Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Huidige Opel campagne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2012 om 10:47 #17253237
Sorry, maar ik moet even ontladen;
Voor de zoveelste keer hoor ik de huidige reclame campagne voorbij komen dat de Opel dealer graag ALLE Opels weer terug ziet komen van …. let wel… ALLE LEEFTIJDEN.
Ik erger me daar aan, zeker na mijn ervaringen met diezelfde Opel Dealer.
Iemand dezelfde gedachten? of laten we nu massaal de vriendelijke universele garage vallen en gaan we met onze Opel op leeftijd naar de Dealer?
29 november 2012 om 11:03 #18079223Ik allesinds niet meer…
Dinsdag voor de allereerste keer mijn Opel bij de dealer op onderhoud gedaan (is ondertussen ook al 12j, ikzelf rij er echter nog maar 18maand mee)
En voor een groot onderhoud + remblokken vooraan 588,26€ mogen betalen :vertag
Dus dat was de allereerste, maar zeker ook de laatste keer
Wel supervriendelijk ontvangen, een mooie vervangwagen gehad, etc… maar het prijsverschil is het mij toch niet waard !!29 november 2012 om 11:10 #18079224Ik zeker wel, 20% korting op distributie + WP gekregen!
Was goedkoper dan de universele garage :)Dus die ouder dan 10 jaar deal = top :thumb
29 november 2012 om 11:23 #1807922520% korting op opels ouder dan 10 jaar ;)
29 november 2012 om 11:58 #18079226Ik kreeg in het voorjaar nog een grote bek bij de Dealer hier met m’n 6 jaar oude auto wat ik hier moest met die ouwe bak en dat was niet de 1e keer.
Dus al leveren ze 100% korting, van mij kan die in ieder geval de boom in.
29 november 2012 om 12:09 #18079227Dat is best wel klant vriendelijk :puke
ze proberen nog al wat om omzet te generen.
Als je een universeel hebt waar je tevreden over bent mooi daar blijven.
Moet zelf nog een adresje vinden voor de dingen die we niet zelf kunnen.
Maar met een tarief van rond de 100 zien ze mij daar niet meer.Theun
29 november 2012 om 19:12 #18079228Ik had gebruik gemaakt van de welkom terug aktie (50 euro retour bij besteding van 100 euro).
Nu wilde ik nog wat accessoires en onderdelen kopen twv 78 euro, maar had nu voor 119 euro voor 69 euro.
Echter de virtuele waardebon had wel voor 15 oktober uitgeprint moeten worden, niet gedaan en kon deze niet meer vinden op mijn opel.nl.Opel Nederland gebeld, dit was bekend, het had duidelijker op de website moeten staan, dus je kon een blanco voucher krijgen van je dealer zodat het alsnog geregeld kon worden, mocht de dealer hiermee niet bekend zijn dan zou dat kunnen….want Opel nederland heeft de opeldealers hiervover niet geinformeerd, dan moet de betreffende dealer maar contact opnemen met opel Nederland.
Na de desbeteffende dealer hierop aangesproken te hebben/onderdelen afdeling kwam het bij mij in 1 x goed.Mijn 1e ervaring met de Opel dealer (in mijn woonplaats) was in ieder geval een hele slechte, en niet klantvriendelijk..deze gaat mijn vrouw’s Zafira in ieder geval niet in onderhoud krijgen de komende jaren.
De andere dealer weet ik nog niet, zij voeren meerdere merken en kom daar sinds 2 jaar wegens gemak (we zijn verhuisd maar nog lang naar de oude dealer gegaan), maar vorig jaar vervangen remklauw was zijn prijsopgave ongeveer 275 euro duurder als bij mijn oude dealer, vorige week moesten er na beurt en apk ook 2 zaken vervangen worden voor 400 euro…vond het nogal duur…vandaag bij oude dealer laten monteren voor 150 euro! weer 250 verschil toch niet normaal!!
Dus ook ik houd me aanbevolen voor een ECHT goede dealer (wie heeft er ervaringen (werkplaats en tarieven) met Corsten in Mariahout of Lathouwers in den Bosch, of Driessen in Eindhoven)
of een echt goede Opel SPECIALIST in omgeving Den Bosch-Eindhoven???
29 november 2012 om 21:52 #18079229onderdelen zullen ze toch niet meer kunnen leveren meestal…
Maargoed, het is een stap de geode richting in zullen we maar zeggen, bij lathouwers in den bosch kwam ik in het begin nog wel eens maar die konden weinig voor me doen qua onderdelen toen.
In Etten-Leur doet wel veel moeite, de manager heft zelf ook een a manta en d kadett dus daar zien ze je wel graag komen.
Kijk dan naar Mercedes, die leveren alles nog nieuw van oude wagens!
29 november 2012 om 21:55 #18079230AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier zijn ze iig super vriendelijk, het kost natuurlijk wel wat.
Haal de onderdelen gewoon bij de dealer en monteer ze zelf ;)30 november 2012 om 00:22 #18079231Ben 1 keer met een vraag geweest bij een opel dealer bij mij in de buurt ( heb de rekord nu 1,5 jaar )om te vragen wat het aanhaalmoment was van de cilinderkop bouten nadat ik de koppakking had gewisseld . maar kreeg te horen dat ze dat alleen geven als ik daar ook de onderdelen gekocht had .
Is dus de de eerste en de laatste keer geweest dat ze mij daar zien !!30 november 2012 om 10:35 #18079232Het is een leuke lokker. Maar dan nog zijn ze te duur in uurloon/onderdelen en weten ze vaak geen bal meer van de wat oudere autos.
Ik kom iig nooit van mn leven meer bij een dealer van wat voor merk dan ook. ;)2 december 2012 om 10:18 #18079233Sinds kort kom ik wel weer hier bij de dealer.Klantvriendelijkheid is er stukken verbeterd.Ook willen ze weer naar onderdelen gaan zoeken van oudere ( 20+) auto’s.Ook als ze niet (meer) via Opel zelf te leveren zijn.
Hangt er natuurlijk wel vanaf welke magazijnmedewerker je voor je hebt.
Ook de werkplaatsreceptie denk goed mee en wil je aan alle kanten helpen.2 december 2012 om 13:23 #18079234Ben zelf ook niet zo Opel-dealer fan. Maar ik moet zeggen, dat de Wintercheck laatst wel een positieve indruk heeft achtergelaten. De monteur heeft toen met mij de auto na gelopen, welke aandachtspunten ik even op moest letten.
Bij de plaatselijke Opel dealer bij mijn ouders in de buurt is ook wel goed, ze kennen je daar bij naam. Alleen daar hebben we alleen ervaringen met het onderhoud van leaseauto’s.2 december 2012 om 13:34 #18079235AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf kom ik eigenlijk nooit bij n garage
Maar weet wel uit ervaring dat het veel verschil maakt bij welke dealer je komtBij lieuwes in roden altijd goed geholpen
In drachten ook prima service
Hoogezand kom ik nog wel es voor onderdelen
Altijd behulpzaam zelfs als ik enkel voor info komMaar van de molen in groningen
Ben ik niet zo over te spreken dus ja maakt nogal wat verschil waar je komt2 december 2012 om 13:41 #18079236@hans-rekord-e wrote:
Ben 1 keer met een vraag geweest bij een opel dealer bij mij in de buurt
Laat me raden : klinkt als Ophoff…
Ik heb inmiddels al redelijke ervaring met diverse Opel dealers zoals ZAM Zeist & Doorn, Broekhuis groep, Ophoff, Wolfes, Fokkens, van Voorden & van Kouwen
Moet zeggen dat met name de kleinere vestigingen mij meer bekoren dan de grote jongens.
Helaas zitten bij de dealers hierboven ook een aantal “boeven” waar ze nog geen boutje meer aan mijn auto gaan vervangen laat staan leveren.
Inmiddels ben ik al enige jaren overgestapt naar de vestiging in Zeewolde, heb daar nu een vestiging gevonden waar men je graag van dienst wil zijn en men ook echt met je mee wil denken in tegenstelling tot hun grote broer in Harderwijk.Vooral Ophoff is er een waar ik met een grote boog omheen rijdt na 2 van de 2 keer een zeer slechte ervaring te hebben gehad. De laatste keer is er door een andere dealer zelfs een klacht bij Opel Nederland neergelegd omtrent de uitgevoerde werkzaamheden. Voor mij reden genoeg om daar niet meer te komen.
2 december 2012 om 15:00 #18079237Zo he,dat doen ze niet snel.Moet wel een grove fout zijn geweest dan.
Wel petje af. :thumbup2 december 2012 om 21:01 #18079238ophof.. beunhazen
maarja.. dealer en dealer.. er zit groot verschil in.
opel de jong hardenberg .. (inmiddels gelukkig kapot.)
had ook zo`n pipo op het magazijn.. jammer mannetje was dat.
kon je ook geen kant mee op,
maar op coevorden bij Juurlink wordt je al wat hartelijker ontvangen,terwijl opel de jong in het oude pand een heel ander sfeertje had, als in het kollosale
overtrokken nieuwe pand. jammer…2 december 2012 om 21:24 #18079239verbaasde me er ook al over, voor de youngtimers hebben ze zelfs al geen onderdelen of kunnen nergens meer aankomen.
zoals maartuh al zegt bij oa mercedes hebben ze dat vele malen beter voor elkaar!
zie de kleine dealers hier nog vrij ‘oude’ auto’s van particulieren doen en de groteren leven voornamelijk op lease maatschappijen.
helaas merk ik overal weinig echte kennis meer op de magazijnen…. zelfs als je c20xe als motorcode geeft vragen ze je van WTF waar liggen die motoren in? :cry
2 december 2012 om 21:42 #18079240herkennen ze die wel als motorcode .???
als ik hier CIH noemde… dachten ze eerder aan een case of ouwe cormick (trekker)
als aan een motorblok van hun huismerk..3 december 2012 om 03:32 #18079241Boven de 206500 km wilde ze mijn 6 jaar oude gtc niet eens hebben
Moest maar een vak garage gaan zoeken :wtf3 december 2012 om 12:08 #18079242@danny wrote:
Boven de 206500 km wilde ze mijn 6 jaar oude gtc niet eens hebben
Moest maar een vak garage gaan zoeken :wtfRaar is voor hun een kunst om hem tot nieuwstaat te poetsen en tellertje aanpassen
5 december 2012 om 21:08 #18079243Optiek is die 100%: Motorisch is die ook goed en loopt als een zonnetje
Maar wilde eigenlijk een kleine beurt laten geven , om het onderhouds boekje bij te houden
Dan maar niet, dan doe ik het wel zelf en bewaar ik de rekeningen wel bij de autopapieren5 december 2012 om 21:49 #18079244@sw16v wrote:
verbaasde me er ook al over, voor de youngtimers hebben ze zelfs al geen onderdelen of kunnen nergens meer aankomen.
zoals maartuh al zegt bij oa mercedes hebben ze dat vele malen beter voor elkaar!
zie de kleine dealers hier nog vrij ‘oude’ auto’s van particulieren doen en de groteren leven voornamelijk op lease maatschappijen.
helaas merk ik overal weinig echte kennis meer op de magazijnen…. zelfs als je c20xe als motorcode geeft vragen ze je van WTF waar liggen die motoren in? :cry
bij de opel dealer in goes daar zitten 2 goede magazijn mannen, zij zijn nog goed op de hoogte van oudere modellen en weten vaak zelfs onderdeel nummers uit hun hoofd :D
6 december 2012 om 20:45 #18079245mijn astra’s F gaan bijde altijd naar de dealer, maar dat is omdat ik daar zelf werk
8 december 2012 om 15:42 #18079246Zou het nou echt zo zijn dat auto’s van 10+ welkom zijn ?
Dit is naar mening de ware reden:minder auto’s in de werkplaats door langere onderhoudsintervallen, teruglopende verkoop nieuwe auto’s en de 10+ auto’s gaan haast allemaal naar de universele garages omdat die beduidend goedkoper zijn.
En ik twijfel soms ook over hun kennis van auto’s van 10+
Ik moet soms een Opel-monteur uitleggen waar iets zit, nu zal je me toch :swear :swearRik :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.