Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Hulp gevraagd bij kiezen bandenmaat 18 inch
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2014 om 13:14 #18232593
@vanieba wrote:
@jraaf wrote:
225X45X18 is ook de originele maat op de vec C en zou dus geen afwijking mogen geven.
Is even afhankelijk hoe de fabrieks instelling staat en zo als ‘vanieba’ zegt, dit kun je met de opcom instellen.Groet jraaf
Ja okee, maar als je instelling op 225/45R17 staat dan heb je wel afwijking als je 2255/45R18 monteerd en het niet aanpast in je computer….
hahah wat een verhaal wordt het he :thumb :D
LOL, idd,
kon in mijn opcom menu kiezen uit 2 maten, 215/50R17 of 225/45R18
31 juli 2014 om 21:24 #18232594Nou hè he, het heeft even geduurd maar ze liggen er na een hoop gedoe er dan nu toch onder. :shock:
Zoals ik schreef waren er 3 irmscher velgen krom en zijn deze gericht. Ook is gelijk de stoeprand schade afgedraaid op een draaibank.
Toen ze een maal bij de spuiter lagen, belde deze me op dat er erg veel oxidatie onder de lak zat en dat hij ze liever liet ontlakken, dus ging er weer meer tijd overheen. Daarna heeft de spuiter het erg druk gehad en zijn ze dus een tijd blijven liggen ( heb ze gratis gespoten gekregen, dus geen klachten king: )
Maar goed, eindelijk waren ze klaar en gebeld voor de banden. Velgen weggebracht en gevraagd er voorzichtig mee te zijn omdat ik er al zo lang op gewacht had en ik over 1 week op vakantie ging en ze er dan echt onder wilde. Ga ik de dag erna de wielen ophalen, zie ik bij binnenkomst al meteen dat de bandenmaat niet klopt, heeft men 245/45-18 gemonteerd :wtf . Maar geen probleem meneer, werd mij gezegd, we bestellen even de goede en over 2 dagen kunt u ze alsnog ophalen. Ik heb toen nog gezegd dat ik er met het risico op beschadigingen niet zo gelukkig mee was, maar ik had natuurlijk geen keus.Ik 2 dagen later terug en gelukkig onbeschadigd! Ik rol 1 velg richting de auto, roept er een jonge gast; zal ik even helpen? Ik zeg ja prima. Ik leg de eerst velg in de auto, hoor ik achter me heel hard ‘klong’ !!
Draai me om heeft de klojo de band rechtop gezet en de natuurlijk dondert zo’n velg dan om :swear
1 velg dus alsnog beschadigd :thumbdown . Nu is me gegarandeerd dat het na mijn vakantie geregeld wordt, dus snel maar eens langsgaan.Verder wel erg tevreden over de banden, wat een rust in de auto. :thumbup en moet zeggen dat het totaalbeeld me wel bevalt king:
Ik heb alleen foto’s van de vakantie tot nu toe, ik zal van de week een paar fatsoenlijke proberen te maken.
Groeten ralph
1 augustus 2014 om 11:46 #18232595Het ziet er super uit :thumb
wat zijn de gegevens van de caravan als ik vragen mag (gewichten en lengt/breedte) ??1 augustus 2014 om 15:52 #18232596@vanieba wrote:
Het ziet er super uit :thumb
wat zijn de gegevens van de caravan als ik vragen mag (gewichten en lengt/breedte) ??Het is een knaus 500 FDK uit 2007.
Leeg gewicht: 1130 KG
Maximaal beladen gewicht: 1500 KG
Breedte: 230 CM
Opbouwmaat: 550 CM ( vreemd dat het dan toch een 500 op papier is) :hmmz
Totale lengte : 722 CMGaat beter dan ik dacht achter de vectra, maar ik denk dat je er voor een langere afstand ook niet meer ( lees groter) moet achter hangen dan dit :angel
Ik heb nog wel een foto van de achterzijde:Gr. Ralph
1 augustus 2014 om 18:39 #18232597Mooi man, ik heb een Hobby 560Kmfe die max. 1600kg mag wegen en is 250cm breed en 756cm lang :D
de benamingen zoals bv ”500” komen niet altijd overeen met de typeaanduiding….kwam ik laasts achter
1 augustus 2014 om 19:45 #18232598@vanieba wrote:
Mooi man, ik heb een Hobby 560Kmfe die max. 1600kg mag wegen en is 250cm breed en 756cm lang :D
de benamingen zoals bv ”500” komen niet altijd overeen met de typeaanduiding….kwam ik laasts achter
Daar kwam ik dus ook achter toen ik hem in april kocht en bij thuiskomst zag dat hij toch niet helemaal voor onze voortuin paste en dus een stukje voor de oprit van de buren uitstak :jerry .
Mooie combinatie trouwens :thumbup , voor een hobby hebben we ook nog gekeken, maar dan een 500 kmfe. Maar mag een station meer trekken dan een gts ?
Begint nu wel een beetje op het caravan forum te lijken zo :angel
1 augustus 2014 om 20:22 #18232599Ja heeft met het maximale toegestaande massa van de auto en motorgroote/pk’s te maken, dat is meer bij een station dan bij een gts,
ik mag idd 1600kg trekken, is ook prima te doen al laat ik hem eerdaags wel chippen zodat hij iets meer over heeftEn ik denk dat er toch stiekem aardig wat mede-forummers zijn die er zomers ook een sleurhut achter hebben…. :D
1 augustus 2014 om 20:45 #18232600Aan dat chippen heb ik ook al eens gedacht, maar of er een merkbare winst is te halen weet ik eigenlijk ook niet. Het is natuurlijk geen turbo motor. :hmmz
Misschien dat er iemand hier op het forum ervaring mee heeft bij een 2.2??
Ik neem trouwens aan dat jij de 155 pk versie hebt, de mijne heeft er maar 147.Misschien een topic aanmaken voor vectra’s met caravan :kewlpics
2 augustus 2014 om 07:13 #18232601Jep, ik heb 155 paarden,
Ik ben van plan om hem te laten chippen bij Unlimited Tuning in Amesfoort, is volgens mij ook een clubsponsor
dan heb ik 18pk en ongeveer 22Nm aan koppel, tenminste dat geeft hij aan op zijn site, maar volgens mij kan er nog wel iets meer uitgehaald worden2 augustus 2014 om 14:41 #18232602Vind jullie Vectra’s echt super mooi maar hoe komen jullie door een gat wat achter een varkensrug zit?
Als ik met die van mij met de boot erachter naar de trailerhelling gaat zitten er op het recreatie terrein van die varkensruggen met helaas door het remmen diepe kuilen er net achter.
Ik hem er geen verlaging onder maar gewoon de 16 inch en in de winter de 15 inch en met beide klapt hij in die gaten zo ver door dat je de krassen op de motorsteun kan zien. Als ik zie hoe laag jullie neus is, rij je dan de bumper niet tegen de grond op zo’n gat?2 augustus 2014 om 14:44 #18232603AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb geen last van mijn verlaging. Is juist beter geworden. Vroeger ging de neus over de grond na een drempel en nu niet meer. Kan er zelfs harder overheen
2 augustus 2014 om 15:07 #18232604Komt dat door dat je veren en dempers nu niet zo ver inzakken?
Aan mijn vectra te zien zitten als 17 jaar dezelfde veren onder de auto.
3 augustus 2014 om 20:52 #18232605AnoniemLid sinds:
1 January 1970Veren zijn iets stugger, dus duik je minder
5 augustus 2014 om 07:06 #18232606Ik zit zo te twijfelen wat ik moet doen, verlagen en ze rijd beter, maar ze is 17 jaar oud en moet ook een nieuwe db en voorschijven hebben in het najaar met de apk. Geef ik dan niet TE veel geld uit aan het oude beestje die als nadeel heeft dat ze geen airco heeft.
Wat zouden jullie doen?
13 september 2014 om 19:16 #18232607Nou, om mijn oude topic dan maar weer eens aan te vullen en omdat belofte ook wel weer schuld maakt, bij deze alsnog de foto’s van de velgen.
Ik heb helaas nog steeds niet de nieuwe kapjes voor in de velgen en denk ook niet dat ik die van irmscher nog ga krijgen ( zie mijn andere topic). Ik denk dat ik de logo’s na ga laten maken ( stikker ). Helaas heb ik er ook geen bandenspanningssensoren meer inzitten. De bbs set is verkocht aan een forumlid en deze zou me mijn sensoren terugbrengen de week na de verkoop, maar helaas eerst smoesjes en daarna niks meer gehoord :argue . Fijn is dat.Maar het goede nieuws; ik ben zeer tevreden met de nieuwe set, vooral de banden bevallen prima. Ik heb gekozen voor de Nexen N8000 (na lang twijfelen of dat wel wat is) maar de reviews op internet trokken me over de streep. Auto bild noemde hem in een test zelfs “sehr empfehlenswert” en tot nu toe geen woord van gelogen. Prima band, zowel op droog als nat wegdek en vooral, wat een rust in de auto :wors :wors
Hij zou volgens de test alleen wat slijtgevoeliger zijn, maar goed voor €88 per band incl montage mag hij wel wat slijten. :afroDe maat is toch 225-45/18 geworden en zoals gezegd, ik ben blij met de mix van looks, comfort en rust in de auto.
Oh ja, de foto’s…………… :thumbup
Groeten Ralph.
12 januari 2016 om 16:37 #18232608Zit zelf ook te denken om 19 inch velgen aan teschaffen
maar welke banden maat zou ik nemen? zie dat somige 225/40/19 hebben of 235/35/19
vectra c
12 januari 2016 om 20:09 #18232609@bladluis wrote:
Zit zelf ook te denken om 19 inch velgen aan teschaffen
maar welke banden maat zou ik nemen? zie dat somige 225/40/19 hebben of 235/35/19
vectra c
De officiële maat is 235/35-19.
Die maat zal ook goedkoper zijn.
Omdat die maat vaker voorkomt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.