Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HULP!!! (binnen verlichting werk niet meer!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2009 om 20:43 #17215313
hallo mensen ik heb een probeem!
mijn binnen verlichting werk niet meer.
(dashboard en ECC)
en nee mijn lampjes zijn niet stuk er zit ergens een storing ofzo.ik zal het even uitleggen.
Ik had in mijn auto een set xenon verlichting (niet origineel)
en zo heel af en toe flikerde het even echt alsof je de lamen snel aan en uit deed.
maar een week terug werdt het erger.
als mijn lampen kniperde ging mijn verlichting mee knipperen.
dan ging het heel even uit en weer aan.
het leek onschuldig maar nu werkt alle verlichting niet meer,
behalve mijn lamp in de hemel zeg maar.ook als ik mijn richting aanwijzer aan deed ging het meeknipperen(niet konstant)
of als ik mijn achterruit verwarming aan deed werkte het heel even niet maar ging wel weer aan.
ook waar de zekering zit van de spiegel versteling was behoorlijk versmolten maar het draadje erin niet.
de zekering is gewoon misvormt zeg maar.
nu doet niks het meer en ik ben erg wanhopig!!!
ik hoop dat er iemand weet wat dit kan zijn
want ik ben super blij met mijn auto maar dit is echt niet leuk meer zo.alvast bedankt voor het lezen….
21 december 2009 om 20:45 #17571488koppel de xenon is los kijken wat er dan gebeurt.
21 december 2009 om 20:46 #17571489heb ik al gedaan ik heb er al gewone H7 lampen in gedaan maar niks helpt (was ik vergeten in te zetten)
21 december 2009 om 20:52 #17571490brand je kenteken verlichting?
klinkt eigenlijk wel als een overleden multitimer
21 december 2009 om 20:56 #17571491hee goeie tip ik zal even kijken
21 december 2009 om 21:00 #17571492mijn kenteken verlichting brand wel.
maar wat is een mulitimer?? ik weet wel dat het op mijn zekerings kast staat maar meer niet
21 december 2009 om 21:05 #17571493how-to ;) http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060
origineel gepost door wim-v6
Haha, maar jouw auto is wel Proefkonijn voor dat soort dingen :PDus jouw auto is al Uitgerust met deze projecten:
VERVOLG OP MULTITIMER: korte uitleg wat hij bediend:
De Multitimer Regelt:
* Interval Ruitenwissers Voor en Achter
* In en Uitschakelen Achterruit verwarming
* In en uitschakelen Plafond lampje (binnenlicht)
* Mistvoorlicht en Mistachterlicht
* Claxon aansturing
* in en uitschakelen Teller verlichting
* in en uitschakelen Kachelknopverlichting
* in en uitschakelen Knopjes verlicting rondom de radio
* in en uitschakeling Elektrische ruiten
* in uitschakelen Spiegel verwarming
* Richting aanwijzers
* Noodknipperlicht
* Dimmen teller, kachel en Knopjes verlichting
* Lichtzoemer (zit in de miltitimer)
* Sleutelzoemer Bij nieuwere modellenEn ongetwijfeld nog meer.
Het nadeel is dat als er 1 functie defect gaat, je heel de multitimer moet vervangen.
Dat had ik Dus, bij mij was de Verlichtin van de Tellers kachel en knopjes was na een tijdje knipperen er echt mee opgehouden.
heb in het donker naar huis gereden zonder teller verlichting / hevig knipperende BC vanaf Apeldoorn naar Den Haag niet grappig zeg maar
ik heb voor een 10tje op de sloop een MT gehaald en geplaatst.
Willem
22 december 2009 om 12:29 #17571494Xenon mag het probleem niet zijn, ik rijdt al 5 jaar met Xenon in de vectra-B1.
Bij mij is wel 2 keer de multitimer defect geweest, hierbij bijde gevallen alleen uitvallen en knipperen van de tellerverlichting en kachel verlichting.
daarmee knipperde het scherm ook omdat deze ook denkt dat je het licht aan en uit zet.
kenteken lampje werkt in dit geval gewoon, deze gaat buiten de multitimer om.
in how to gedeelte staat hoe vervangen van multitimer.
Willem
22 december 2009 om 14:47 #17571495hehe joepie hij doet het weer!!!!!!!
het is idd de multitimer.
wel een vaag ding maar oke.
even naar de sloop geweest en er een andere in geprikt.
maar ik heb nu mijn gewone H7 lampjes eron gedaan maar is het verstandig om er weer xenon in te doen???
het moet niet weer stuk gaan ofzo.
en xenon vind ik erg mooi en ziet er super uit bij een vectra (vind ik)
en nog bedankt jongens voor deze goede hulp!!!! echt waar super:thumbup
22 december 2009 om 15:25 #17571496misschien is gewoon je multi timer aan het eind van z’n latijn :)
zoals je ook doof kan zijn een een been breken . . . heeft ook niets met elkaar te maken.
22 december 2009 om 18:08 #17571497haha het gedonder begint wee van voor afaan!!
ik heb mijn xenon weer ingebouwd en weer heeeel af en toe begint hij weer te knipperen!
de buitenlampen dan…
vreet xenon niet aan de multitimer dan?
22 december 2009 om 18:11 #17571498wat voor xenon set heb je dan?
24 december 2009 om 11:50 #17571499weet ik niet ik heb het wel bij de automaterialen handel gehaald.
je zou zeggen dat het goed spul is maar ik weet het niet…….
170 euro ofzo aan uitgegeven! dus je zou verwachten dat het dan wel goed werkt.
maar ik denk uit mezelf dat de multitimer de Xenon niet aan kan ofzo denk ik..
maar ik heb ook veel liever er originele B2 xenon koplampen in maarja waar vind ik die!! ik weet het niet.
24 december 2009 om 11:54 #17571500Welk merk is de Xenon set van dan.
ik heb met Camco gereden, en rijdt nu met een set van pilot..
heb verder geen problemen, en geen meldingen op de BC.
heb wel 2x multitimer kapot gehad, tellerverlichting die uitviel, na eerst een paar dagen knipperen.
maar de eerste MT ging stuk op origneel haloggen.
Wat meer Vreet aan de multitimer is vaak snelchte massa op de motor en carroserie.
Willem
24 december 2009 om 12:12 #17571501origineel gepost door opelrulez1990
…
maar ik heb ook veel liever er originele B2 xenon koplampen in maarja waar vind ik die!! ik weet het niet.ebay . . . staan ze maar zat op.
24 december 2009 om 19:10 #17571502onder hoe moet ik het zoeken dan??
jaja ik weet het blont met een t! hihi
24 december 2009 om 19:20 #17571503Vectra headlights al geprobeerd ?
Vectra xenon ?
Vectra parts ?Of zonder het woord vectra ?
24 december 2009 om 22:52 #17571504ik heb al wat bekeken maar een set originele lampen kosten 800 euro!?!?!
ik bedoel opel xenon lampen en deze set wat gebruikt!
24 december 2009 om 22:53 #17571505klopt, deze originele zijn zelfs in duitsland duur, in engeland minder, maar daar heb je weer niks aan, schijnen de verkeerde kant op.
bij de weg, Of je nu een originele set hebt, of imitatie, werking is hetzelfde..
daarbij komt ook nog dat de stroom van de koplampen niet eens in de buurt van de multitimer komt.
Willem
24 december 2009 om 22:54 #17571506vectra xenon scheinwerfer ;)
ga niet in engeland zoeken want dan krijg je engelse koplampen . . . dat wil zeggen dat ze naar de LINKER berm schijnen ipv naar de rechter . . . en dus APK AFKEUR!!
24 december 2009 om 22:54 #17571507haha, was je net voor.
25 december 2009 om 10:19 #17571508origineel gepost door sw_reijnders
vectra xenon scheinwerfer ;)ga niet in engeland zoeken want dan krijg je engelse koplampen . . . dat wil zeggen dat ze naar de LINKER berm schijnen ipv naar de rechter . . . en dus APK AFKEUR!!
wel apart, heb je een scheel kijkende vectra :jerry
25 december 2009 om 12:05 #17571509haha ja dat wist ik ook wel hihi dat de engelse wagens andere lampen heeft.
maar er zijn dus ook imitatie sets tekoop????
en zijn die dan compleet met xenon? ik bedoel niet van die angel eye troep daar heb ik niks mee ik hou van origineel namelijk.
25 december 2009 om 12:07 #17571510er zijn voor de Vectra-B geen niet originele te koop…
alleen origineel..
willem
25 december 2009 om 13:10 #17571511inderdaad zijn er geen imitatie xenon lampen te krijgen . . . en nieuw kosten die dingen 350 euro per stuk!!
dus zijn ze vrij gewild op ebay.
met een beetje geduld en vaak zoeken, moet je kijken naar de biedingen die NIET op zondag avond 8 uur aflopen.op maandag middag kwart voor 3 bv zijn er bijna geen mensen die nog op het laatste moment een bod uit brengen.
met behulp van een sniper kun je dit dus automatisch doen en is de kans groot dat je het wint voor een prikkie ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.