hulp astra 2.2 met moterschade (overhitting) (cilinders)(kop

Forumindex Forums Modellen Astra hulp astra 2.2 met moterschade (overhitting) (cilinders)(kop

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267606
    markdankers123
      Lid sinds:
      17 August 2014

      Hey
      ik heb een opel astra gekocht
      alleen de auto heeft moterschade

      Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven !!

      specificaties auto
      opel astra G coupe
      type: irmscher bertone
      moter: 2.2L 16v z22se

      moter is heet gelopen ivm verliezen koelwater uit bougiegat

      1e vraag
      op een of andere manier een bougie gat een scheurtje
      daar komt koelvloeistoef uit omhoog nu is mij vraag is dat te repareren
      bij de moterrivisie ofzo
      foto’s volgen….

      2e vraag
      toen ik de cilinder kop lichte zat er water in de cilinders
      Maar de moter liep voor de rest goed
      en er zat gebladerd as in net als je een krant verbrand
      kan iemand mij verrtellen wat dit kan zijn
      heb alles schoon gemaakt met een schuur papiertje
      maar is dit voldoende ??
      de klepdekselpakking was ook verband en lekte koelvloeistof!!
      foto’s volgen…….

      3e vraag
      ik weet de cilinderkop moet gevlakt worden
      maar het gedeelte van de cilinders moet dat niet gevlakt worden
      of is schoonmaken met een schuurpapiertje genoeg
      fotos volgen….

      alle tips zijn welkom!!!

      bij voorbaat dank!!!!

      hieronder de foto’s
      http://www.filedropper.com/0opelastrainreparatie08-2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/0astracoupeirmescherbertone” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/1kopgeheel” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/2scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/3scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/4cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/5cilindersschoon” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/6motercompleet” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/cilinderviesaserin” onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/cilindersvies1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
      http://www.filedropper.com/cilindersvies2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18249044
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.

        Willem

        #18249045
        markdankers123
          Lid sinds:
          17 August 2014

          @wim-v6 wrote:

          Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.

          Willem

          oke bedankt wou nog even toevoegen dat de moter nog perfect draaide

          gr mark

          #18249046
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ja kan zijn, maar vervorming hoef je niet te voelen aan het draaien..

            Koppakking ligt er niet zomaar uit, moet ie toch knap TE warm voor worden..

            Willem

            #18249047
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik weet niet wat je geschuurd hebt, maar als je de cilinders hebt geschuurd dan kun je beter je blok bij het oud ijzer doen.

              Of opnieuw laten boren honen, vlakken.

              Water uit de bogie’s tja, al zou er een scheurtje zitten waar je de bougie in draaid. Zou daar nog geen water uit mogen komen.

              Zichtbare schade aan de kop? Scheurtjes?.

              Ik denk dat de koppakking eruit is door overhitting, dus onderblok en kop zullen wel krom zijn.

              #18249048
              markdankers123
                Lid sinds:
                17 August 2014

                Er zit een scheurtje net boven de schroefdraad in het bougie gat
                Daar kwam water in omhoog
                En hij is overhit geraakt door het verliezen van koelwater
                De koppakking was van te voren niet stuk

                En hoe kan ik er achter komen als het onderblok krom is?

                En wat als ik doorrijd met een krom blok?

                De auto heeft trouwens 132000 km gelope

                BVD mark

                #18249049
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Dat scheurtje zou ik maar negeren, dat water komt enkel in de cilinders door een lekke koppakking.
                  Waar verloor die koelwater? Als ze dat nooit hebben gevonden had die dus al een lekke koppakking.

                  Als je rijd met een krom onderblok zullen je zuigers en cilinderwanden overmatige slijtage gaan vertonen, met als gevolg hoog olieverbruik en kans op vastloper.

                  #18249050
                  markdankers123
                    Lid sinds:
                    17 August 2014

                    Hij verloor koelwater uit het bougie gat niet naar de cilinders toe
                    En hoe kan je weten dat het onderblok krom is ?
                    En de cilinderwNd daar zie je lichte krassen is dat erg?

                    Wat kan ik nu het beste doen

                    Mvg mark

                    #18249051
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Uit een bogiegat komt nooit koelwater!
                      Is dat zo is er iets goed mis! Ofwel koppakking of kop lek (gescheurd).

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.