Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Hulp en advies gevraagd ombouw c-kadett c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2011 om 20:49 #17700676
[rquote=1712788&tid=129760&author=Kadett91]Heeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:
1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
1.8S Carterpan met aanzuigbuis
1.8S motorsteunen
C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
Manta koppelingskabel
Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
Manta B automaat aandrijfas of inkorten
1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
XE uitlaatspruitstuk ombouwenHeb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
Tank met retour monteren
Brandstofpomp monteren
Bekabeling aanpassen (logisch).
Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
Sterkere motorrubbers
Gasstang ombouwen naar gaskabelDan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
[/rquote]Je kan ook de koppelingskabel van een VW LT (dat oude vierkante model) gebruiken.
Deze is een stuk langer, waardoor je de koppelingshevel in de bak om kan draaien (naar de ‘engelse’ stand).
Als je dat doet, heb je meer ruimte voor de uitlaat aan de linkerkant van de motor/bak.Voor de motorrubbers kan je evt. ook aggregaatrubbers pakken. Van die stugge ronde rubbers met een draadeind aan weerzijden.
Goedkoop en lekker stug.Als je de tank om moet bouwen, ik heb evt. nog een tank liggen, waar een 10mm pijpje aan is gesoldeerd.
Dit gebruik je al aanvoer voor de pomp (ook 10mm), oude aanvoer gebruik je als retour.26 januari 2011 om 22:22 #17700677Ik heb al een blok een 2.5 uit mijn donor vectra 2000 dus ga geen ander blok kopen deze is gereviseerd dus het liefste hoopte ik dat iemand wist of je de kachel kan aan passen
27 januari 2011 om 05:54 #17700678moet gewoon 1800s onsteking koopen kan je kachel blijven ziten
27 januari 2011 om 08:43 #17700679is dat moeilijk om te bouwen???
29 januari 2011 om 21:49 #17700680Je moet een steuntje maken voor de verdeler.
Het nokkenastandwiel van de 18S (dat met kleine extra poelie) op 1 van de 16V nokkenassen zetten.
Gat in je distibutiekap maken, dat de kleine poelie er door heen steekt.Dan is de ontsteking voor de 20XE geregeld door de ECU, de 18S ontsteking heeft z’n eigen losse regeling.
Hoe je dit aangesloten krijgt, zou ik ook niet direct weten.
Of je moet ‘m meteen ombouwen naar carburateurs, dan is dat probleem ook opgelost. :P29 januari 2011 om 22:15 #17700681Koop gewoon een ombouw van iemand over, dat is het goedkoopste en het handigste als je er geen verstand van hebt.
Er hebben hier 2 ombouwen te koop gestaan van mij en manta 24v.
Hebben er allebij lang opgestaan, weinig tot geen reacties, tenminste bij mij……
Er zijn ook al zoveel topics over, en iedere keer word er weer gestart……
En die prijs van manta 24v was echt niet te duur……..
Is geloof ik wel verkocht nu.
Suc6
Gr.Kerni29 januari 2011 om 23:38 #17700682ja die set van manta 24v is verkocht!:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.