How to….. instapverlichting!
Omdat er toch animo voor was, heb ik ff wat foto’s gemaakt van de instaperlichting achterin.
In principe gaat het het zelfde als voorin
Allereerst haal je op de sloop 2 lamphoudertjes van een Vectra-, Astra- of Omega- station ( deze zitten in het plafond achterin !! )
Daarna spuit je het frame van de lamp in de gewenste kleur ( ze zijn de zelfde kleur als je hemel en mijn lijsten zijn grijs, maar bij de meeste zwart )
Dit zijn ze!
Dat kijk je waar je ze precies wilt hebben EN waar ruimte achter is ( want er mag geen bedrading achter zitten , anders smelt het misschien.
Ik heb de deurlijst ff losgetrokken en de plaats bepaald waar ze moesten komen.
Even aftekenen….
En met een Dremel ( multitool ) en een slijpblaadje uitslijpen…..
Knip van het stuk wat je uit hebt geslepen 2 stukjes af en plak die met lijm ( ik heb pvc-lijm gebruikt omdat dit het beste met hard-plastic werkt ) aan de 2 pootjes van het frame van het lampje.
Het plasic van je deurlijsten is nl. een stuk dunner dat de plafondbekleding en anders zou hij loszitten.
Trek een dubbele draad naar de plek toe waar je draad van de verlichting zit. Ik heb hem voorheen al een keer bij de plafond verlichting voorin vandaan gehaald , dus voor mij was het 2 minuten werk. De kabel achter de deurlijsten weg werken……
En de lamp aansluiten…..
Resultaat als de deur open gaat …….
Veel suc6 !
Peter
ps. voor vragen ff U2U-en
en ja… ik moet nog ff stofzuigen!!! :P