Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Hulp en advies gevraagd ombouw c-kadett c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2010 om 12:19 #17223613
Ik zit dus al een tijdje met het idee in me hoofd, heb aleen niet veel ervaring met blokken verwisselen enzo, lassen/steuntjes maken ed moet wel lukken denk ik zo, aangezien ik zoiets nog nooit heb gedaan en ik wel kan gokken dat het niet ff een paar steuntjes lassen is en het blok erin hangen, wat komt er nog meer bij kijken, ik heb vernomen dat een manta achteras en bak hier het beste voor is, zijn er meer mensen hier die dit bij een c-kaddet hebben gedaan ? wat moet er nog allemaal aangepast worden behalve uitlaat koeling brandstoftoevoer kabelboom ?
18 juli 2010 om 12:33 #17700652Heeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:
1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
1.8S Carterpan met aanzuigbuis
1.8S motorsteunen
C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
Manta koppelingskabel
Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
Manta B automaat aandrijfas of inkorten
1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
XE uitlaatspruitstuk ombouwenHeb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
Tank met retour monteren
Brandstofpomp monteren
Bekabeling aanpassen (logisch).
Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
Sterkere motorrubbers
Gasstang ombouwen naar gaskabelDan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
18 juli 2010 om 12:45 #17700653origineel gepost door Kadett91
Heeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
1.8S Carterpan met aanzuigbuis
1.8S motorsteunen
C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
Manta koppelingskabel
Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
Manta B automaat aandrijfas of inkorten
1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
XE uitlaatspruitstuk ombouwenHeb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
Tank met retour monteren
Brandstofpomp monteren
Bekabeling aanpassen (logisch).
Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
Sterkere motorrubbers
Gasstang ombouwen naar gaskabelDan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
Dat is inderdaad meer als ik verwacht had, Met hoeveel geld zal dit ongeveer te realiseren zijn, kwa onderdelen ?
Dus moet er een manta carterpan op t nieuwe blok schroeven ? en motersteunen ook van een manta gebruiken, en die tunnel vergroten, kun je dan niet beter en stuk eruit slijpen en nieuwe plaat walsen en eroverheen lassen ? En kwa tijd, het is natuurlijk allemaal nieuw voor mij en ik werk ook nog 40 uur in de week
18 juli 2010 om 13:39 #17700654automaat tunnel..
Is wat groter geloof ik. Durf het niet met zekerheid te zeggen, want bij mij ligt ie los in de kofferbak :P18 juli 2010 om 14:09 #17700655Alleen de manta onderdelen ( bak, carterpan, aanzuigbuis en motorsteunen) zit je al aardig richting de 750 euro… Maar belangrijker is om ze eerst maar eens te vinden, meeste mensen die het hebben liggen willen het niet kwijt.
Als je echt handig bent kun je beter eens kijken naar de onderdelen van een Omega met een (D)OHC motor.
18 juli 2010 om 16:25 #17700656origineel gepost door giuliettaevo
Alleen de manta onderdelen ( bak, carterpan, aanzuigbuis en motorsteunen) zit je al aardig richting de 750 euro… Maar belangrijker is om ze eerst maar eens te vinden, meeste mensen die het hebben liggen willen het niet kwijt.Als je echt handig bent kun je beter eens kijken naar de onderdelen van een Omega met een (D)OHC motor.
Ik heb nog nooit een blok verwisseld, hoe werkt dat dan met een omega blok, heeft deze minder aanpassingen nodig ?
18 juli 2010 om 16:27 #17700657origineel gepost door Niels0478
origineel gepost door giuliettaevo
Alleen de manta onderdelen ( bak, carterpan, aanzuigbuis en motorsteunen) zit je al aardig richting de 750 euro… Maar belangrijker is om ze eerst maar eens te vinden, meeste mensen die het hebben liggen willen het niet kwijt.Als je echt handig bent kun je beter eens kijken naar de onderdelen van een Omega met een (D)OHC motor.
Ik heb nog nooit een blok verwisseld, hoe werkt dat dan met een omega blok, heeft deze minder aanpassingen nodig ?
Denk dat hij de rest van de Omega onderdelen bedoeld…niet het blok…
Maar vergt vast meer fantasie dan met Manta onderdelen…
18 juli 2010 om 16:34 #17700658hey
ben zelf ook bezig om een te bouwen en heb alles al. je heb het nog niet 1 2 3 gevonden hoor
ik heb voor de bak 450 steunen 125 karter 250 achteras 250 kardan stang 50 betaald en dit zijn normale prijzen er voor wand word steets minder en dan moet je nog de rest
zoon bak van een omega kan ook is een r25/28 maar ik zou een ohc bak van een manta zoeken die kan zo in de 1200 tunel met wat klopen hier en daar als je meer wil weeten kan je me vraagen u2u maar even dan
heb ook veel foto,s van de bak en zoo18 juli 2010 om 17:03 #17700659origineel gepost door 16v kadett c
heyben zelf ook bezig om een te bouwen en heb alles al. je heb het nog niet 1 2 3 gevonden hoor
ik heb voor de bak 450 steunen 125 karter 250 achteras 250 kardan stang 50 betaald en dit zijn normale prijzen er voor wand word steets minder en dan moet je nog de rest
zoon bak van een omega kan ook is een r25/28 maar ik zou een ohc bak van een manta zoeken die kan zo in de 1200 tunel met wat klopen hier en daar als je meer wil weeten kan je me vraagen u2u maar even dan
heb ook veel foto,s van de bak en zooIs het dan niet handiger/goedkoper om een sloop manta te kopen ?
18 juli 2010 om 17:03 #17700660Ik heb er de manta 1.8S bak inhangen en hoefde nergens op te kloppen.
Zelfs de opening voor de pook zat goed.
Dit alles in een 1.2 sedan met smalle tunnel.
Ik weet niet van waar het komt dat iedereen problemen heeft met de tunnen?
In mijn coupé ook gewoon de getrag ingebouwd zonder hamer.18 juli 2010 om 17:07 #17700661origineel gepost door hillclimber16V
Ik heb er de manta 1.8S bak inhangen en hoefde nergens op te kloppen.
Zelfs de opening voor de pook zat goed.
Dit alles in een 1.2 sedan met smalle tunnel.
Ik weet niet van waar het komt dat iedereen problemen heeft met de tunnen?
In mijn coupé ook gewoon de getrag ingebouwd zonder hamer.ja dat klopen was bij mijnen al gedaan maar bij mij pasten het ook zo er in geen probleem
en niels0478 ja als je er een kan koopen voor niet teveel geld zou ik doen een vriend van mij heeft er een tekoop gehad voor 2750 wilde geen heben voor dar geld ik snapte er niet van
18 juli 2010 om 18:46 #17700662Als je nog nooit een motor hebt vervangen, denk ik niet dat het echt aan teraden is om zelf aan die ombouw tebeginnen :hmmz
18 juli 2010 om 19:32 #17700663ga eerst eens bij wat mensen langs die het al eens gedaan hebben.
ik heb er ooit ook 1 ingebouwd.
is te doen alleen wil je het snel en goed dan moet je grof betalen!!!!
18 juli 2010 om 19:42 #17700664origineel gepost door c-dett16v
ga eerst eens bij wat mensen langs die het al eens gedaan hebben.ik heb er ooit ook 1 ingebouwd.
is te doen alleen wil je het snel en goed dan moet je grof betalen!!!!
moet ik hem gelijk in geven kost wat maar dan hebt je ook wat
21 november 2010 om 12:53 #17700665is de achteras van een a manta wel net zo breed als van een c kadett ?
of is alleen de b-manta as wat breder ?
21 november 2010 om 17:42 #17700666neeee deze is iets breder 1,5 cm per kant geloof ik
21 november 2010 om 17:48 #17700667AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Kadett91
Als je nog nooit een motor hebt vervangen, denk ik niet dat het echt aan teraden is om zelf aan die ombouw tebeginnen :hmmztuurlijk wel
als het maar niet de dagelijkse auto is
die na het weekend weer moet rijden:Dje moet ergens een x beginnen;)
en das tegenwoordig met behulp van het internet
en dit forum al heel wat makelijker
dan toen ik begon;):P:P21 november 2010 om 19:26 #17700668Ik was voor een compleet 1.8 s blok 275 kwijt. Ik maak van een rotte 1.8 bak één goede. (2x getrag: totaal 150) moet eigenlijk alleen nog een sluitstuk hebben, maar denk dat ik die zelf maak.. het hoeft niet de hoofdprijs te kosten, maar dan moet je ook geen haast hebben.
21 november 2010 om 19:41 #17700669origineel gepost door 16v kadett c
neeee deze is iets breder 1,5 cm per kant geloof ikoke en een manta/ascona b as is 3 cm per kant breder ?
gr.
21 november 2010 om 21:00 #17700670origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door 16v kadett c
neeee deze is iets breder 1,5 cm per kant geloof ikoke en een manta/ascona b as is 3 cm per kant breder ?
gr.
manta a 1.5 per kant manta b 3cm per kant
tunnel moet je alleen verbreden bij en 4bak cih want die heeft schakelstangen aan de zijkant.5bak past zo in de tunnel.:jerry21 november 2010 om 22:05 #17700671Vergeet niet de ook de pijlstok te bewaren als je een 1.8 blok sloopt. Ik weet niet of die van een 2.0 hetzelfde is voor een 1.8 carterpan? Ik heb hem in ieder geval bewaard!
Groeten, MArk
23 november 2010 om 20:56 #17700672origineel gepost door Kadett C
Vergeet niet de ook de pijlstok te bewaren als je een 1.8 blok sloopt. Ik weet niet of die van een 2.0 hetzelfde is voor een 1.8 carterpan? Ik heb hem in ieder geval bewaard!Groeten, MArk
ik heb die van een 16v er in niet die van een 1800s
26 januari 2011 om 20:12 #17700673ik wil dit ook gaa doen bij mijkn c coupe
is er geen andere oplossing voor de kachel
dat je deze op een andere plek kan maken of de kachel kleiner maken????26 januari 2011 om 20:36 #17700674[rquote=1713114&tid=129760&author=c-dett16v]ga eerst eens bij wat mensen langs die het al eens gedaan hebben.
ik heb er ooit ook 1 ingebouwd.
is te doen alleen wil je het snel en goed dan moet je grof betalen!!!![/rquote]
+1! Ga eerst maar is even kijken wat er precies gedaan moet worden, en ga dan maar is verder kijken voordat je alle spullen in huis haalt en denkt.. “En nu… ” dus eerst ff checke, en bedenk je dan nog maar is even ;) Is niet zomaar “Even” doen..
Groeten,
Kevin26 januari 2011 om 20:40 #17700675[rquote=1852619&tid=129760&author=opelpower89]ik wil dit ook gaa doen bij mijkn c coupe
is er geen andere oplossing voor de kachel
dat je deze op een andere plek kan maken of de kachel kleiner maken????[/rquote]Als je toch nog een motor moet kopen, zoek dan naar een DIS versie (Motronic M2.8).
Deze heeft een verdelerloze onsteking, daardoor heb je ook geen dikke verdeler achter op het blok die in de weg zit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.