Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Vectra, Signum › [HOW-TO] Vectra C1&2-Interkoelerslangen vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2012 om 12:50 #17251721
Mocht je toe zijn aan een nieuwe interkoelerslang en de gehele set willen vervangen voor Silicone welke sinds een tijdje in de juiste pasvorm verkrijgbaar zijn in Engeland. Google search op DPH, mag hier geloof ik geen reclame maken :angel Je hebt in ieder geval enkele grote nieuwe slangklemmen nodig daar enkele opel slangklemmen in de buis geintegreerd zijn. Kunt er ook voor kiezen om ze van de oude los te snijden.
Nadat je de voorbumper hebt verwijdert kun je overal goed bij.
Maar je kunt er ook voor kiezen om alleen de 2 uiterste bodemplaatjes los te hallen welke slechts ieder met 1 schroef vast zitten. Het is een soort van onderhouds klepje.
Hierdoor krijg je o.a. toegang tot de onderste interkoeler slangen.Eerst een totaal plaatje om welke slangen het gaat:
Het gaat om de volgende 5 stuks:
Nummers 3,4,8 en 10 waarbij 4 uit twee eindstukken bestaat omdat het middelste gedeelte van hard ABS is. Als je nummer 4 bij de VOD opvraagt krijg je een geheel nieuw model uit 1 stuk. Kost alleen al rond de 240 euro :vertagDe nieuwe silicone set zou er zo uit moeten zien:
Nummer 3:
Kwestie van de motorafdekking er af halen, zit geklikt op de uiteinde en kun je eenvoudig naar boven rekken. Nu kun je makkelijk bij de nummer 3 slang.
Aan beide zeide een kwestie van de slangklem los halen en de nieuwe er weer tussen zetten.
Nummer 4 kom je heel moeilijk bij. Loshalen is nog wel te doen maar het monteren vereist heel veel geduld en je dient de airco leidingen voorzichtig aan de kant te duwen om er bij te komen. Dit heb ik door mijn vod onder toeziend oog laten uit voeren :oops: Ik had het geduld niet.
Nummers 8 en 10 bereik je middels de onderkant. Gebruik bij het er op zetten een oude handdoek om ze er op te kunnen drukken. Dit koste bij mij erg veel kracht en moeite maar uiteindelijk lukte het wel. Je kunt er voor zorgen dat iemand de connecting pijp nummers 7 en 11 van af de bovenkant tegen houdt. Ik had namelijk nummer 7 helemaal uit z’n borgmoer aan de bovenkant geduwd met als gevolg een los trillende interkoelerpijp :thumbdown
Voor vragen een PM
Groet jraaf30 januari 2014 om 07:26 #18060872AnoniemLid sinds:
1 January 1970En is dit dan beter dan de standaard buizen, of gewoon ter vervanging van de versleten set?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.