hulp bij aansluiten kabelboom vectra c20xe in kadett c20ne

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hulp bij aansluiten kabelboom vectra c20xe in kadett c20ne

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247639
    patje.jagermeister
      Lid sinds:
      27 March 2010

      :wtf
      Wie kan mij helpen bij het aansluiten van een vectra a kabelboom in een kadett e.
      Want ik zelf zie door de bomen et bos niet meer!!!!

      Wat ik tot nu toe heb gedaan is de motor boom aangesloten op de motor zoals het hoort.
      Hou bij de regeleenheid 3 stekker over,
      wat moet ik daarvan nog aansluiten?

      Voor de start motor en dergelijke heb ik de bestaande boompje gebruikt.
      Maar aan dat boompje hou ik nu een stekker over.
      Dat is de dikke stekker die bij de c20ne na de motor loopt.
      Kan deze verwijdert worden?
      Ook zit er aan dat boompje nog een relaismodule,
      vervalt deze ook?

      Ik hoop dat er iemand is met goeie info zodat ik met het mooie weer van mijn cabriotje kan gaan genieten.
      en vooral nu ik mijn C20XEtje na revisie wil horen draaien.

      groeten patrick

      #18006652
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Waar kom je vandaan?

        En die 3 die je bij je ECU overhoudt, zijn dat bruin/wit,bruin/geel en bruin/blauw?

        #18006653
        patje.jagermeister
          Lid sinds:
          27 March 2010

          Ik kom uit nijmegen..

          ik hou 3 stekkers over.
          stekker een is groen zitten 5 draden in.
          1 groen
          2 zwart/groen
          3 rood/geel
          4 bruin/wit
          5 rood/blauw

          stekker 2 is zwart en zitten ook 5 draden in..
          1 dikke licht blauwe
          2 rood/blauw
          3 zwart/blauw
          4 zwart/bruin
          5 rood/wit

          stekker 3 is me wel duidelijk das een dikke draad
          rood/blauw ( brandstof pomp)

          groeten patrick

          #18006654
          freek corsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            groen = toerenteller
            dik licht blauw = koelvloeistof temperatuur voor dashboard

            #18006655
            patje.jagermeister
              Lid sinds:
              27 March 2010

              MMM oke.
              Nou ik ben weer ff bezig geweest en heb nu het volgende gedaan.
              Heb de 3 stekkers inc ecu terug getrokken na de motor ruimte. een zooitje dus!!
              Ik had nog een binnen boom liggen van een vectra daar heb ik de 3 stekkers afgeknipt die in de kadett niet zitten.

              Ook heb ik het boompje van de startmotor gekortwiekt.
              Dus de stekker die ik daar overhad van de c20ne heb ik compleet met relaiy verwijdert.
              Nu heb ik de draadjes die ik bij de ronde stekker over had gekoppeld aan de stuk kabel met de drie stekkers.
              Maar nu komt het!! heb stroom op bobine, ontsteking, injectoren krukas sensor… maar geen vonk bij het starten!!!!

              Ik het de temperatuur sensors en oliedruk sensors nog niet aangesloten.
              Kan dit de reden zijn van het niet vonken???
              Ik neem aan van niet

              #18006656
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                nee, dat is het niet.

                De relai voor het schakelen van de ecu en brandstofpomp moet er wel tussen zitten.

                In een corsa A gebruiken we meestal een vectra/calibra motorkabelboom voor een 2 liter ombouw.
                Als het goed is zijn er dus veel astra/kadett motorkabelbomen te koop.

                Waarom neem je niet een goed passende motorkabelboom?

                #18006657
                patje.jagermeister
                  Lid sinds:
                  27 March 2010

                  Ja dat snap ik dat die relai er tussen moet zitten.
                  Maar 2 de zelfde relais voor de zelfde funcie is wat onnodig volgens mij.

                  Ik heb vanmiddag een kabelboom van een kadett 16v binnen gekregen
                  en na een blik geworpen te hebben word het idd makkelijker.
                  Nu moet ik volgens mij alleen de motor kabelboom met de gedeelte van de startmotor verbinden.
                  of moet ik dan nog extra draadjes trekken?

                  groeten patrick

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.