hulp gevraagd

Forumindex Forums Overige Fotografie & Photoshop hulp gevraagd

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    wingersv
    Deelnemer

ik wou even weten of er ook duidelijke nederlandse site’s zijn die photoshop goed uitleggen?
      ik ken wel de site van digimods (photoshop bible) maar word daar af en toe ook niet wijzer van.
      vaak als ik probeer om kleuren te veranderen van auto’s dan worden ze er niet mooier van, ik doe dan de kleur veranderen met variations maar dan krijg je vaak dat de kleur dof word of dat je meerdere tinten op de auto krijgt.
      heeft iemand mischien tips of site’s voor me zodat ik ook mooiere shops kan maken.

misschien is het wel een idee om hier in het photoshop gedeelte van die stiky’s te maken met uitleg over photoshop.

o, ja ik gebruik trouwens photoshop 6.

groeten en alvast bedankt

rabbitopc

post eens een foto kunnen we miss. zien wat je fout doet

gr.arno :thumbup

Paullus
        Deelnemer

om goed van kleur te veranderen gebruik ik vaak een combinatie van variations, heu/saturation en de brightness/contrast.

ik ken verder geen nl-site, maar ik heb wel erg veel gehad aan die digimods site.

suc6, en idd laat maar eens wat zien.

.B4R7.
          Deelnemer

denk dat je vergeet op colorize (vullen met kleur) te klikken rechtsonder.. dan krijg je inderdaad kleurverschillen op de auto als dit op de originele foto ook zo is. Verder inderdaad brightness/contrast (helderheid/contrast) in afbeelding>aanpassingen en niet helderheid in het venster waar je de kleur verandert.
            http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm dit zijn goede, duidelijk uitgelegde tutorials waar paullus het ook al over had. heb er zelf ook erg veel aan gehad. wel in het engels maar er staan plaatjes bij dus opzich vrij duidelijk. Op die manier kun je in korte tijd een erg goeje photoshopper worde;)

wingersv
            Deelnemer

ik heb ook wel veel aan die site alleen als ik jullie shops zie dan zie ik altijd mooie kleuren voorbij komen en de auto egaal van kleur, bij bepaalde foto’s lukt me dat ook wel maar bij een foto waar veel zonligt is zeg maar dan lukt het me weer niet. maar dat vullen met kleur wist ik niet dat ga ik maar eens proberen en de andere tips van jullie. ik heb zelf ook geen boekje ofzo bij de photoshop dus weet ook niet waar alle knoppen voor zijn.

hier nog ff 2 fototjes van welke niet helemaal lukte en daarom ook nooit afgemaakt. foto 1 zal het denk ik ook vooral door het licht komen.

.B4R7.
              Deelnemer

je moet n foto ook nooit teveel kleur geve of een zwarte auto wit maken of andersom zeg maar.. als je n zwarte auto wit maakt heb je geen lijnen en nergens verschil zodat het n plat vlak lijkt,, wit naar zwart kan nog wel opzich maar moet je uitkijken dat je met de omgeving wel mooi uitkomt want je krijgt ook weinig detail dan. ook met het overplaatsen van bumpers e.d. moet je kijken dat de bumpers ong in dezelfde helderheid is. kleur maakt niet zoveel uit.

verder als je wil selectere om de kleuren.. weet niet hoe je dat nu doet maar dan zie je links de lasso tool staan (3e van boven). klik daar met rechts op en dan veelhoeklasso kiezen. dan kun je veel rustiger selecteren en hoef je niet constant te focussen. als je dan nog het nummerbord dr uit wil hebbe zoals foto 1, moet je ALT+klik om het nummerbord weg te halen, net zoals ramen/knippers/sierstrips e.d.
                je leert vnzelf;)

misschien eens n keer wat tutorials enzo make:)

wingersv
                Deelnemer

ok thnx, zal eens gaan oefenen met jullie tips :)
                  deze auto is origineel wit, ik dacht dat het vanuit wit juist makkelijker was om dan te veranderen naar een andere kleur.
                  het selecteren doe ik eerst met de magic wand tool om de grote stukken te pakken en daarna idd met de lasso tool en de polygonal lasso.

maar als ik bumpers in een andere kleur pak moet ik die dan eerst in de kleur van de auto maken? of kan ik de hele auto incl. bumpers(zonder dat ze in kleur zijn gemaakt) in 1 keer van kleur veranderen?

i.i.g. alvast bedankt voor de goeie tips :)

.B4R7.
                  Deelnemer

eerst in kleur van de auto maken,,
                    het handigste is eerst de auto in de kleur te maken zoals je hem wil,, en dan de bumpers erop zetten en ook in diezelfde kleur maken;) en ruim selecteren.. zeker als je een auto hebt met donkerere randen eromheen.. moet je de afbeelding wel niet veel lichter maken. maar als je iets donkers eromheen hebt,, bijvoorbeeld bij foto 2 van jou,, en je selecteert de spatborden ruim, krijg je niet meer dat witte randje eromheen en zwart kan toch niet/nauwelijks donkerder.

wingersv
                    Deelnemer

ok, thnx voor de tips.

ik zal van de week wel ff gaan oefenen en miss doe ik binnenkort wel een keertje voor de fun mee met een contest :P

greetzz

calike
                        wingersv
                        Deelnemer

kijk goed bezig :)

nog ff een vraagje :P
                          is het ook mogelijk om een kleur van een andere foto te halen en dan op de foto te plaatsen die je aan het shopen bent?zeg maar dat je de auto inkleurt met een kleur die je van een andere foto hebt gehaald?
                          ik probeer al een tijd lang om een kleur na te maken op mijn eigen auto om te zien hoe dat zal staan maar kom er nooit echt in de buurt.

gaat om de volgende foto;

die kleur wou ik graag op mijn auto proberen, mischien dat iemand anders het lukt. heb hier een foto voor de gene die het wil proberen, een foto vanuit andere hoek kan geregeld worden. en verdere aanpassingen zijn welkom :) mischien komt er wel een leuk idee uit voort om in het echt te realiseren :P

greetzz en thnx

Stender
                          Moderator

Mooi bak, die witte met dat dak zo :thumbup

Het is niet mogelijk om een kleur ‘van een auto af te trekken’, het zal een kwestie worden van net zo lang klooien totdat de kleuren overeenkomen ;)

wingersv
                            Deelnemer

origineel gepost door Stender
                              Mooi bak, die witte met dat dak zo :thumbup

thnx :)

de combi zo is wel hummor :P ik heb al heel vaak de vraag gekregen of het een cabrio is :hmmz:D
                              de auto blijft niet wit, ik wil de auto ongeveer het blauw maken van die kadett maar dan net iets anders en het dak ben ik ook iets speciaals mee van plan :)

maar goed dan maar verder klooien met photoshop om een idee te krijgen, heb nu tenminste tips om het beter te krijgen :D

Stender
                              Moderator

Wat ben je van plan dan als ik het mag vragen? :hmmz

Vind ‘m mooi zo

calike

origineel gepost door wingersv
                                  kijk goed bezig :)

nog ff een vraagje :P
                                  is het ook mogelijk om een kleur van een andere foto te halen en dan op de foto te plaatsen die je aan het shopen bent?zeg maar dat je de auto inkleurt met een kleur die je van een andere foto hebt gehaald?
                                  ik probeer al een tijd lang om een kleur na te maken op mijn eigen auto om te zien hoe dat zal staan maar kom er nooit echt in de buurt.

gaat om de volgende foto;

die kleur wou ik graag op mijn auto proberen, mischien dat iemand anders het lukt. heb hier een foto voor de gene die het wil proberen, een foto vanuit andere hoek kan geregeld worden. en verdere aanpassingen zijn welkom :) mischien komt er wel een leuk idee uit voort om in het echt te realiseren :P

greetzz en thnx

een optie is de hele auto brushe dan ;)
                                  maar daar zit wel wat werk in…

wingersv
                                  Deelnemer

origineel gepost door Stender
                                    Wat ben je van plan dan als ik het mag vragen? :hmmz

Vind ‘m mooi zo

het uiterlijk hou ik wel bijna origineel alleen het wit vind ik zelf niks, ik heb een kleur blauw in gedachte wat heel erg lijkt op die van de kadett en het dak daar komt wel weer een vinyl dak op alleen in een andere kleur. heb zelf het idee geprobeerd bij de kadett en dat stond echt super. ik ben ook iets van plan met bumpers van een andere opel, maar wel zo dat de lijn van de auto bewaard word (en het worden niet de mante bumpers zoals in mijn shop). ook het interieur word onder handen genomen, het word moderner maar toch de originele lijnen worden behouden.
                                    ik ga nog niet alles verklappen :P ik start zodra ik begin met de auto ook een verbouwings topic en daar kan iedereen vanzelf zien wat ik van plan ben.

greetzz

wingersv
                                    Deelnemer

@ calike.
                                      ik ga het van de week nog wel een keer proberen om de kleur goed te krijgen en als het niet lukt zal ik hem proberen te brushen. word dan de eerste keer voor me dat ik het doe dus zal wel ff oefenen worden :P maar goed zal toch alles moeten leren om wat moois te maken :))

Stender
                                      Moderator

Ben benieuwd :thumbup (naar de echte)

Paullus
                                        Deelnemer

volgens the photoshop bible kan je een witte auto het beste eerst wat grijzer maken met de brightness/contrast, zodat de kleur met variations makkelijker pakt. zie ook:

http://www.digimods.co.uk/tutorials/whitecar.htm

wingersv
                                          Deelnemer

nou dit jaar moet ie wel weer op meetings te zien zijn :) ga hem eerst apk klaar maken en dan beetje bij beetje opknappen en verbouwen, waarschijnlijk is er met elke meeting wel weer iets gebeurd :P.

thnx paullus, die stap heb ik over het hoofd gezien. dat moet ik dan ook marr ff doen :)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.