hulp gevraagd, hydro stoter gaat niet op en neer 5e inlaat

Forumindex Forums Techniek Cih hulp gevraagd, hydro stoter gaat niet op en neer 5e inlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209963
    kenny900wb
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 September 2007

      Motor liep onregelmatig, schudde nogal bij 2000 toeren. Daarom nu na lange tijd kleppendeksel eraf gehaald. De inlaat van de 5e cil. deed het niet.
      Klep gecontroleerd, zit niet vast, nieuwe stoter gemonteerd nog niets. Stoter van de 4e inlaat omgeruild met de nieuwe; 5e inlaat doet het nog niet, 4e inlaat werkt normaal.
      Stoter op 5e inlaat krijgt wel olie (aan 1 zijde, is dit goed ?) maar gaat niet of nauwelijks meer omhoog.
      Geen stootrandje in behuizing.

      Kent er iemand nog een foefje wat ik niet geprobeerd heb ? Is de nokkenas versleten ? Kan de nokkenas uberhaupt zoveel afslijten ? (nokkenas niet afgebroken of zo)

      Als ik stoter er los in leg moet hij toch fatsoenlijk op en neer gaan ?? Heb hem nog enigzins tegendruk gegeven met schroevendraaier maar weinig beweging.

      (zal wel demontage van de kop worden vrees ik)

      #17484572
      GSE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 August 2006

        Nokkenas rond,komt veel voor bij oude CIH 6 in lijn.
        Omdat de nokkenas maar rommel zijn,de latere Omega/Senator CIH blokken hebben er pratisch geen last van alleen 2500 2800 3000 S en met jetronic systemen.

        Heb ik zelf ook een keer gehad bij een 30E,was blij dat ie kapot was kon ik er teminste een andere kop op leggen,die ik al een jaar op voorraad had liggen.

        Ik kan je aanraden uit eigen ervaring dat een motorombouw sneller gedaan is al een kop vervangen en je hoeft dan niet zo precies te kijken….

        Kop heb je in 2 uur eraf liggen en dan schoonmaken en de oude kop weer opbouwen.(als je klepsteel rubbertjes vervangt wil dat zeggen) en dan weer opbouwen ben je een kleine dag mee zoet,motor ombouw is wat sneller gedaan.

        Kop hoeft niet er in principe niet voor af maar dan moet je weer de ketting doorslijpen en de motor/bak laten zakken enz,beste is kop eraf,nieuwe klepsteel rubbers erop goede nokkenas erin en weer netje erop bouwen.

        #17484573
        js 400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          ja een nok kapot, denk ik,ik heb ook van de 4 clinders een hele verzemeling staan van mensen waar ik de nokkenas van heb vervangen waar de nok van rond was.

          #17484574
          kenny900wb
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 September 2007

            Is inderdaad een 2,5E, vrees ook dat het inderdaad een ronde nokkenas is, zeker als ik jullie reacties lees.

            Heb nog een reserve motor liggen, net nog even de motor gecontroleerd of alle kleppen open/dichtgaan, is verders wel goed. Maar weet niet wat de toestand van cilinders e.d. zijn. Kreeg die motor er ook maar bij bij aanschaf.
            Denk dat ik van de res. motor de kop in orde ga maken, nog ff kijken hoe die ketting weer op tijd te krijgen. Is wel wat meer werk dan motor wissel, maar ja, dan weten we ook zeker dat het goed is.

            #17484575
            GSE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 August 2006

              Als je wilt ik heb hier nog een 30E liggen die nooit op LPG gelopen heeft.

              Dat 30E blok is 100% goed is die kun je voor 250 euro hebben,is geheel compleet,maar is een 30E met LE-jetronic.

              Kun je zo erin hangen en je eigen verdeler en injectiekabelboom gebruiken als je ff de luchtweger en computer van een 30E L-jetronic op zet,loopt het als een klokje met meer power,en in verhouding niet veel meer verbruik.

              #17484576
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Ketting op tijd stellen stelt geen drol voor:

                Vooraan dat dekseltje met de 3 schroeven loshalen en dan de schroeven uit het nokkenastandwiel draaien en dan kun je um zo met ketting en al wat naar achteren trekken en dan valt ie los,der zit een soort van pen in die weer in het nokkenas tandwiel valt en die kun je nooit fout monteren.

                Stelt werkelijk geen drol voor.

                #17484577
                kenny900wb
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 September 2007

                  Oke, gelukkig dat dat enigzins meevalt. Heb nu het plan om de motor te demonteren en van twee motors 1 goede te maken en daarna terug te plaatsen. Kan ik ook meteen wat onderdelen schoonmaken en de motor een kleurtje geven.

                  GSE, wederom harstikke bedankt voor je waardevolle informatie !!

                  #17484578
                  geert666
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 December 2004

                    origineel gepost door GSE
                    Ketting op tijd stellen stelt geen drol voor:

                    Vooraan dat dekseltje met de 3 schroeven loshalen en dan de schroeven uit het nokkenastandwiel draaien en dan kun je um zo met ketting en al wat naar achteren trekken en dan valt ie los,der zit een soort van pen in die weer in het nokkenas tandwiel valt en die kun je nooit fout monteren.

                    Stelt werkelijk geen drol voor.

                    moet je alleen het boutje niet in het carter laten vallen

                    #17484579
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Nee die moet je zeker niet laten vallen,anders kom je echt aan het sleutelen.

                      Het beste kun je een poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen…

                      #17484580
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        origineel gepost door GSE
                        Nee die moet je zeker niet laten vallen,anders kom je echt aan het sleutelen.

                        Het beste kun je een poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen…

                        Poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen?
                        :hmmz
                        Gewoon de bout losdraaien totdat je de vinger achter de bout kop krijgt,en dan vasthouden terwijl je de bout losdraait.
                        Héél simpel,bij het monteren die je het ook zo.

                        Bye the way………
                        Nokkenas oftewel de geheugenstam vervangen kan natuurlijk ook,zonder de cilinderkop te verwijderen.

                        #17484581
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Dat had ik al eerder geschreven dat de kop er niet af hoeft,alleen zou ik dat in dit geval wel ff doen,omdat die oude 2500 koppen (waarschijnlijk geen rubbertje hebben zitten op de uitlaatklep) en ik deze toch zou vernieuwen.

                          Ik heb ook de nokkenas aan gort gehad en heb toen de kop wel vervangen door een andere die bij een revisie bedrijf is geweest en die oude 30E kop verbruikte iets olie de nieuwe C30NE kop niet meer.

                          Ik zou proberen een C25NE kop te vinden,deze hebben geharde klepzittingen en hebben geen nokkenas problemen,ik zou zo,n kop erop gooien.

                          #17484582
                          fluks
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 October 2005

                            kleprubbers kun je ook wel makkelijk vervangen zonder de kop er af te halen

                            #17484583
                            kenny900wb
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 September 2007

                              Moet het een en ander nog monteren maar de strekking van het verhaal is me duidelijk. Tip om even een poestlap te gebruiken is wel goed, je zult zien dat, hoe voorzichtig je ook te werk gaat, een bout altijd uit je handen glipt. Gisteren nog met de ontsteking van een bedford.
                              Gaat nog even duren voordat ik eraan kan beginnen, gaat einde augustus worden denk ik, maar laat dan wel even weten wat het is geworden.

                              Grt, Marco

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.