Hulp bij ons project: kadett c coupé

Forumindex Forums Modellen Kadett Hulp bij ons project: kadett c coupé

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242118
    GPB
      Lid sinds:
      15 March 2012

      Hallo iedereen

      Was opt het net aan het zoeken voor een mooie coupé en botste samen met m’n vader op een kadett c coupé! Het is een mooie, jonge en toch een sportieve auto denken we
      Samen meteen vader volg ik sinds kort een reeks lessen oldtimerestauratie in brussel (o ja, we zijn van België). We staan nu op het punt een autotje aan te schaffen en kunnen elke raad gebruiken. Eerder vernamen we al dat Opel een zeer degelijk merk was… Nu willen we zoveel mogelijk te weten komen over deze auto
      Alle raad is welkom, zo, wil ik wel iets weten over het werkelijke verbruik, maar ook de zwakk(er)e puntjes van de auto ook de positieve punten zijn welkom natuurlijk!
      Als iemand een mooie kadett c coupe staan in de buurt van het belgische Limburg ( verder mag ook, maar liefst niet in Nederland), post dan vooral iets aub

      Alvast bedankt!!! GP

      #17926703
      Twanni
        Lid sinds:
        31 January 2011

        wel , nog meer mensen van belgië is altijd fijn :thumb men vriendin is/was .. op zoek naar een kadett c coupé. Dit zijn idd erg knappe dingen , er zijn hier zeker mensen die er meer over kunnen vertellen als ik maar qua rottigheid moet je zoeken bij de lichten , A-stijl , accubak , wielranden , kofferhoeken (?) , bodemplaat bij de pedalen zowel bestuurder als passagier …

        als je zoekt in belgië moet je op 2dehands eens kijken bij Bart uit bocholt. Die heeft namelijk altijd wel wat staan van dat spul. Hangt natuurlijk ook wel allemaal van je budget af :thumbup

        maar ik heet je alvast welkom op het forum en hoop dat ik al wat heb kunnen helpen ;)

        grtz twan

        #17926702
        GPB
          Lid sinds:
          15 March 2012

          Amai :D

          Snelle reply hier :thumb
          Dank je voor de info tot nu toe! Is al nuttig denk ik!
          Heb je toevallig een link voor een site waarop ik kan zien waar ik bart’s waar op kan zien? :D

          Alvast bedankt! GP

          #17926701
          Twanni
            Lid sinds:
            31 January 2011

            gwn is zoeken bij opel kadett c op 2dehands rubriek auto’s of auto-onderdelen. wij zijn ook al eens wezen kijken naar een dett daar , is een erg vriendelijke kerel :thumb

            #17926704
            calike
              Lid sinds:
              5 July 2007

              Heb er ook nog een paar staan die gedemonteerd zijn, kan u wel eens laten tonen op welke plekken ge moet zien, en hoe dat ge moet oppassen met eerder gerestaureerde gevallen…
              Woon ook in Belgie, ongeveer 10 minuutjes van leuven (Rillaar), ge laat maar iets weten als ge is wilt afkomen of niet, ge zijd altijd welkom! :)

              #17926705
              GPB
                Lid sinds:
                15 March 2012

                @calike wrote:

                Heb er ook nog een paar staan die gedemonteerd zijn, kan u wel eens laten tonen op welke plekken ge moet zien, en hoe dat ge moet oppassen met eerder gerestaureerde gevallen…
                Woon ook in Belgie, ongeveer 10 minuutjes van leuven (Rillaar), ge laat maar iets weten als ge is wilt afkomen of niet, ge zijd altijd welkom! :)

                Dankjewel. Dat doen we graag :thumb
                Misschien even je tel. nummer even mailen aan philippe.belien@beliencc.com? Dan bellen we even.
                Alvast bedankt. ;)
                GP

                #17926706
                calike
                  Lid sinds:
                  5 July 2007

                  Bij deze ben je gemailed! ;)

                  #17926707
                  GPB
                    Lid sinds:
                    15 March 2012

                    Bij deze hebben we een kadett c coupé 1200cc gekocht! Het is eentje van 1979 en is roestbruin gekleurd.
                    We zijn van plan hem een beetje op te maken aangezien de carosserie toch niet perfect in orde is :)
                    Het is zeker geen roestbak maar er zijn wel een paar storende blutsen :o verder is de voorbumper beschadigd… (misschien weet er iemand er wel eentje liggen?)
                    De voorruit heeft 2 sterretjes waaronder 1 ervan al geen hulp van The Almighty Carglassers meer kan gebruiken :) Daarom zullen we ook zo een moeten zoeken…
                    Ook zijn de chromé-sierstrips aan de zijkant ingeblutst :( En rubbers voor de ruiten zijn al tijd handig he ;)
                    Voor de rest bolt de auto prima!
                    Foto’s volgen!
                    Iedereen die nog tips heeft of onderdelen weet liggen mag altijd iets posten ;)

                    GPB

                    #17926708
                    calike
                      Lid sinds:
                      5 July 2007

                      Als je nog tips nodig hebt ofzo, je mag hier altijd nog eens passeren als je wil… ;)

                      #17926709
                      de wit
                        Lid sinds:
                        3 January 2008

                        gefelicteerd met de aanschaf van een bijzondere hobby… :thumb

                        #17926710
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          @de wit wrote:

                          gefelicteerd met de aanschaf van een bijzondere hobby… :thumb

                          hoe weet jij dat nou, jij hebt er twee staan die nog erg veel hobby nodig hebben :jerry :jerry :jerry
                          nee geintje, ik zou er graag weer een willen.
                          maar zoek eens op kadett c clubs, kom je veel info tegen.

                          groeten.

                          #17926711
                          GPB
                            Lid sinds:
                            15 March 2012

                            Kan iemand me vertellen hoe ik m’n kadetje opkrik? :shock:
                            Achteraan zijn holtes voorzien voor die speciale krik (je moet em erin schuiven)
                            Maar vooraan vind ik zo geen holtes??

                            #17926712
                            SanguiniusNL
                              Lid sinds:
                              22 April 2011

                              bij mij is dat ene krikpuntje genoeg voor 1 kant, dus voor hoef je m niet perse op te krikken :)
                              Wil je dit toch dan zou ik m onder de vooras zetten, of als je daar neit bij kunt, het randje in het hoekje voor bij je deur. (misschien ff een balkje hout voor de zekerheid nog)

                              #17926713
                              mieke
                                Lid sinds:
                                31 July 2006

                                Voor opkrikken onder de vooras inderdaad, achter pakken wij hem meestal onder de diff… maar dan zetten we hem wel meteen op bokjes!

                                Voor de onderdelen die je nodig hebt zou ik inderdaad eens bij Bart in Bochelt gaan vragen, die heeft altijd veel onderdelen! Anders marktplaats in de gaten houden.

                                Raamrubbers zijn nieuw te bestellen via http://www.opel-classic-parts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;, (sorry voor de spam!) ook de pees voor in het voorruitrubber is hier nog te krijgen. Om deze in het rubber te zetten heb je wel een “speciaal gereedschapje” nodig geloof ik.

                                Voor meer (sleutel) info over de C Kadettjes is dit forum (http://forum.opelkadettcclub.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;) misschien handig. Wederom….Sorry voor de spam jongens… :angel
                                Hier staan de meest voorkomende problemen wel uitgewerkt met foto’s e.d. in de restauratie topics van de andere forumbezoekers. Anders even registreren en een eigen topicje starten, hierop worden vragen meestal heel snel beantwoord.

                                #17926714
                                GPB
                                  Lid sinds:
                                  15 March 2012

                                  Ok, bedankt!

                                  Heeft er iemand nog een kofferdeksel liggen voor een coupe? En gardebous zijn ook welkom :)

                                  #17926715
                                  Kadettgek
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 September 2005

                                    spatborden ;)

                                    #17926716
                                    pipo
                                      Lid sinds:
                                      5 November 2004

                                      kofferdeksel heb ik wel maar is wel in nederland :angel

                                      #17926717
                                      GPB
                                        Lid sinds:
                                        15 March 2012

                                        Kan je je gegevens in een berichtje op dit forum doorsturen?
                                        Waar in Nederland dan? :D

                                        #17926718
                                        GPB
                                          Lid sinds:
                                          15 March 2012

                                          Oh, zie het al…
                                          Eindhoven dan, moet ik eens overleggen met lijn vader, prijs enzo?
                                          Alvast bedankt!
                                          :thumbup

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.