Korte en simpele how-to om je Kiekert (c.v. module) te vervangen. Dit is de versie zonder alarm.
Aan de passagiers kant van de auto zit een zwarte kap die dmv 2 schroeven vast zit. Om het jezelf makkelijk te maken kan je de kap die op de dorpel zit, gedeeltelijk los trekken zodat de kap makkelijker van zn plaats komt.
Hierachter lopen meerdere draadbomen. Het zwarte kastje is de Kiekert. De losse stekkers die er waarschijnlijk ook liggen zijn voor de cd wisselaar en telefoon module.
De zwarte box, de Kiekert, zit dmv 2 plastic moertjes vast en zijn los te halen met dopje 10.
Haal de draadbomen nu voorzichtig los. De linker, met de dikke rode draad zit geklikt met zijklipjes, de rechter kan je gewoon los trekken.
Vervang de box nu voor je andere box en monteer alles in tegenovergestelde volgorde weer terug.
Nu moeten de nieuwe afstandsbedieningen in geprogrammeerd worden. Steek de sleutel in het contact en draai deze door naar stand II, ofwel de contact stand waarbij de lampjes gaan branden op ‘t dashboard. Start de auto niet.
Druk op de sluit knopjes van de afstandsbedieningen en ze zijn geprogrammeerd als je sloten dicht springen en weer open springen. Je hebt dus geen OP-COM nodig of Carcode, mits je geen alarm Kiekert hebt.
Het maakt niets uit of je een B1 of B2 hebt, ik heb nl als voorbeeld mn B1 set uitgeprobeerd op mn B2 en de losse druppel afstandsbediening gebruikt. Dit werkt dus gewoon. Volgende keer plaats ik ook een how-to voor een alarm Kiekert, maar de mijne doet het voor nu niet.