Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hulp astra 2.2 met moterschade (overhitting) (cilinders)(kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2014 om 18:56 #17267606
Hey
ik heb een opel astra gekocht
alleen de auto heeft moterschadeHopelijk kunnen jullie mij wat tips geven !!
specificaties auto
opel astra G coupe
type: irmscher bertone
moter: 2.2L 16v z22semoter is heet gelopen ivm verliezen koelwater uit bougiegat
1e vraag
op een of andere manier een bougie gat een scheurtje
daar komt koelvloeistoef uit omhoog nu is mij vraag is dat te repareren
bij de moterrivisie ofzo
foto’s volgen….2e vraag
toen ik de cilinder kop lichte zat er water in de cilinders
Maar de moter liep voor de rest goed
en er zat gebladerd as in net als je een krant verbrand
kan iemand mij verrtellen wat dit kan zijn
heb alles schoon gemaakt met een schuur papiertje
maar is dit voldoende ??
de klepdekselpakking was ook verband en lekte koelvloeistof!!
foto’s volgen…….3e vraag
ik weet de cilinderkop moet gevlakt worden
maar het gedeelte van de cilinders moet dat niet gevlakt worden
of is schoonmaken met een schuurpapiertje genoeg
fotos volgen….alle tips zijn welkom!!!
bij voorbaat dank!!!!
hieronder de foto’s
http://www.filedropper.com/0opelastrainreparatie08-2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/0astracoupeirmescherbertone” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/1kopgeheel” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/2scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/3scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/4cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/5cilindersschoon” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/6motercompleet” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/cilinderviesaserin” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/cilindersvies1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/cilindersvies2″ onclick=”window.open(this.href);return false;17 augustus 2014 om 19:33 #18249044Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.
Willem
17 augustus 2014 om 19:49 #18249045@wim-v6 wrote:
Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.
Willem
oke bedankt wou nog even toevoegen dat de moter nog perfect draaide
gr mark
17 augustus 2014 om 20:02 #18249046Ja kan zijn, maar vervorming hoef je niet te voelen aan het draaien..
Koppakking ligt er niet zomaar uit, moet ie toch knap TE warm voor worden..
Willem
17 augustus 2014 om 20:06 #18249047Ik weet niet wat je geschuurd hebt, maar als je de cilinders hebt geschuurd dan kun je beter je blok bij het oud ijzer doen.
Of opnieuw laten boren honen, vlakken.
Water uit de bogie’s tja, al zou er een scheurtje zitten waar je de bougie in draaid. Zou daar nog geen water uit mogen komen.
Zichtbare schade aan de kop? Scheurtjes?.
Ik denk dat de koppakking eruit is door overhitting, dus onderblok en kop zullen wel krom zijn.
17 augustus 2014 om 20:17 #18249048Er zit een scheurtje net boven de schroefdraad in het bougie gat
Daar kwam water in omhoog
En hij is overhit geraakt door het verliezen van koelwater
De koppakking was van te voren niet stukEn hoe kan ik er achter komen als het onderblok krom is?
En wat als ik doorrijd met een krom blok?
De auto heeft trouwens 132000 km gelope
BVD mark
17 augustus 2014 om 20:20 #18249049Dat scheurtje zou ik maar negeren, dat water komt enkel in de cilinders door een lekke koppakking.
Waar verloor die koelwater? Als ze dat nooit hebben gevonden had die dus al een lekke koppakking.Als je rijd met een krom onderblok zullen je zuigers en cilinderwanden overmatige slijtage gaan vertonen, met als gevolg hoog olieverbruik en kans op vastloper.
17 augustus 2014 om 20:37 #18249050Hij verloor koelwater uit het bougie gat niet naar de cilinders toe
En hoe kan je weten dat het onderblok krom is ?
En de cilinderwNd daar zie je lichte krassen is dat erg?Wat kan ik nu het beste doen
Mvg mark
17 augustus 2014 om 23:34 #18249051Uit een bogiegat komt nooit koelwater!
Is dat zo is er iets goed mis! Ofwel koppakking of kop lek (gescheurd). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.