Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hulp!! Geschakelde spanning Opel Astra H !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2011 om 23:31 #17243728
Ik heb sinds kort een carkit mki9200 gekocht en een iso tussen stuk bij de Opel dealer. Nu wilde ik deze zelf installeren, echter moet ik de blauwe draad vd parrot aansluiten op 12 volt.
Aangezien mijn sigaretten aansteker op constante 12v staat en ik geen geschakelde voeding bij mijn radio vanaf kan halen (canbus systeem) weet ik even niet wat ik nu moet doen.Kan iemand mij aub helpen???
Greetz Will
29 november 2011 om 07:23 #17948070Onder de radio zit je kachelbediening.
In die stekker van de kachebediening zit een dikke rode draad, dit zou een geschakelde + moeten zijn.
Meet dit voor de zekerheid wel even na…29 november 2011 om 21:39 #17948071Hè bedankt! Ti’s gelukt de rode draad was geschakeld.
Bedankt voor je reactie!! :thumb
Gr Wil
3 december 2011 om 13:56 #17948072ook de (dunne) zwarte draad bij de sigarette aansteker is geschakeld. Daar heb ik mijn parrot op aangesloten en werkt prima.
24 september 2012 om 21:10 #17948073Is het moeilijk om deze te installeren?
Kan je misschien een beetje uitleg hierover geven.. ik zou namelijk ook graag hetzelfde parrot-type willen installeren in mijn opel astra H GTC van 2006.
En het houdt me een beetje tegen dat ik in een draad moet beginnen ‘knippen’.25 september 2012 om 19:50 #17948074@snoei wrote:
ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld
Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !
Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
Het is dus niet per definitie dat dit zo is.25 september 2012 om 19:53 #17948075@—Jens— wrote:
Is het moeilijk om deze te installeren?
Moeilijk is het niet, al komt er wel eea bij kijken.
Zowiezo zul je eerst ergens een geschakelde + vandaan moeten zien te halen en zoals hierboven aangegeven zit daar per modeljaar en uitvoering nogal wat verschil in. Als je dat niet ziet zitten dan zou ik daar zeker hulp bij zoeken.26 september 2012 om 19:31 #17948077@Juffer1 wrote:
@snoei wrote:
ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld
Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !
Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
Het is dus niet per definitie dat dit zo is.Ik zou normaal een geschakelde + moeten hebben.
Ik heb namelijk een sigarettenaansteker.. en deze ‘zou normaal toch’ moeten uitschakelen wanneer de auto op slot is.26 september 2012 om 19:39 #17948078Kunt geschakelde plus ook bij je alarmlichtschakelaar weg halen.
26 september 2012 om 19:45 #17948079Kheb geen alarm ^^
26 september 2012 om 19:47 #17948080@—Jens— wrote:
Kheb geen alarm ^^
Grapje?
26 september 2012 om 20:04 #17948076@—Jens— wrote:
@Juffer1 wrote:
@snoei wrote:
ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld
Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !
Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
Het is dus niet per definitie dat dit zo is.Ik zou normaal een geschakelde + moeten hebben.
Ik heb namelijk een sigarettenaansteker.. en deze ‘zou normaal toch’ moeten uitschakelen wanneer de auto op slot is.Als de deur open gaat is de spanning er vanaf als het goed is.
26 september 2012 om 20:22 #17948081Ik denk dat die van mij anders werkt :S
Ik dacht dat men in de garage zei dat deze nog 10 minute, na het op slot doen van de wagen, blijft werken.
Morgen even controleren hoe het nu echt zit.26 september 2012 om 21:08 #17948082@JelleV wrote:
@—Jens— wrote:
Kheb geen alarm ^^
Grapje?
Ja wa dacht je nu :D
Elke auto heeft de bekende ‘4-pinkers’ :D30 september 2012 om 11:17 #17948083Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord
30 september 2012 om 12:00 #17948084@Astra H OPC-Line wrote:
Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord
Zoals ik al zei.. de knop om de ‘4-pinkers’ aan te zetten.
Wel ik heb ondertussen de radio eruit gehaald.. maar ik zie nergens de bedrading naar deze knop :S
Moet ik nog andere elementen demonteren om deze te zien?30 september 2012 om 12:15 #17948085@—Jens— wrote:
@Astra H OPC-Line wrote:
Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord
Zoals ik al zei.. de knop om de ‘4-pinkers’ aan te zetten.
Wel ik heb ondertussen de radio eruit gehaald.. maar ik zie nergens de bedrading naar deze knop :S
Moet ik nog andere elementen demonteren om deze te zien?Ik zou gewoon bij je aansteker gaan zoeken naar de geschakelde draad, zo heb ik het ook gedaan.
Voor je alarmlichten schakelaar te bereiken moet je de hele middenconsole eruit want daar zit hij aan vast en dan zitten de draden ook nog
op een standaard opel stekker vast dus zou je hem moeten door knippen en daar ben ikzelf eigenlijk nooit zo weg van.Zoals andere al zeiden je aansteker zou een geschakelde plus moeten hebben, in mijn geval hing er dus nog een losse zwarte draad die niet in gebruik was
en ook geschakeld was dus die heb ik gepakt voor mn parrot.30 september 2012 om 12:27 #17948086Gewoon doen wat Juffer1 al zij gewoon bij de kachel bedienings stekker weg halen zit nog het dichtst bij ook.
En de draden van de alarm licht schakelaar kan je ook niet zien want die kabel loopt omhoog je dashboard in.
30 september 2012 om 13:34 #17948087als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
gewoon van die 3m klemmen pakken
Uploaded with ImageShack.us
die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippen30 september 2012 om 16:48 #17948088@thereaper wrote:
als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
gewoon van die 3m klemmen pakken
Uploaded with ImageShack.us
die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippenIk heb juist hele slechte ervaringen met deze klemmetjes(deel kabel boom uitgebrand) ik knip wel altijd de draad door en maak er dan een duraseal tussen werkt bij mij altijd helemaal top.
30 september 2012 om 18:10 #17948089inderdaad die klemmetjes zijn niet veilig, ik haal altijd een stukje isolatie weg en doe er een stuk draad omheen, dan solderen en goed isoleren, dat is de enige veilige manier.
Mark
2 oktober 2012 om 17:04 #17948090@thereaper wrote:
als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
gewoon van die 3m klemmen pakken
Uploaded with ImageShack.us
die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippenDit zijn hobby bob klemmen en zijn de meest waardeloze dingen die er zijn. Heb al diverse storing gehad door deze pruts dingen.
Beste is draad door knippen en goeie doorverbinders (duraseals) halen die je ook kan dicht smelten zodat de kabels goed vast zitten.
Of een draad in een stekkerblok monteren dus ouwe pinnen eruit nieuwe pinnetje met extra draad erin.
Of solderen dat gaat ook goed moet je er wel goed bij kunnen.
2 oktober 2012 om 18:41 #17948091Dat is waar, is niet het beste. Er gaat bijna niets boven een soldeerverbinding.
Maar z’n klemmetje is beter als een kroonsteentje zoals je ook vaak ziet. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.