Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › HOW-TO zuigerbodemkoeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2010 om 12:30 #17587918
is zeker goed idee heb nog verschillende onderblokken liggen voor de cqp kan altijd is uitproberen
maar door die sproeiers ga je druk toch een stuk terug vallen?
of zie ik dat verkeerd?
13 januari 2010 om 15:03 #17587919^^ zolang je geen dikke fohn rijd, is dat niet nodig op je 2.0s je or
13 januari 2010 om 17:25 #17587920ik vind zelf dat er erg veel onduidelijkheden zijn over dit zuigerbodemkoelings verhaal en wil gewoon duidelijk maken hoe of wat.. aangezien andre botter bijvoorbeeld een andere gedachte heeft dan bijvoorbeeld eds, of de andere bedrijven die het sproeier richting uitlaat richten, en alle onduidelijkheden netjes in de beginpost te vermelden.
13 januari 2010 om 20:42 #17587921AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben ook wel benieuwd naar meer info
hieroverheb nog minimaal 1 blok liggen waar ik t in wil hebben
tjah ik heb iets tegen uitbesteden
omdat ik daar al vaak slechte ervaringen mee heb gehadmaar wil ook wel cker weten dat ik
A goede oiledruk houd na montage van zuigerbodem koeling
B dat die sproeiers dan ook daadwerkellijk doen wat ze moeten doen
en
C dat ze dat ook blijven doennadeel vind ik dat je niet kan zien of ze wel of niet hun werk doen
dus eigenlijk is het volgens mij niet te controleren
goed je weet dat ze er in zitten
maar dan ??????????????als iemand een echt goed adres heeft
(niet van horen en zeggen maar uit ervaring postten aub)
dan denk ik toch aan uitbesteden:hmmz13 januari 2010 om 21:11 #17587922mijn sproeiers komen niet uit NL..
De leverancier levert ze al jaren en heeft mij er een nette inbouw beschrijving bij gedaan voor de hoek en plaatst etc..Deze waardes zijn door OMR gecontroleerd en de jongens daar bouwen met regelmaat dikke motoren.
Alleen dat wordt niet aan de grote klok gehangen..Iedereen die ik hier in de buurt ken is altijd vol lof over hun werkwijze.. Zo ook ikzelf…
Sproeiers die ik erin heb zitten kosten niet de hele wereld.Hoe je de juiste oliedruk houdt,
gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
Lekker nieuw en meer opbrengst.op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…
13 januari 2010 om 23:17 #1758792314 januari 2010 om 18:44 #17587924Autocomponenti is de site van Jim Steck, een echte Alfa man. Hele dikke spullen maken die voor oude Alfa’s.:afro Heb een 2.0 8v TS Turbo gezien van hem met 750 pk.:o
14 januari 2010 om 20:10 #17587925zijn de sproeiers die ik gebruikt nu de ‘bmw sproeiers’ die mindere kwaliteit hebben of andere?
origineel gepost door corsaboy
Hoe je de juiste oliedruk houdt,
gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
Lekker nieuw en meer opbrengst.op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…
my thought exactly!
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Nog een manier
http://www.fluent.com/solutions/automotive/ex240.pdf
Of deze
http://www.autocomponenti.com/jets.htm
of deze
http://www.kb-silvolite.com/test/article.php?action=read&A_id=64interesant pdfje;)
de manier als in de 2e link gaat bij een opel alleen niet werken ivm het koelwater kanaal dat al direct onderaan de cilinder begint!
14 januari 2010 om 20:55 #17587926AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door corsaboy
mijn sproeiers komen niet uit NL..
De leverancier levert ze al jaren en heeft mij er een nette inbouw beschrijving bij gedaan voor de hoek en plaatst etc..Deze waardes zijn door OMR gecontroleerd en de jongens daar bouwen met regelmaat dikke motoren.
Alleen dat wordt niet aan de grote klok gehangen..Iedereen die ik hier in de buurt ken is altijd vol lof over hun werkwijze.. Zo ook ikzelf…
Sproeiers die ik erin heb zitten kosten niet de hele wereld.Hoe je de juiste oliedruk houdt,
gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
Lekker nieuw en meer opbrengst.op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…
een z20let pomp stond al in de planning
mijn punt is echteral is je pomp nog zo sterk
als je ergens een fout hebt
waar je druk verliest helpt een sterke pomp ook nietben er voor me zelf nog niet van overtuigd dat olie druk onder je lagerschaal
goed isdenk dat ik gevoelsmatig liever voor een gaatje in de lagerschaal kies
dan voor n kanaaltje onder de lagerschaalmaar ik heb nog even de tijd
ga nooit over 1 nacht ijs:P14 januari 2010 om 21:03 #17587927Een Z20LET pomp is zeker aan te bevelen.
Alleen neem dan wel de bij passende aanzuig buis en verbouw die dan niet met een dunner stuk pijp!!!
Zo als ik wel vaker heb gezien.:hmmzEn ik maak mijn olie sproeiers ook mooi zelf.:D
En mijn blok is al meerdere keren goed getest met TIME ATTACK.:D
En in maart gaan we dat weer doen.:P14 januari 2010 om 22:10 #17587928Kijk is naar turbines… die zweven in de olie, als druk wegvalt heb je probleem
16 januari 2010 om 09:32 #17587929hier sproeiers vd isuzu
Oil jets, GM part # 90499496.
16 januari 2010 om 09:33 #1758793010 mei 2010 om 11:06 #17587931Wie levert er olie sproeiers en wat zijn de punten waar ik op moet letten ?
20 juni 2010 om 21:52 #17587932Up, hij zakt zo hard naar beneden :P
Mag hij sticky staan ?
21 juni 2010 om 05:13 #17587933ik moet nog een setje bestellen freek, wil er wel meerdere bestellen..
msn of mail maar21 juni 2010 om 06:16 #17587934:thumbup
24 juni 2010 om 17:15 #17587935Originally posted by corsaboy
ik moet nog een setje bestellen freek, wil er wel meerdere bestellen..
msn of mail maarGa is snel doen dan :angel
20 november 2011 om 22:41 #17587936Ik zag vandaag dat in de drijfstangen die ik wil monteren geen gaatje geboord zit gericht naar de cilinder zoals in de originele drijfstang. Daar de motor met een droogcarter draait vermoed ik dat er teweinig olie op de cilinders zal spatten.
Gaatje boten door de rijfstangen of sproeiers plaatsen zoals hierboven omschreven. Dit is wel geen LET blokje wel een zuigertje
stalen drijfstangen en wossner zuigers, catcams nokjes dus +/- 200 Pk mik ik toch naar30 januari 2012 om 20:22 #17587937Wie weet waar ik deze sproeiers kan bestellen in NL ? En anders toch bij Klasen
30 januari 2012 om 21:39 #17587938m tech levert ze ook.
heb zelf ook zbk werkt prima
wel idd aan te raden een betere pomp te monteren.
mijn blok heeft warm altijd 3 bar stationair en +/- 4.5 op toeren.30 januari 2012 om 21:45 #17587939@corsabc20xe wrote:
m tech levert ze ook.
heb zelf ook zbk werkt prima
wel idd aan te raden een betere pomp te monteren.
mijn blok heeft warm altijd 3 bar stationair en +/- 4.5 op toeren.Op hun site staan de types :hmmz
Wil exact de zelfde als die in de how to zijn gebruikt en als bij klasen op de site staan:thumb
2 februari 2012 om 14:42 #17587940Die verstevigingsplaat die de topicstarter heeft, iemand enig idee waar zulke platen te koop zijn. Omdat de lagerkappen zijn uitgefreest in de plaat past deze zonder freeswerk onder de motor. Zou wel makkelijk zijn.
Jeroen
31 oktober 2015 om 20:04 #17587941Ik zie de foto’s helaas niet meer, dacht tijd geleden nog als het zover is kijk ik even op het forum. Ook al staat het nog zo mooi omschreven how to zuigerbodemkoeling ..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.