager komt dan achter

Weet iemand een setje die aan bovenstaande eisen voldoet??

Met de search kom ik alleen uit op hulpveren en verlagingssets….

MVG,

Rick

McKaamos
      Deelnemer

Hulpveren zijn een prima oplossing.
        Zou het absoluut doen. Goedkoopste manier om te bereiken wat je vraagt. :)

Jurgen
        Deelnemer

Alleen kun je met hulpveren niet de hoogte aanpassen, alleen de stugheid wordt verbetert achteraan. Dus als je m echt vooraan lager wil hebben kom je toch op verlagingsveren uit. Misschien is een schroefsetje dan wat, die kun je zo hoog en zo laag stellen als je zelf wilt en kosten vaak de wereld niet.

McKaamos
          Deelnemer

Als hij nu aan de achterkant in z’n veren zakt, dan helpen ze wel.
            Maar als dat niet het geval is, dan idd, een schroefsetje is dan wel makkelijk.

RickR91
            Deelnemer

Jurgen, de hoogte zal zeker iets omhoog komen.
              Maar ik wil ook weer niet dat de kont helemaal omhoog steekt.

Kaamos,
              Wat is volgens jou een goede schroefset? Koni ken ik ook wel, maar valt buiten mijn budget.

RickR91
              Deelnemer

De schroefsets die ik kan vinden zijn allemaal met dikke verlaging voor én achter…

Erwin1987
                Deelnemer

Fk kun je al 25mm verlagen met schroefset.

Erwin

RickR91
                  Deelnemer

Erwin,

die FK sets zijn nog duurder dan de Koni’s ??

Jurgen
                    Deelnemer

enkele voorbeelden:

http://link.marktplaats.nl/456346311″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/456023552″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Die dingen kun je echt zo hoog en zo laag schroeven als je zelf maar wilt. De auto wordt er in z’n geheel wel wat stugger van, maar dat komt de rijeigenschappen wel ten goede.

RickR91
                      Deelnemer

Dus als ik de originele wagenhoogte zou willen behouden, kan dat gewoon met die schroefsets??? ik zie overal bij : -15 tot -35 verlaging staan

McKaamos
                        Deelnemer

Als de verlaging van -15 tot -35 is, is het minimale verlagingsgetal dus -15mm ;)

Verder zou ik niet aan die goedkope prut beginnen. Ik heb het 3 voudige van de aangehaalde setjes betaald voor een vaste set en ik ben nog blij ook, dat ik dat heb gedaan. Ik heb nog geen enkel goedkoop setje gevoeld die het zo goed doet als de mijne.

Ik zou gewoon eerst eens een set hulpveren proberen. Kost het minste, en als het echt aan je veren ligt, kan je de kont van je wagen prima op de goede hoogte krijgen.

Wil je dan later nog eens wat doen aan de wegligging/handling van je auto, dan kan je altijd nog een set koni, bilstein of eibach dempers overwegen (in originele lengte uiteraard)

Bluns

Heb er bij mij nu V-maxx onder liggen welke best wel mooi verlaagd.
                            Het comfort is ver te zoeken maar daarbij word het gedrag in bochten flink verbeterd.
                            Ik had hetzelfde probleem dat de astra van achter te veel veerde, omdat er ook nog een flinke installatie in komt, moet deze flink stug zijn.
                            Met V-maxx heb ik bereikt wat ik wilde: Stug, laag, goede wegligging en niet duur..
                            Trouwens drempels valt best mee, natuurlijk niet volle gas erover heen maar ik hoef ook niet af te remmen en met 5 km er schuin over ;)

Erwin1987
                            Deelnemer

@RickR91 wrote:

Erwin,

die FK sets zijn nog duurder dan de Koni’s ??

http://www.carfantasy.nl/opel/astra-c-10336_10404_10417.html?osCsid=5ae0847dc6b5633e2ce6a6b249bda8bd” onclick=”window.open(this.href);return false;

Erwin

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.