Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Vectra, Signum › [HOW-TO] Vectra C1&2-Versnellingspook mod naar OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2014 om 17:23 #17269531
Recent met tips van Gerhard hier op het forum, waarvoor dank, mijn standaard pook omgezet naar een OPC pook. Hierbij de how2 :angel Werkt niet vor een automaat
Ik heb het voor mijn 6 bak gedaan maar denk dat het ook kan met een 5 bak. Garanties geef ik echter niet. All trial and error on your own cost :agentEr zijn meerdere manieren om de pook te swappen, hierbij de meest eenvoudigste.
Benodigdheden;1. 2 schroevendraaiers met een platte kop. Middel maatje, niet te klein
2. 1 torx schroevendraaier, maat mij onbekend maar denk 8 a10 (past ook op veel interieur delen van de vec zoals je deurinterieur)
3. VXR of OPC of opc line versnellingspook via Ebay.Trikkie part, past de ppc/vxr op een 5 bak? Ik denk van wel omdat het mechaniek om te schakelen in deze mod gewoon origineel blijft. We vervangen alleen het bovenwerk.
Er zijn inlegplaatsjes te koop op original car parts met 5 en 6 versnelling tekening. Ik heb het met een pook uit een Engelse auto gedaan en die past perfect in een europese auto dus daar ook geen verschil.De reden waarom ik denk dat dit ook voor een 5 bak geldt is dat ze ook in de M32 astra bak geleverd zijn die opc poken. Ik denk dus dat een Astra pook ook past.
Hierbij het GM nmmer van de bovenste helft welke ik geswapped heb 09028020,1 Dit staat aan de binnenkant van het onderdeel.
Als dit onderdeel het zelfde is als je originele onderdeel dan zit je volgens mij goed. Maar garantie kan ik helaas niet geven :vertagHelaas geen foto van de mod in progress in de auto. Wel met mijn originele die er uit kwam. De kop heb ik dan ook op de originele VXR pook gezet. een 1 op 1 pas :angel
Stap 1 Trek de asbak er uit
Stap 2 trek de omlijsting rondom de pook er af
Stap 3 peuter de hoes los en trek die binnenst buiten omhoog maar maak ‘m niet los van de hals van de pook.Stap 4 Met de torx de 4 zichtbare kleine schroeven los halen aan weerszijde van de pook. (Niet de grote helemaal op de bodem)
Stap 5 draai de losgeschroefde beugel een kwartslag om het mechaniek te kunnen zien.
Je ziet nu een staaf met plastic kogelgewricht los liggen en daaronder zie je een Metalen stang met kogelgewrichtje aan het eind steken in een plastic huis. (Er naast een plastic kogel, die zit dan nog vast in de auto en hoeft niet los)
Op deze foto is het stangetje met kogelgewricht al uit het plastic huis gewipt, dit zit dan namelijk in de auto :sleepingStap 6 gebruik de platte schroevendraaier om de onderste kogel uit het plastic huis te wippen.
Stap 7 Kantel de staaf iets om die met het plastic kogelgewrichtje er uit te wippen. Hiervoor heb je geen schroevendraaier nodig maar een beetje handigheid.
Stap 8, nu kun je de bovenste helft er uit halen.
Stap 9, in omgekeerde volgorde de OPC/VXR delen terug plaatsen en klaar.
Om de inleg te swappen, siepel klein mesje er tussen en je wipt ‘m er uit en de nieuwe druk je er zo in.
Vragen via PM
Groet jraaf
14 december 2014 om 09:14 #18264537Torx 25 :angel
8 januari 2016 om 12:27 #18264538:thumb Hierbij nog een fotootje welke je moet losdraaien , de 4 tork schroeven die boven op ziet ,..
met dank aan Jraaf .. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.