Hulp gevraagd bij wat klusjes

Forumindex Forums Modellen Astra Hulp gevraagd bij wat klusjes

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Vandaag bij de garage geweest ivm een motorstoringslampje dat aangaat op de snelweg. Mijn vermoeden werd bevestigd: de EGR zit weer dwars. De EGR is 2 jaar geleden al eens gereinigd, maar helaas is dit dus niet de oplossing geweest. Op elke snelweg rit gaat het lampje branden..
      Nu wil ik binnenkort een andere auto gaan kopen, maar de Astra mag niet weg als ellende auto. Ik wil de EGR gaan vervangen en het gasklephuis gereinigd hebben.
      Mijn vragen:
      -waar kan ik de EGR het beste bestellen (1.6XEL)?
      -wat kost een goede lambdasonde, en is die gemakkelijk te vervangen?
      -wie kan mij helpen om het gasklephuis schoon te maken??? Ik heb de beschrijvingen gelezen, maar aangezien ik de auto niet kan missen, wil ik er zelf niet aan beginnen. Dit tegen vergoeding natuurlijk.

Omgeving Eindhoven zou mooi zijn!

bart-gsi
      Deelnemer

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/egr-klep-opel-astra-g-vectra-b-zafira-a-x14xe-x16-3081450.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== EGR klep ( dichte pakking er tussen en uitprogrammeren)
        i.v.m. 2 soorten lambdas.. http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/x16xel+lambda/&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

gasklephuis is opzich makkelijk schoon te maken

jericho
        Deelnemer

Top, thanx!!
          En die dichte pakking, kan ik die ook bij een onderdelen zaak bestellen? Een dealer zit niet echt (meer) in de buurt.

bart-gsi
          Deelnemer

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/pakking-afdichting-egr-opel-astra-corsa-meriva-ti.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;
            ik weet niet of deze ook op een x16xel past.. anders een dealer bellen en vragen of ze na betaling de pakking op willen sturen.. of contact opnemen met fsrs-opelwebshop.nl die kunnen vast wel aan de pakking komen

jericho
            Deelnemer

Dank U!

En over het gasklephuis: ik wil er best aan beginnen, maar dan wel met iemand die er echt verstand van heeft! Als iemand zich geroepen voelt…

basss27
              Deelnemer

Als je de EGR van een X16XEL wil vervangen, moet het bovenste deel van de inlaat er af. Daarvoor zou ik ook nieuwe pakkingen bestellen.
                Je kunt dan direct bij het gasklephuis en er evt afhalen om die schoon te maken.

trashmetal
                Deelnemer

@basss27 wrote:

Als je de EGR van een X16XEL wil vervangen, moet het bovenste deel van de inlaat er af. Daarvoor zou ik ook nieuwe pakkingen bestellen.
                  Je kunt dan direct bij het gasklephuis en er evt afhalen om die schoon te maken.

Inlaatspruitstuk van een astra g x16xel is heel anders dan van de astra f x16xel
                  egr zit bij een astra g aan de rechterkant bovenaan het blok onder de afdekkap
                  gasklephuis reinigen is opzich ook zo gepiept bij deze blokken

trashmetal
                  Deelnemer

Ff een pbtje gestuurd ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.