Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Hulp bij het afstellen manta met injectie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2013 om 18:07 #17258080
Kan iemand mijn helpen om mijn manta 1977 met 12 volt injectie af te stellen?
Hij heeft een snelle nokkenas een afgedraaid vliegwiel en een verstelbare tandwiel op de nokkenas.
De manta wil bij mijn niet door lopen op de weg,hij zakt in elkaar zodra er vermogen word gevraagd.
Ik heb meerdere mails verstuurd naar ”tunings” bedrijven of die mijn auto kunnen afstellen, hierop kreeg ik als reactie dat ze geen ervaring met oude opels hebben. Ik zoek een bedrijf of persoon het liefst in noord holland die dit wel kan.25 mei 2013 om 18:19 #18146694idd.. weinig tuningsbedrijven die niets kunnen zonder computer :D
maargoed, eens wat proberen:
wagen zakt inelkaar bij het vragen van vermogen,
met andere woorden,
stationair draaid de motor naar wens, geef je bij stilstand gas,
dan vliegen de toeren omhoog, en is er niks op of aan te merken.wanneer je vervolgens weg wilt rijden met je wagen, houd deze ineens enorm in,
en kan mogelijk beginnen te stotteren, tot bijna afslaan toe.als dit bovenstaande ongeveer beschrijft wat jij bedoeld,
zou je mogelijk het ontstekingstijdstip eens nader kunnen bekijken.
bij voorkeur afstellen met stroboscooplamp. aan de hand van de krukaspoelie.verder heb ik hier nog een andere optie:
neem maar eens contact op met mantaparts.nl
deze persoon kan je mogelijk wel verder helpen.
als regio vertegenwoordiger van de MANTA club
(mogelijk ben je zelf geen lid, maar ik zie het probleem niet om je dan alsnog verder te helpen)
vragen kan geen kwaad… denk ik :Dje mag hier ook wel heen komen, maar zit ik aan de andere kant van het ijselmeer..
tegen de duitse grens :Dsucces
25 mei 2013 om 19:05 #18146695Postma motorsport in Balk (Frl), vragen naar Hessel, die krijgt hem wel goed.
25 mei 2013 om 19:43 #18146696freddy cane in gorredijk heb ik mijn manta laten afstellen maar opzich zou hij wel normaal moeten lopen en denk niet dat het aan je afstelling ligt
zou eens je brandstofpomp en leidingenen filters nakijken bv er een drukmeter tussen te zetten en kijken wat er met de brandstofdruk gebeurt als hij inhoud25 mei 2013 om 20:19 #18146697Misschien de ringsleutel in hoogkarspel, die weten denk nog wel wat van het ouwere spul
25 mei 2013 om 21:15 #18146698Als je exact weet welke nokkenas erin zit,, moet je deze gegevens meenemen.
Het valt niet mee om een auto af te stellen op de vermogenstestbank en op de gok steeds het nokkenastandwiel te verdraaien op de gok. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.