Hulp bij vervangingslamp Xenon..welke?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hulp bij vervangingslamp Xenon..welke?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260562
    piponld
      Lid sinds:
      27 January 2013

      Hallo daar,

      Ik kreeg vandaag de melding dat mijn linker dimlicht gecontroleerd dient te worden van mijn Opel Vectra 1.8 GTS uit november 2008 (ZX18XER).

      Ik kijken…helaas lamp flikkert even en dan stopt ie ermee.

      Ben nu van plan om een setje vervangingslampen te kopen en wil jullie advies graag vragen.

      Welke vervangingsset is het beste en waar kan ik die het beste aanschaffen? Ik wil graag felblauw en maximale lichtopbrengst.

      Heb nu geen flauw idee wat er allemaal te koop is en welke ik moet hebben voor mijn model auto.

      Kunnen jullie mij aub adviseren? Ik laat de set daarna ws monteren door de garage..ben zelf helaas geen sleutelaar (lees twee linkerhandjes).

      Thanks.

      #18172843
      CALIBRA4x4TURBO
        Lid sinds:
        4 November 2009

        Oh….. geeft hij dat aan bij jouw in t display?? Bij mij niet! Mijne gaat sinds gister opeens bruinachtig licht geven, hij brandt wel, maar geeft weinig licht. Ik ga er gelijk ook fellere lampen in doen, want dit is maar 4000K en vindt dat niet zo super die lichtopbrengst. Vervangingslampen kan je overal vinden…. google maar. Zou er wel nemen van zeker 1 jaar garantie, kosten zoiets rond de 15,00 p.st. En ik doe ze ook maar alle 2 tegelijk, want anders heb je natuurlijk kleur verschil. Kijk eens op Xenonlamp.nl. Daar gaan ze tot 12.000K Ik ga denk ik ook bij hun bestellen. Kan je ook zelf hoor, is maar 2 lampjes eruit en stekkertje los. Plug en Play dus!

        Succes.

        #18172844
        piponld
          Lid sinds:
          27 January 2013

          Ehhhh ik weet niet eens welke lamp ik moet bestellen..H7 is dacht ik dimlicht maar weet niet of ik die moet hebben voor mijn model.

          Zelf vervangen is lastig..kan er echt niet ff zo bij hoor, moet van alles los :-(

          die twee tegelijk had ik al gelezen en ga ik doen, heb trouwens bi xenon dacht ik, weet niet of dat wat uitmaakt?

          misschien morgen maar ff informeren bij garage wat ik moet gaan bestellen en wat ik nu precies erin heb zitten want heb nu geen idee

          #18172845
          piponld
            Lid sinds:
            27 January 2013

            net eens even verder gesnuffeld, kom uit op een phillips ds1 nog wat setje is 2 maal 69,50…ex verzenden en ex monteren :shock:

            heb adaptive light en xenon. om storingen te voorkomen adviseren ze deze set.

            pfff das ff slikken

            #18172846
            jabberwock
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2005

              @CALIBRA4x4TURBO wrote:

              Ik ga er gelijk ook fellere lampen in doen, want dit is maar 4000K en vindt dat niet zo super die lichtopbrengst.

              Je weet dat 4000K niets te maken heeft met de hoeveelheid of zoals jij zegt felheid van het licht? Het is de kleurtemperatuur. Oftewel geel licht of blauw of wit of zelfs paars..afhankelijk van welke hoeveelheid Kelvin.

              Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

              #18172847
              SigNumberOne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2011

                felblauw en maximale lichtopbrengst gaan niet samen.
                hoe witter het licht, hoe hoger de lichtopbrengst.

                #18172848
                CALIBRA4x4TURBO
                  Lid sinds:
                  4 November 2009

                  Mij werd geadviseerd 6000K, die komt t meeste voor, en geeft mooi wit licht met blauw tintje, daarboven wordt t minder en meer blauwer zei men. Vanaf fabrike bouwt men nu ook vaak 6000K in zeiden ze. 4000K of 6000K maakte toch wel uit hoor zei die. 6000K schijnt helderder dan 4000K kan je ook zien op die schema.s! Maar goed….. zaterdag maar s kijken als ze binnen zijn om in te bouwen.

                  #18172849
                  remutr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 August 2012

                    ik zou niet lager gaan dan 6000k

                    omega had 2000k orgineel nu 8000k en dat geeft idd. wat blauwachtig licht maar wel erg mooi

                    #18172850
                    Navy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 August 2005

                      @SigNumberOne wrote:

                      felblauw en maximale lichtopbrengst gaan niet samen.
                      hoe witter het licht, hoe hoger de lichtopbrengst.

                      Helemaal mee eens!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.