Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Hulp bij x20xer opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2016 om 07:28 #17276391
Beste,
Ik ben momenteel bezig aan een opel Astra g met daarin een x20xer opc blok. Ik had de volledige kabelboom uit de donorauto genomen en in de crossauto gelegd met de bedoeling eraan te knippen.hij start en reed.we zijn beginnen knippen en telkens starten en gas geven.geen probleem allemaal. De boom was al mooi uitgedund. De dag erna terug gestart en gereden.alles nog wat proper geknipt. Zeker geen nieuwe draden doorgeknipt. De dag erna starte hij wel maar na 2a3 seconden viel hij weg. Hij krijgt geen vonk meer.dan hebben we na gezien. Ondertussen start hij helemaal niet mee. Rondgaan nog wel. We hebben de startblok achter de sleutel vernieuwd maar niet aan de ring of chip geweest. Men kameraad had deze kapot gedaan maar zen nieuwe gaan halen bij de Opel dealer. De obd fiche hadden we erop laten staan om hem te kunnen uitlezen maar dit lukt ook niet .hij geeft geen stroom aan de obd. Kan er mij iemand helpen. Kan er iemand schema lezen. Ik heb de boek van haynes met de schema’s erin.
27 april 2016 om 08:39 #18317585Dan mis je blijkbaar toch ergens 12v of misschien een massa, ik zou gaan meten met de multimeter op verschillende plekken.
Bijv : Bobine, injectoren, ECU, startonderbreker, brandstof pomp etc etc.
Het klinkt overigens wel op een brandstof probleem, mogelijk heeft hij die 2-3 seconden de resterende brandstof en druk kunnen gebruiken om te lopen maar omdat de pomp niet looptvalt ie dood en kan je hem niet meer starten.
Check daarom ook het relais van de brandstofpomp of zet de pomp tijdelijk op de geschakelde 12v2 mei 2016 om 14:36 #18317586Dank je wel voor je reactie. Nu hebben we al verder aan het zoeken geweest. Nu ben ik via het internet op de paperclip methode uitgekomen. Ditt is een methode om de 5en6 uitgang van de obd stekker te verbinden.contact op te zetten en dan het er terug uithalen. Nu start hij terug maar valt hij na 2a3 seconden weg. Mijn garagist denk dat het de startonderbreking is.
2 mei 2016 om 14:37 #18317587Dank je wel voor je reactie. Nu hebben we al verder aan het zoeken geweest. Nu ben ik via het internet op de paperclip methode uitgekomen. Ditt is een methode om de 5en6 uitgang van de obd stekker te verbinden.contact op te zetten en dan het er terug uithalen. Nu start hij terug maar valt hij na 2a3 seconden weg. Mijn garagist denk dat het de startonderbreking is.
2 mei 2016 om 16:05 #18317588Zit de tellerklok nog aangesloten? Als dat zo is zie je het lampje knipperen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.