Hulp gevraagd bij ombouw c-kadett coupe

Forumindex Forums Modellen Kadett Hulp gevraagd bij ombouw c-kadett coupe

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    coupegek
    Deelnemer

ik heb een c-kadett coupe van ’77 het is een 1.2S en ik wil em graag ombouwen naar een c20xe,
      wie kan mij vertellen wat de benodigheden zijn om de coupe om te bouwen ??

en wat moet ik aanpassen om er een dashboard van een astra F erin te maken ??

alvast bedankt….

misschien dat er wat picca’s zijn van mederijders die dat hebben gedaan….

16v kadett c
      Deelnemer

hey

Carter oliezeef en beugeltje Manta 1.8S
        Motorsteunen + rubbers Manta 1.8S of een set koopen bij http://www.epytec.de/login.php
        5bak Manta/Rekord 1.8S Getrag 240 r25/28 van omega
        Radiator slangen Manta 1.8S en T-stuk of zelf wat maken radiator heb ik zelf van een gte
        Drukgroep c20xe
        Koppelingsplaat c24ne of c20let
        Druklager Manta 1.8S
        Toplager Manta 1.8S
        Motor c20xe met motronic 2.8 dis ontsteking vanaf mei ‘93 of een gewoone maar dan zit je met de onsteking
        Gaskabel c20xe of Manta GSI b corssa gsi
        Koppelingskabel opmaat laten maken
        Carterpan pakking Manta 1.8S (kurk) evt. 2x ik heb de ruberen uit een stuk (volgens mij c20ne naa bj95)
        Pakking voor uitlaat spruitstuk c20xe
        Uitlaat spruitstuk van een 16v aanpassen of Risse, Lenk, etc
        SFI vervanger (M-tech, Lexmaul of Mathijssen )
        voorste stabilisatorstang 1600 (bult in het miden)
        tenk met retoer 1600
        dike achteras zou zelf een 3.44 nemen kan ook een 3,67 zijn en 1600 vooras is wel het mooiste
        er moet een stuk uit de karterplaat (zie foto)
        elektrische vin
        gas steuntje
        zal vast wel wat vergeten zijn

nu even over het dashboard ik zou er 2 koopen
        plaat werk wat er achter zit waar de klok in zit moet je weg halen. en aan de zijkanten van het dashboard moet je de bugels weg halen dan komt hij wat meer naar binen

hoop dat je al een stuk verder bent als je nog iets wil weeten hoor ik het wel

Paullus
        Deelnemer

das nog een info!!:wors:wors

2000
          Moderator

HE, da’s mijn blok :thumbup
            Hier is trouwens goed te zien welke steunen en rubbers ik gebruikt heb. Rechts (voor de kijkers links :P ) 1.8s steun + 1600 rubber, links omega steun + omega rubber. Hierdoor staat ie perfect recht.

coupegek
            Deelnemer

thanx jongens (16v kadett c en 2000)
              ……jullie zijn toppers…..

nu ff zoeken naar de benodigdheden….:thumbup

Jurgen
              Deelnemer

[rquote=1874998&tid=143203&author=2000]HE, da’s mijn blok :thumbup
                Hier is trouwens goed te zien welke steunen en rubbers ik gebruikt heb. Rechts (voor de kijkers links :P ) 1.8s steun + 1600 rubber, links omega steun + omega rubber. Hierdoor staat ie perfect recht.
                [/rquote]

Als je dit blok er recht inlegt, komt je pook dan niet scheef te staan? Omdat een c20xe in een achterwielaandrijver normaal wat schuin ligt.

16v kadett c
                Deelnemer

had hier geen last van kwam goed uit en ander en anders even recht zeten

jeh die motorsteune ik heb zelf indestrie rubers met hippo steune maar heb er ook een bedrijf bij gezet die ze nu verkoop

tocus

kijk dat is nu nog eens een duidelijk goed antwoord,
                    iets waar je wat aan hebt als je begint met het inbouwen van een c20xe, in een c kadett,
                    ik zelf heb het bijltje erbij neer gelegt, het is 2 jaar geleden toen ik een x20xev (2.0 ecotec 16v onder de kenners) inbouwde
                    alles was goed maar ik kreeg het spul niet aan de gang.. (G**)

maar ik heb een calibra c20let blok liggen die wil ik er nu in hebben, ik kan via via een complete set ombouw aparatuur kopen,
                    van getrag manta 18s bak tot oliezeef toe (alleen geen ontstekings ombouw set alleen die had ik al liggen treft dat even haha)
                    en de prijs staat mij wel aan dus ik ga dat denk ik wel doen (c kadett was verrot en was niks meer waard… van daar een complete set)

maar leuk om dit projecht te gaan volgen, ik hoop dat alles lukt coupegek, ik weet nog niet waneer ik met mijn projecht ga starten, heb meerderen lopen hahaha

ckadett16v
                    Deelnemer

Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
                      je carterpan zit nu scheef.

16v kadett c
                      Deelnemer

jah dat klop wel maar ik ken jongens die rijden al jaaren zo

2000
                        Moderator

[rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
                          je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
                          Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.

generallee

Waarom zou je een astra dash in een c-kadett willen?

ckadett16v
                            Deelnemer

[rquote=1875951&tid=143203&author=2000][rquote=1875673&tid=143203&author=ckadett16v]Je bovenkant van je blok zal nu wel recht zijn, maar
                              je carterpan zit nu scheef. [/rquote]
                              Die paar graden maak ik me geen zorgen om, heb liever dat het optisch klopt. De pook heb ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar ook dat baart me geen zorgen. Het “grote”voordeel is (in mijn ogen) dat de SFI kast dan wel past zonder dat er stukken uit het motorkap frame moeten worden gezaagd.[/rquote]

Okey maar wat is optisch kloppen!! Als je carterpan er
                              recht onder zit dan is het zoals het hoort. En je komt
                              niet weg als je er een serieuze uitlaatspruitstuk aanmaakt.
                              Maar daar zal je wel achter komen, en ik heb mn pook wel
                              recht in de console zitten. Iig succes met de ombouw.

16v kadett c
                              Deelnemer

[rquote=1876829&tid=143203&author=generallee]Waarom zou je een astra dash in een c-kadett willen?
                                [/rquote

nou ik gaa geen 250 euro doken voor een teler en 4 metertjes

dash kost me 40euro compleet en ziet ook diker uit want ik heb ook een kadett champion leer er in compleet met achterbank

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.