Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Vectra, Signum › [HOW TO] – Vectra C – Koplampen zwart spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2012 om 18:54 #17247427
Ook even hier posten, heb zelf een Signum, maar voorkant is identiek aan de Vectra!
Heb deels getwijfeld om eraan te beginnen, maar uiteindelijk toch gedaan!
Mijn auto is compleet zwart en de donkere uitvoering koplampen vond ik veel beter staan..
Echter zaten in mijn Xenon koplampen standaard chroom koplampen, vandaar aan de slag gegaan met het spuiten van de lampen, hier de HOW TO:– De transparante kap aan de rand doorslijpen met een Dremel.
– Let bij het slijpen op dat je de 4 haakjes van de te spuiten kap niet te ver doorslijpt (deze bevestigingen kun je zien vanuit de buitenkant)
– Als de transparante kap compleet geslepen is, haal je de kap los van de achterkant.
– Pak het te spuiten chroom gedeelte eruit door deze op de 4 bevestigingspunten los te klikken
– Klik het kleine ronde knipperlicht glaasje los aan de achterkant.
– Plak het chroom gedeelte van de Xenonlamp inwendig af (deze moet reflecterend blijven)
– Primer en spuit de kap in de gewenste kleur ( ik heb gekozen voor mat zwart)
– Maak de delen van de achterkap en de transparante kap weer goed vlak.
– Gebruik 2 componenten kunststof lijm en plak de delen op elkaar (klem de delen en laat deze vervolgens de benodigde tijd drogen. (Lijn de lamp goed uit)
– Na uitharding van de lijm , rondom afkitten! Als de kit gedroogd is kan de ”nieuwe” lamp geplaatst worden op de auto!Enkele foto’s bij het verhaal:
De uitgangssituatie van de lamp:
Het los slijpen van de transparante kap van de achterkant:
De kap is los en kan gedemonteerd worden:
Resultaat van lamp na het verwijderen van kap en chroom frame:
Gedemonteerd chroom frame:
Afplakken van reflector en schuren van frame:
Primer en spuiten in de gewenste kleur:
Eindresultaat na terugplaatsen van gespoten frame en lijmen/kitten van transparante kap:
Gemonteerd op de auto (voor en na):
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.