Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › hulp ge vraagt bij 1 kopaking 2 evt motor wissel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2016 om 12:52 #17274897
goedendag en de beste wensen voor 2016 allemaal
het betreft een opel corsa van mijn dochter
een 1,2 16v motor x1.2xe uit 98deze verliest koelvloeistof ongeveer 75cc op 100 km
heb bij de opel een co test laten doen
de vloeistof wert geel dus uitlaat gas in het koelsysteem
de reparatie is behoorlijk duurZoek nu iemand die dit kan en tegen betaling zou willen doen als het kan
ook hebben we aan een andere motor gedacht weer een x1.2xe deze zou ik dan zelf kunnen wisselen
als ik hier voor kies kom ik dan nog nog voor problemen te staan (ecu of ieds anders )???hoop dat ik goede reacties krijg om het probleem op te lossen voor mijn dochter
ben bij voorbaat al dankbaar17-01-2016
welkom allemaal
ik heb een ander blok
en wil het blok gaan wisselenik heb hier geen ervaaring mee
en zou graag van jullie info en tips ontvangen
hoe het uit te voeren
en waar op te letten
hoop op veel reacties
B.V.Dgr johan
6 januari 2016 om 13:56 #18307308Klinkt idd als een koppakking, hier hangt idd ook een prijskaartje aan hoeveel het dat kost dat weet ik zelf niet. Maar weet zeker weten dat hier iemand op het forum het wel weet (en evt. ook kan doen)
Een andere motor kan ook, min punt is dan wel dat je nooit zeker weet dat de donor motor goed is. kwestie van geluk. (ecu kun je dan laten zitten ivm met start blokkering…)
maar als ik het goed lees kan je zelf wel de motor verwisselen? als je dat kan dan kan je met de juiste handleiding ook de koppakking vervangen ;)6 januari 2016 om 19:52 #18307309bedankt corsa slow
kopt wel wat je zegt
donor motor weet je ook niet in welke staat alles verkeert
kan ook lekke kop hebben of tik in de disvandaar dat ik ook nog de vraag er bij heb of er iemand is die de kop zou kunnen doen
tegen betaling kan ik kijken wat het in prijs verschilt voor mijn dochterde kop zelf doen dat durf ik nog net niet aan
als ik iemand zou hebben die mij daar goede uitleg over kan geven
en bij noot evt zou willen helpen om de boel weer op tijd te zetten
zou ik het zelf wel aan durvendus als er mensen zijn laat het mij maar weten
nogmaals dank
15 januari 2016 om 23:19 #18307310Heb in de afgelopen 5 jaar 2 keer een donor motor gekocht. 1 x Peugeot en 1 keer Corsa C. Bij de betere sloperijen kunnen ze je exact vertellen wat de status van het blok is. Je krijgt sowieso garantie van 3 tot 6 mnd. ( niet dat je er op zit te wachten om een blok na 1 mnd weer uit te bouwen)
In mijn geval heeft het beide keren goed uitgepakt. Het Corsa C (z12xe) blok kostte 450 euro. Bij omwisselen van een blok kan je gewoon de bestaande computer op het blok overzetten.16 januari 2016 om 05:34 #18307311@johannn Uit welke omgeving kom je?
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
17 januari 2016 om 14:24 #18307312hoi allemaal
ik heb de knoop door gehakt en ga er een ander blok in leggen
ik heb hem al in huis compleet met bak en egr en cat enznu denk ik dat het mij zelf moet lukken om het blok te verwisselen
wel zou ik graag van jullie tips ontvangen
hoe ik het beste te werk kan gaan
en waar ik op moet letten
alle info is welkom ook fotoszelf denk ik dat ik de bak kan laten zitten
en het blok er uit
en het andere blok er in
hoor graag van jullie17 januari 2016 om 17:50 #18307313Blok en bak samen eruit, is veel handiger.
Alles los, wagen omhoog en dan alles er onder uit halen17 januari 2016 om 18:44 #18307314bedankt voor je reactie
je schrijft wagen omhoog
dat gaat mij niet lukken heb geen brug
wel motor takel17 januari 2016 om 21:22 #18307315Motor + bak is inderdaad het handigste. En naar boven uithalen gaat prima.(dus met motortakel) Kan het subframe blijven zitten.
Wielen eraf- fuseekogels losmaken – stuurkogels losmaken- je kunt dan de aandrijfassen uit de bak trekken.
Verder natuurlijk uitlaat – benzineleiding- motorsteunen- koppelingskabel en alle electra aansluitingen. Gewoon even rustig kijken dan zie je eigenlijk vanzelf wel wat er los moet.
Kan zijn dat de ventilator voor de radiateur er even af moet voor iets meer ruimte. Oja de motorkap verwijderen.
Moet lukken, heb het vorig jaar in m’n eentje gedaan met een motortakel en ik ben geen automonteur.
Heel veel succes.17 januari 2016 om 21:28 #18307316auto kun je op bokken zetten en zoals hierboven vermeld met een motortakel de motor en bak uit de auto pakken..
voordat je de motorkap verwijderd.. teken met een witte of zwarte stift ( net wat goed zichtbaar is) de omtrek van de motorkapscharnier op de kap.. zodat je straks de kap weer goed terug aan je auto monteert.. scheelt richten etc en dat je kap niet goed sluit of scheef ligt…
voor de rest het bovenstaande opvolgen dan komt het wel goedals je de bak overzet.. vervang bij het terug hangen ook je bakvloeistof… wordt vaak vergeten
17 januari 2016 om 21:37 #18307317Blok moet r zoiezo in 1 geheel uit kunnen heb bij mij een 3.2 V6 met bak er van bovenaf ingetakelt compleet
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
17 januari 2016 om 22:58 #1830731818 januari 2016 om 07:41 #18307319Corsa-C wel
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 januari 2016 om 09:53 #1830732018 januari 2016 om 11:25 #18307321Okeej dan niet inderdaad.
Excuusverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 januari 2016 om 19:15 #18307323bedankt allemaal voor jullie reacties
goede tip motorkap aftekenen van bard gsi scheeld weer tijd en geknooi
wik ook bak olie verversen hoe veel liter gaat er in ? en welke olie ?
vraag aandrijf assen kunnen die zo uit de bak worden getrokken ??????
vraag de versnelling bak en pook afstellen hoe gaat dat ???
koelvloeistof ??hoeveel liter
welke motor olie is aan te bevelen ??? ze rijd kleine stukken naar haar stage 10 km heen 10 km terug
hebben jullie nog aanbevelingen ik hoor het graag
18 januari 2016 om 19:20 #18307322Volgens mij had je beter de koppakking kunnen (laten) vervangen…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
18 januari 2016 om 21:35 #18307324Iedereen moet t leren toch en leergierig is die…
Bijvulplug zit bij n b corsa naast de aandrijfas(de lange) op de bak , daar zit n bout die losdraaien kun je t bijvullen , durf alleen niet te zeggen ofdat dat bij n C corsa t zelfde is maar je moet zoiezo n flacon halen en die gaan d8 ik per 5 liter dus das makkelijk
Aandrijfassen kunnen er idd zo uit getrokken worden met wat geweld
Onder je pook (bij n b corsa iig) zit een rond gaatje daar kun je n sleutel oid doorheen steken en dat valt daaronder dan weer in n gaatje en je hebt op je bak n dopje die eraf trekken , als je dan je bak in zen vrij hebt gezet met de vork en je beweegt het n beetje omhoog en omlaag en tegelijkertijd n boortje of inbussleuteltje erin dan zul je merken dat hij er dan op n gegeven moment inschiet en dan is je pook vergrendeld en bak dan kun je je schakelmechanisme opnieuw vastzetten (waardoor ie weer goed afgestelt staat) controleer ook even de rubbers en dergelijke in je schakelmechanisme want lees wel is dat het vaker voorkomt dat ie bij n corsa c sneller slijten
Koelvloeistof zou ik zo ook niet durven zeggen maar hou rekening met n litertje of 5 als je systeem helemaal leeg is
Moter-olie pak ik altijd gwn de goedkoopste 10W40 oid maar miss kunnen andere je daar beter bij adviseren
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
19 januari 2016 om 06:07 #18307325Zo bedoelde ik het niet, ik denk gewoon dat het goedkoper en sneller was geweest om de koppaking te vervangen.
Is ook een makkelijker ingreep tov een compleet motorswap.19 januari 2016 om 08:47 #18307326Wel en niet als je zkr weet dat de doner moter goed is dan scheelt t kwa werk ni veel denk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
19 januari 2016 om 09:42 #18307327Plus dit is een 1.2.. Als ik goed opgevangen heb een ketting motor.. Niet veel mensen kunnen met kettingen omgaan… Dan is in dit geval een motorwissel makkelijker
19 januari 2016 om 19:27 #18307328bedankt allemaal alvast voor de reacties
ik doe een motor swap om dat ik geen ervaring heb met de dubbele nokken assen
heb hier op het forum nog gezocht naar hulp wel tegen betaling zo dat ik het eens gedaan zou hebben maar niet geluktboven dien als ik kijk wat de kosten zijn als ik de kop en de disr vervang ik veel meer kwijt ben
om de auto van mijn dochter weer goed in orde te krijgen
vandaar mijn keuze19 januari 2016 om 21:32 #18307329dan is het een goede keuze toch :thumb suc6 ermee en komt vast goed :thumbup
22 januari 2016 om 19:43 #18307330zou iemand mij nog kunnen vertellen welke olie er in de versnelling bak moet volgens opel
en welke motor olie is door jullie aan te bevelen ?????
22 januari 2016 om 19:49 #18307331Denk dat mijn motor olie anders is dan van jouw 1.2.. Ik gebruik 5w30 full synt van mpm..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.