Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hulp gevraagd corsa C 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2016 om 19:04 #17274914
Hallo allemaal ik ben marco en nieuw op dit forum.
Ik ben geen monteur zal ik als eerste hier vermelden. :DMijn probleem bestaat uit meerdere kleine zaken ik zal ze eens proberen te schetsen.
1 Het stuur : de auto trekt naar links hiervoor heb ik hem laten uilijnen en uit balanceren er veranderde niets. daarna heb ik de achterwielen en de voorwielen verwisseld nu trekt hij naar rechts.
ook met het sturen op een rechte weg moet ik de auto blijven corrigeren hij kan niet even met de knie bestuurd worden. corrigeer ik links moet ik daarna rechts corrigeren.
De auto heeft ook eps.2 Het tikken van de kleppen ( hydrolische klepstoters )
De klepstoters tikken zo nu en dan dwz soms wel en soms niet.
Als de kleppen tikken rijd de auto waardeloos een hoog toerental ( overschakelen met tussengas )
Nu heb ik hiervoor een nieuw gasklephuis in de auto gezet en zeggen en schrijven heeft de auto 3 weken geen last gehad van tikkende kleppen en hij reed perfect zonder hoog toerental. Kan dat?
het toerental is bij het koud starten in de morgen ook veel te hoog ongv.1700 toeren en ook veel te lang houd hij dit toerental aan.
Waar zou het aan kunnen liggen ?SVP JULLIE HULP
15 januari 2016 om 22:55 #18307450Zit de originele maat banden erop of zijn er bredere banden gemonteerd? Bredere banden zijn vaak gevoeliger voor spoorvorming.
Kijk eens of de banden schuin zijn afgesleten of last hebben van cupvorming. Zijn je banden bijna versleten dan kan een nieuwe set soms verrassend veel verbeteren.Het tikken wat je noemt kan ook komen van de injectoren. Deze kunnen ook redelijk hoorbaar zijn. Is overigens onschuldig.
17 januari 2016 om 07:08 #18307451Hallo Jhon
Dank je voor je reactie
Wat betreft de banden het zijn gewone originele banden en ook nog vrij nieuw met perfect profiel.
Ik heb al de wielen van achter voor gelegd. Toen trok de auto nog naar rechts. Daarna heb ik de wielen voor omgewisseld li maar re en omgekeerd. nu trekt de auto naar links. Ook vind ik dat ik de auto moet blijven corrigeren op een rechte weg corrigeer ik naar li moet ik ook gelijk weer naar rechts corrigeren. Ik heb hier op het forum iets gelezen over eps. ????Wat het tikken betreft , als eerste heb ik het gaskleppenhuis schoon gemaakt met remmen reiniger. gevolg hiervan was dat de auto 3 weken lang niet meer heeft getikt en perfect reed . daarna was het weer gedaan met de pret het tikken was terug en het hoog toerental was er ook weer bijvoorbeeld bij het overschakelen.
Daarna heb ik een nieuw (Second hand) gaskleppenhuis gekocht en gemonteerd. De auto reed als een zonnetje , geen tikken, lager toerental bij starten en schakelen .
Dit plezier heeft ook een week of 3 / 4 geduurd. Daarna weer terug bij af.Een kennis met auto ervaring zegt dat het de hydraulische klepstoters zijn die vervangen moeten worden.
maar ook nu dan tikt de auto wel en dan tikt hij niet het is wisselvallig, wisselt iedere dag.
Het geluid moet je voorstellen als een oude diesel auto zo een herrie maakt hij dan .
En als de auto tikt heb ik problemen met het toerental en als hij niet tikt rijd hij als een zonnetje zoals het hoort .
Heeft dit verband met elkaar ?Ik zal deze week eens de winterbanden op de auto leggen kijken wat er dan gebeurt aan het stuur.
17 januari 2016 om 21:38 #18307452Testen met winterbanden is goede optie denk ik.
Het tikken, klepstoters zou kunnen, maar dan zou je verwachten dat ie het regelmatig zou doen.
Als het tikken niet zo hard zou zijn zou ik denken aan een bougiekabel of bougiedop die soms doorslaat?
Ik ben geen monteur, maar denk nu even hardop “stel dat het een bougiekabel/dop is dan gaat de motor onrustig lopen en zou je misschien de distributieketting kunnen horen klapperen”.
Je zou de kabels en bougies even kunnen checken. Is in ieder geval goedkoper dan nieuwe klepstoters.
Succes. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.