Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Hulp gevraagd bij ombouw c-kadett coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 02:53 #17233162
ik heb een c-kadett coupe van ’77 het is een 1.2S en ik wil em graag ombouwen naar een c20xe,
wie kan mij vertellen wat de benodigheden zijn om de coupe om te bouwen ??en wat moet ik aanpassen om er een dashboard van een astra F erin te maken ??
alvast bedankt….
misschien dat er wat picca’s zijn van mederijders die dat hebben gedaan….
22 februari 2011 om 07:41 #17821879hey
Carter oliezeef en beugeltje Manta 1.8S
Motorsteunen + rubbers Manta 1.8S of een set koopen bij http://www.epytec.de/login.php
5bak Manta/Rekord 1.8S Getrag 240 r25/28 van omega
Radiator slangen Manta 1.8S en T-stuk of zelf wat maken radiator heb ik zelf van een gte
Drukgroep c20xe
Koppelingsplaat c24ne of c20let
Druklager Manta 1.8S
Toplager Manta 1.8S
Motor c20xe met motronic 2.8 dis ontsteking vanaf mei ‘93 of een gewoone maar dan zit je met de onsteking
Gaskabel c20xe of Manta GSI b corssa gsi
Koppelingskabel opmaat laten maken
Carterpan pakking Manta 1.8S (kurk) evt. 2x ik heb de ruberen uit een stuk (volgens mij c20ne naa bj95)
Pakking voor uitlaat spruitstuk c20xe
Uitlaat spruitstuk van een 16v aanpassen of Risse, Lenk, etc
SFI vervanger (M-tech, Lexmaul of Mathijssen )
voorste stabilisatorstang 1600 (bult in het miden)
tenk met retoer 1600
dike achteras zou zelf een 3.44 nemen kan ook een 3,67 zijn en 1600 vooras is wel het mooiste
er moet een stuk uit de karterplaat (zie foto)
elektrische vin
gas steuntje
zal vast wel wat vergeten zijnnu even over het dashboard ik zou er 2 koopen
plaat werk wat er achter zit waar de klok in zit moet je weg halen. en aan de zijkanten van het dashboard moet je de bugels weg halen dan komt hij wat meer naar binenhoop dat je al een stuk verder bent als je nog iets wil weeten hoor ik het wel
22 februari 2011 om 10:58 #17821880das nog een info!!:wors:wors
22 februari 2011 om 11:15 #17821881HE, da’s mijn blok :thumbup
Hier is trouwens goed te zien welke steunen en rubbers ik gebruikt heb. Rechts (voor de kijkers links :P ) 1.8s steun + 1600 rubber, links omega steun + omega rubber. Hierdoor staat ie perfect recht.
22 februari 2011 om 15:05 #17821882thanx jongens (16v kadett c en 2000)
……jullie zijn toppers…..nu ff zoeken naar de benodigdheden….:thumbup
22 februari 2011 om 16:00 #17821883[rquote=1874998&tid=143203&author=2000]HE, da’s mijn blok :thumbup
Hier is trouwens goed te zien welke steunen en rubbers ik gebruikt heb. Rechts (voor de kijkers links :P ) 1.8s steun + 1600 rubber, links omega steun + omega rubber. Hierdoor staat ie perfect recht.
[/rquote]Als je dit blok er recht inlegt, komt je pook dan niet scheef te staan? Omdat een c20xe in een achterwielaandrijver normaal wat schuin ligt.
22 februari 2011 om 18:12 #17821884had hier geen last van kwam goed uit en ander en anders even recht zeten
jeh die motorsteune ik heb zelf indestrie rubers met hippo steune maar heb er ook een bedrijf bij gezet die ze nu verkoop
22 februari 2011 om 21:26 #17821885kijk dat is nu nog eens een duidelijk goed antwoord,
iets waar je wat aan hebt als je begint met het inbouwen van een c20xe, in een c kadett,
ik zelf heb het bijltje erbij neer gelegt, het is 2 jaar geleden toen ik een x20xev (2.0 ecotec 16v onder de kenners) inbouwde
alles was goed maar ik kreeg het spul niet aan de gang.. (G**)maar ik heb een calibra c20let blok liggen die wil ik er nu in hebben, ik kan via via een complete set ombouw aparatuur kopen,
van getrag manta 18s bak tot oliezeef toe (alleen geen ontstekings ombouw set alleen die had ik al liggen treft dat even haha)
en de prijs staat mij wel aan dus ik ga dat denk ik wel doen (c kadett was verrot en was niks meer waard… van daar een complete set)maar leuk om dit projecht te gaan volgen, ik hoop dat alles lukt coupegek, ik weet nog niet waneer ik met mijn projecht ga starten, heb meerderen lopen hahaha
22 februari 2011 om 21:42 #17821886Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
je carterpan zit nu scheef.23 februari 2011 om 05:40 #17821887jah dat klop wel maar ik ken jongens die rijden al jaaren zo
23 februari 2011 om 13:41 #17821888[rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.24 februari 2011 om 17:40 #17821889Waarom zou je een astra dash in een c-kadett willen?
24 februari 2011 om 18:27 #17821890[rquote=1875951&tid=143203&author=2000][rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.[/rquote]Okey maar wat is optisch kloppen!! Als je carterpan er
recht onder zit dan is het zoals het hoort. En je komt
niet weg als je er een serieuze uitlaatspruitstuk aanmaakt.
Maar daar zal je wel achter komen, en ik heb mn pook wel
recht in de console zitten. Iig succes met de ombouw.24 februari 2011 om 19:20 #17821891[rquote=1876829&tid=143203&author=generallee]Waarom zou je een astra dash in een c-kadett willen?
[/rquotenou ik gaa geen 250 euro doken voor een teler en 4 metertjes
dash kost me 40euro compleet en ziet ook diker uit want ik heb ook een kadett champion leer er in compleet met achterbank
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.