hulp gevraagd, hydro stoter gaat niet op en neer 5e inlaat

Forumindex Forums Techniek Cih hulp gevraagd, hydro stoter gaat niet op en neer 5e inlaat

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    kenny900wb
    Deelnemer

Motor liep onregelmatig, schudde nogal bij 2000 toeren. Daarom nu na lange tijd kleppendeksel eraf gehaald. De inlaat van de 5e cil. deed het niet.
      Klep gecontroleerd, zit niet vast, nieuwe stoter gemonteerd nog niets. Stoter van de 4e inlaat omgeruild met de nieuwe; 5e inlaat doet het nog niet, 4e inlaat werkt normaal.
      Stoter op 5e inlaat krijgt wel olie (aan 1 zijde, is dit goed ?) maar gaat niet of nauwelijks meer omhoog.
      Geen stootrandje in behuizing.

Kent er iemand nog een foefje wat ik niet geprobeerd heb ? Is de nokkenas versleten ? Kan de nokkenas uberhaupt zoveel afslijten ? (nokkenas niet afgebroken of zo)

Als ik stoter er los in leg moet hij toch fatsoenlijk op en neer gaan ?? Heb hem nog enigzins tegendruk gegeven met schroevendraaier maar weinig beweging.

(zal wel demontage van de kop worden vrees ik)

GSE
      Deelnemer

Nokkenas rond,komt veel voor bij oude CIH 6 in lijn.
        Omdat de nokkenas maar rommel zijn,de latere Omega/Senator CIH blokken hebben er pratisch geen last van alleen 2500 2800 3000 S en met jetronic systemen.

Heb ik zelf ook een keer gehad bij een 30E,was blij dat ie kapot was kon ik er teminste een andere kop op leggen,die ik al een jaar op voorraad had liggen.

Ik kan je aanraden uit eigen ervaring dat een motorombouw sneller gedaan is al een kop vervangen en je hoeft dan niet zo precies te kijken….

Kop heb je in 2 uur eraf liggen en dan schoonmaken en de oude kop weer opbouwen.(als je klepsteel rubbertjes vervangt wil dat zeggen) en dan weer opbouwen ben je een kleine dag mee zoet,motor ombouw is wat sneller gedaan.

Kop hoeft niet er in principe niet voor af maar dan moet je weer de ketting doorslijpen en de motor/bak laten zakken enz,beste is kop eraf,nieuwe klepsteel rubbers erop goede nokkenas erin en weer netje erop bouwen.

js 400
        Deelnemer

ja een nok kapot, denk ik,ik heb ook van de 4 clinders een hele verzemeling staan van mensen waar ik de nokkenas van heb vervangen waar de nok van rond was.

kenny900wb
          Deelnemer

Is inderdaad een 2,5E, vrees ook dat het inderdaad een ronde nokkenas is, zeker als ik jullie reacties lees.

Heb nog een reserve motor liggen, net nog even de motor gecontroleerd of alle kleppen open/dichtgaan, is verders wel goed. Maar weet niet wat de toestand van cilinders e.d. zijn. Kreeg die motor er ook maar bij bij aanschaf.
            Denk dat ik van de res. motor de kop in orde ga maken, nog ff kijken hoe die ketting weer op tijd te krijgen. Is wel wat meer werk dan motor wissel, maar ja, dan weten we ook zeker dat het goed is.

GSE
            Deelnemer

Als je wilt ik heb hier nog een 30E liggen die nooit op LPG gelopen heeft.

Dat 30E blok is 100% goed is die kun je voor 250 euro hebben,is geheel compleet,maar is een 30E met LE-jetronic.

Kun je zo erin hangen en je eigen verdeler en injectiekabelboom gebruiken als je ff de luchtweger en computer van een 30E L-jetronic op zet,loopt het als een klokje met meer power,en in verhouding niet veel meer verbruik.

GSE
              Deelnemer

Ketting op tijd stellen stelt geen drol voor:

Vooraan dat dekseltje met de 3 schroeven loshalen en dan de schroeven uit het nokkenastandwiel draaien en dan kun je um zo met ketting en al wat naar achteren trekken en dan valt ie los,der zit een soort van pen in die weer in het nokkenas tandwiel valt en die kun je nooit fout monteren.

Stelt werkelijk geen drol voor.

kenny900wb
                Deelnemer

Oke, gelukkig dat dat enigzins meevalt. Heb nu het plan om de motor te demonteren en van twee motors 1 goede te maken en daarna terug te plaatsen. Kan ik ook meteen wat onderdelen schoonmaken en de motor een kleurtje geven.

GSE, wederom harstikke bedankt voor je waardevolle informatie !!

geert666
                  Deelnemer

origineel gepost door GSE
                    Ketting op tijd stellen stelt geen drol voor:

Vooraan dat dekseltje met de 3 schroeven loshalen en dan de schroeven uit het nokkenastandwiel draaien en dan kun je um zo met ketting en al wat naar achteren trekken en dan valt ie los,der zit een soort van pen in die weer in het nokkenas tandwiel valt en die kun je nooit fout monteren.

Stelt werkelijk geen drol voor.

moet je alleen het boutje niet in het carter laten vallen

GSE
                    Deelnemer

Nee die moet je zeker niet laten vallen,anders kom je echt aan het sleutelen.

Het beste kun je een poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen…

jethro
                      Deelnemer

origineel gepost door GSE
                        Nee die moet je zeker niet laten vallen,anders kom je echt aan het sleutelen.

Het beste kun je een poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen…

Poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen?
                        :hmmz
                        Gewoon de bout losdraaien totdat je de vinger achter de bout kop krijgt,en dan vasthouden terwijl je de bout losdraait.
                        Héél simpel,bij het monteren die je het ook zo.

Bye the way………
                        Nokkenas oftewel de geheugenstam vervangen kan natuurlijk ook,zonder de cilinderkop te verwijderen.

GSE
                        Deelnemer

Dat had ik al eerder geschreven dat de kop er niet af hoeft,alleen zou ik dat in dit geval wel ff doen,omdat die oude 2500 koppen (waarschijnlijk geen rubbertje hebben zitten op de uitlaatklep) en ik deze toch zou vernieuwen.

Ik heb ook de nokkenas aan gort gehad en heb toen de kop wel vervangen door een andere die bij een revisie bedrijf is geweest en die oude 30E kop verbruikte iets olie de nieuwe C30NE kop niet meer.

Ik zou proberen een C25NE kop te vinden,deze hebben geharde klepzittingen en hebben geen nokkenas problemen,ik zou zo,n kop erop gooien.

fluks
                          Deelnemer

kleprubbers kun je ook wel makkelijk vervangen zonder de kop er af te halen

kenny900wb
                            Deelnemer

Moet het een en ander nog monteren maar de strekking van het verhaal is me duidelijk. Tip om even een poestlap te gebruiken is wel goed, je zult zien dat, hoe voorzichtig je ook te werk gaat, een bout altijd uit je handen glipt. Gisteren nog met de ontsteking van een bedford.
                              Gaat nog even duren voordat ik eraan kan beginnen, gaat einde augustus worden denk ik, maar laat dan wel even weten wat het is geworden.

Grt, Marco

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.