Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HOW-TO] – Vectra-B – Relais vervangen Kelsey Hayes ABS ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2013 om 19:41 #17258710
Zijn er nog meer mensen die de how-to met het vervangen van het relais hebben toegepast?
Wat zijn jullie ervaringen? Als ik zo de handleiding volgt lijkt het me niet echt moeilijk….maar schijn kan bedriegen ;)
Is het probleem hiermee echt opgelost?
Ben benieuwd…….
21 juni 2013 om 22:01 #18154065Heb het vorig jaar zelf gedaan en met resultaat.
Koop wel de originele relais dus geen na maak troep.
Weet er namelijk alles van af en dat heeft mij ook nog een print plaatgekost.Dirkjan
21 juni 2013 om 22:19 #181540662009 vervangen en ik rijdt nog altijd foutcodeloos rond :thumb
22 juni 2013 om 12:29 #18154067@sw_reijnders wrote:
2009 vervangen en ik rijdt nog altijd foutcodeloos rond :thumb
Hoi Reijnders je hebt toevallig er niet 1 extra op de kast liggen? Wel fijn dat je van dat irri lampje af ben! Gr. Greg
22 juni 2013 om 12:45 #18154068nee die heb ik niet in de kast liggen nee
destijds gekocht bij een electronica winkeltje, maar die vent is inmiddels ook met pensioen :swear
alle goeie winkeltjes gaan ook dicht tegenwoordig he :???:kijk eens bij conrad of RS-online
De NAIS is volgens mij de originele en de andere de vervanger
de vervanger heeft wel 5 contactpuntjes ipv 4 op de originele.
maar de 5de kun je gewoon afknippen en een druppeltje lijm op doen.dit is er volgens mij al 1
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/505041/Automobielrelais-JSM-15-A-print-Panasonic-JSM1125-12-VDC-1-Wisselaar-max-15-A-max-16-V-max-160-W” onclick=”window.open(this.href);return false;22 juni 2013 om 13:51 #18154069@sw_reijnders wrote:
nee die heb ik niet in de kast liggen nee
destijds gekocht bij een electronica winkeltje, maar die vent is inmiddels ook met pensioen :swear
alle goeie winkeltjes gaan ook dicht tegenwoordig he :???:kijk eens bij conrad of RS-online
De NAIS is volgens mij de originele en de andere de vervanger
de vervanger heeft wel 5 contactpuntjes ipv 4 op de originele.
maar de 5de kun je gewoon afknippen en een druppeltje lijm op doen.dit is er volgens mij al 1
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/505041/Automobielrelais-JSM-15-A-print-Panasonic-JSM1125-12-VDC-1-Wisselaar-max-15-A-max-16-V-max-160-W” onclick=”window.open(this.href);return false;Lijkt er wel op maar het vermogen is anders dan die van de hoe tot, denkt niet dat het veel uitmaakt. Hoe heb je alles weer waterdicht gekregen?
22 juni 2013 om 15:25 #18154070Polymax kit en plakband :jerry
22 juni 2013 om 17:21 #18154071oh en met 12V en 15A is het overigens gewoon hetzelfde volgens mij.
22 juni 2013 om 18:16 #18154072Vorig jaar oktober ook vervangen en ook sindsdien probleemloos.
Sinds afgelopen week de Vectra B wel ingeruild voor een C, maar dat abs lampje gaat echt niet meer aan.22 juni 2013 om 18:59 #18154073@sw_reijnders wrote:
en met 12V en 15A is het overigens gewoon hetzelfde volgens mij.
Ja klopt…….heb het nog FF uitgezocht, maar het lijkt de juiste relais. Het maximum te schakelen vermogen is 160 W.
Ik ga dat relais bestellen….en de boel maar eens demonteren. Bizar dat bedrijven daar zulke enorme prijzen voor rekenen :(
Ik houd jullie op de hoogte! Tips zijn altijd welkom
1 augustus 2013 om 18:56 #18154074Ben vandaag maar eens begonnen met het vervangen van het relais PPFFFF wat een hitte……..maar heb vandaag en morgen de auto tot mijn beschikking, dus moest het er maar eens van komen.
Maar ik heb een vraagje…….heb het oude relais eruit gehaald en doorgemeten, maar daar is niks mis mee 220 Ohm over de spoel en het contact schakeld ook gewoon. Ik ben dus bang dat mijn foutcode (C0121) uitgelezen d.m.v. de OPCOM niet het probleem van de in de HOW-TO vermelde oplossing is :swear !
De afdichtingskit is nu aan het uitharden en ik zal morgen wel zien……..maar wat ik mij dus afvraag zijn er mensen die het oude relais na het verwijderen wel eens hebben doorgemeten?
groet greg
1 augustus 2013 om 19:10 #18154075neuj
gewoon oude eruit en nieuwe erin en het werkt al sinds 2009 :jerry
1 augustus 2013 om 19:22 #18154076@sw_reijnders wrote:
neuj
gewoon oude eruit en nieuwe erin en het werkt al sinds 2009 :jerry
Mazzelaar ;) ik ben bang dat de aangelegde voedingsspanning te laag is. Wat hier de oorzaak van is weet ik niet. Ik ga morgen maar eens verder meten
Nog een vraagje…..ik heb tijdens het remmen nooit het gevoel dat ik “pompend”aan het remmen ben of ga je dit pas merken bij een noodstop? Stomme vraag misschien, maar toch stel ik hem :D
1 augustus 2013 om 19:44 #18154077in de winter als het sneeuwt merk je dat idd beter.
maar als het wat geregend heeft op een afgelegen weg (industrie terrein ofzo)
even testen om idd zo even 50km.h te rijden ofzo en dan snoeihard met je poot op de rem stampen.DAN merk je echt wel wat ABS is king:
2 augustus 2013 om 06:42 #18154078Kheb m 2 weken geleden ook zelf gemaakt,en tot nu toe doet tie het goed :thumb
vorige week moest ik m ook nog noodgedwongen testen,omdat er zo’n tering mongool ff dacht dat tie voorrang had,maar niet echt :swear
Maar ik heb de oude relais ook nooit door gemeten.Oude eruit,nieuwe erin,getest,daarna met het lijmpistool weer dicht gemaakt en klaar is klara king:
ik heb bij Conrad een soldeer station en een relais besteld toen,en was maar €35,- kwijt. ;)2 augustus 2013 om 10:36 #18154079Jammer…dat niemand de oude heeft doorgemeten.
Ik heb zojuist alles weer gemonteerd, motor gestart en met OPCOM uitgelezen. En weer kwam de foutcode C0121 naar boven en het lampje van de ABS brandde weer eens :swear
Heb de lijst met foutcodes gewist en nu maar afwachten?
Hieronder een stukje van de operatietafel met het nieuwe relais gemonteerd.
Wie weet wat dit voor ding is kwam los bij het demonteren vamn de accu voor dat verdomde onderste k…t torxboutje
3 augustus 2013 om 18:48 #18154080Vreemd…….ik zie bij het uitlezen van de opcom de geschakelde accuspanning van het kleprelais van 0,3 verspringen naar 13, nog wat volt en het wiel linksvoor (contact aan) geeft 0 km/h daarna iets van 260 km/h kan iemand dit verklaren misschien?
4 augustus 2013 om 08:41 #18154081wielsensor (absring) kapot links voor
je kan het eens openmaken en proberen contactpunten schoon te maken.
maar ga er vanuit dat het waarschijnlijk een nieuwe abs sensor gaat worden.4 augustus 2013 om 09:17 #18154082enig idee wat dat grapje mag kosten en is dit zelf te klaren Bas??????
Tijdens het rijden gaven alle andere sensoren aan dat ik bij een werkelijke snelheid van 60 km/h , zo`n 300 km/h reed???? gaat het hier wel goed?
12 augustus 2013 om 17:37 #18154083Ik heb wel gebruikte sensoren te koop… maar als ik het allemaal zo lees he… heb je niet gewoon een abs-ring doormidden liggen?
13 augustus 2013 om 07:18 #18154084@CQPV6 wrote:
Ik heb wel gebruikte sensoren te koop… maar als ik het allemaal zo lees he… heb je niet gewoon een abs-ring doormidden liggen?
Heb er vorige week nog ondergelegen (tectyleren), maar zag geen gebroken ring wel erg roestig en vuil, ben er ff met luchtcompressor over sensor en ring heengegaan. Ik heb me zelf nog niet de tijd gegunt om de OPCOM er weer eens aan te hangen ;)
Wordt vervolgd……………..
28 oktober 2013 om 21:38 #18154085inmiddels opgelost dit? erg benieuwd naar namelijk….
9 januari 2014 om 13:14 #18154086waar licht het relais
9 januari 2014 om 21:17 #18154087In de abs ecu
13 januari 2014 om 20:09 #18154088 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.