Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hulp bij stuurwielbediening (laatste update )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 23:34 #17251694
hallo mensen
ik bezit helaas geen stuurwielbediening in mijn astra g
nu wil ik heel graag in mijn auto hebben
nu heb ik al eens info gevonden over dit systeem
nu is mijn vraag of ik het allemaal goed begrijp wat ze me vertelden
ik heb hieronder wat foto’s
hoop dat mensen me kunnen helpen en duidelijkheid kunnen gevennodig ?
sleepring ?
stuurbediening ?
stalkadapter ?
en dan werkt alles gewoon ?
verder geen draden ofzo te trekken ??stalk adapter plug je tussen je iso stekker ??
( draadboom iso stekker stalker radio ? en veder niks met dat losse kastje doen ? )zeg ik dit allemaal goed ??
in de 3 foto staat erbij wat hierin moet of wijst dit vanzelf ??erg bedankt alvast
1 november 2012 om 00:04 #18060603Kijk eerst is of je stuur zelf ook is voorbereid , voor die toetsen bediening knopjes vast te kunnen zetten.
Moeten er 4 draad eindjes inzitten.Aan het losse kastje daar zit nog een stekkertje aan , is net zo’n mini stekker als wat op een koptelefoon zit.
Die moet je ook aansluiten op de radio .1 november 2012 om 00:19 #18060604volgens mensen mensen kun je deze ook monteren op gewonen sturen
gaatjes door prikken en vast zetten ( ergste geval andere stuur )
maar klopt alles wat ik zeg wel ??
mijn radio kan het wel aan
hieronde de radio
http://www.shop4cars.nl/carstereo/radio-cd-mp3/alpine-cde-9882ri-autoradio-cd-mp3-wma-aac-usb-ipod.html” onclick=”window.open(this.href);return false;1 november 2012 om 07:08 #18060605Je zit goed. Alles wat je op de foto’s hebt is nodig. Weet alleen niet of de G voor de rest ook is voorbereid mbt kabels na de sleepring.
Succes met installeren
1 november 2012 om 10:34 #18060606ik neem van aan van wel
heb rest ook alles erin zitten
kabbels van de stoelverwarming
tc zit erin
aansluiting van de cd wisselaarmaar wat gaat er nu in de 3 foto ??
1 november 2012 om 11:32 #18060607Japs dan heb je alles…en ook de stekkertjes heb je goed.
Good luck!
1 november 2012 om 11:45 #18060608Behalve de bevestiging in het stuurwiel voor de stuurbediening moeten er natuurlijk ook 2 uitsparingen in de zijkant van het stuur zitten. (deze zijn er op zich wel in te maken.)
Ik weet niet wat je al hebt maar ik heb eventueel nog de stuurbedieningsknoppen liggen voor weinig.3 november 2012 om 14:06 #18060609inbouw stuurwiel bediening?
ander stuur, je kan er zelf knoppen in zetten idd. maar ziet er 9 van de tien keer niet uit en het zit nooit zoals het hoort.
wikkelveer moet dan uitgerust zijn met 4 draden, en je moet een voorbereiding hebben in je auto!
en? die knoppen werken alleen op de originele opel radio, maar je kan idd er een Module voor kopen, let wel op dat meestal die apperaatjes special gemaakt zijn voor 1 bepaald type radio merk, en HEEl soms! uitwissselbaar zijn.
alles zelf inbouwen is een hufterklusje, mocht jou auto niet voorbereid zijn, maar meeste zijn dat wel.
de gewone ISO stekker heb je niet nodig voor de stuurwiel bediening, je heb die stekker nodig die iets langer is en niet gebruikt voor je radio, mits jij er een aftermarket radio in hebt zitten.
mocht je alles niet hebben in jou astra heb je het volgende nodig:
beste een stuur met bediening(leer mischien?)
wikkelveer met aansluiting voor de knoppen,
erg veel draden, en krimpkousen.
aansluit schema voor de draden en PIN bezetting (waar wat moet)en? als je een andere radio hebt? behalve een Opel radio?
je radio moet uitgerust zijn met een aansluiting voor stuurwielbediening. effe google?
en ja als hij die functie heeft? module op de kop zien te scoren( MP ebay google?)
Ps die gele stekker? dat is de stekker voor de airbag.
3 november 2012 om 14:29 #18060610ik neem zeker aan dat miijn auto voorbereid is voor stuuwielbediening
heb namelijk ook aansluitingen voor stoelverwarming ( gisteren toevallig schakelaars binnen gekregen ) aangesloten en lampjes branden gewoon dus die doet het ook al :D ( nu de stoelen nog haha ) en verder heeft mijn auto ook tc en airco en blablladus ik neem zeker aan dat hij het wel heeft
kun je dit gelijk controleren ?? zonder alles alvast los te halen en roppen
3 november 2012 om 17:59 #18060611je zou kunnen kijken bij de radio stekker, las idd al dat je meer aan bedrading had liggen in jou astra.
kijk of alle PIN bezettingen compleet gevuld zijn met draden,
die 3rde ISO stekker die je niet gebruikt met een andere radio is daarvoor, heb je echt niks liggen in die auto?
zitten er maar 4 draden in, 3 voor de pulsen naar je TID of MID.
zijn ze allemaal gevuld? dan heb je vrijwel zeker stuurwielbediening in jou auto.
maar je wikkelveer is meestal NIET voorbereid, dus je moet 1 hebben van een astra(mischien vectra B) die dat wel heeft.
die stekker die achterop je stuur zit? voordat je alles losklikt, eerst je accupool eraf en 10 a 20 seconden de sleutel omdraaien naar het starten.
anders heb je zoiezo een storing in je airbag systeem, beetje lulig dat domme lampje de heletijd in je dash.
via zekering kast kun je dat bijvoorbeeld niet nakijken of je het al hebt liggen, dit is allemaal bedrading voor pulsjes enzo.
en dat wordt niet gezekerd.
dus radio er even uit en kijken naar die langere stekker.
17 november 2012 om 14:15 #18060612mijn nieuwe stuur is binnen king:
sleepring heb ik vandaag van de sloop gehaald
stuurbediening vervangen voor groene ledjes king:
volgend weekend er maar opzetten
helaas besteed ik het uit omdat ik het niet goed durf om de airbag af te halen :wtf17 november 2012 om 16:49 #18060613Nice wheel! Dikke irmscher…!
Gaat makkelijk hoor, accu polen er af halen en oppassen met statische energie.
Heel veel plezier, geloof me de grip is heerlijk! Foto’s als het er in zit komen wel he :thumb
17 november 2012 om 16:58 #18060614ik heb vanmiddag mijn stuur in ontvangst mogen nemen met stuurwielbediening
en moest even kijken naar de sleepring en de airbag los halen steld niets voor.airbag gaat los met 2x T30 en dan is hij al los
wel even de accu 20 min voor dar je aan de airbag begind los halenmichel
17 november 2012 om 17:20 #1806061522 november 2012 om 14:27 #18060616even een update
mijn nieuwe stuur zit erin !!
helaas niet zonder pijn en moeite
sleepring vervangen stuur erop airbag lampje ging branden !!
bleek dat er misschien vocht in kon zitten 9 heb ik hier gelezen )
zelfde middag en andere losgehaald van de sloop
helaas ging weer mijn airbag lampje branden ( eerste keer laten uitlezen )
foute code was te lage weerstand
juffer1 van de opel-forum heeft mij geholpen om deze code eruit te halen
heb geen lampje meer zien branden
bij deze juffer erg bedankt !! :wors
hieronder even een foto van hoe de stuur erin zit
heb een andere radio gekocht ( alpine cde-9880r )
en nog een kleine update gevonden voor erg weinig en nog eens splinter nieuw ( alpine power pack ktp-445 )
hieronder enkele foto’s
voor iedereen erg bedankt voor jullie hulp !! :wors
nu nog even wachten op de stalker en dan hoop ik dat de stuurbediening ook gaat werken !!22 november 2012 om 14:32 #18060617Ziet er dik uit man! Blij dat alles is gelukt, whats next? :angel
22 november 2012 om 14:38 #18060618interieur !!!
heb een mooit setje gevonden voor erg en dan ook erg weinig !!!
stoelverwarming aansluiten en hopen dat die het ook gaat doen haha ( vast en zeker )
dan vind ik binnenkant vrij klaar ( mijn mening )
en dan gaan we rustig naar de buitenkant
en dan ??? :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
zien we dan wel weer haha22 november 2012 om 15:16 #18060619Ziet er super uit hoor !
22 november 2012 om 16:07 #18060620dat dacht ik toch king:
ben blij dat het lampje uit is
28 november 2012 om 20:49 #18060621het is zover mijn stuurbediening is klaar !!!
heb de stalkadapter binnen gekregen en aangesloten
filmpje !!
[youtube:1qx1hq9d]http://www.youtube.com/watch?v=2FFWr5rbPKM&list=UL[/youtube:1qx1hq9d]ps airbag lampje is nog steeds uit naar 1000 kilometer !! king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.