Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Overig › How to’s – Electronica & Audio (ICE) › [HOW TO] UHP4 aanmelden met OPCOM
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 21 september 2021om 21:17 door gylian.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2015 om 19:10 #17273722
Howto programmeren van een UHP4 module met een OPCOM.
Ik heb een OPCOM chinaclone V1.59 met VAUXCOM software.
Tijdens programmeren auto op contact zetten.CID voor het programmeren:
UHP Programmeren met de Opcom:
1. Code verwijderen van de radio. Code staat vermeld op de carpass.
Na verwijderen meld het CID achtereenvolgens display-safe en radio-safe.2. CIM kiezen
Programmering–> MID Speed Configuratie -> UHP van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.3. Display kiezen (GID of CID)
Programmering–> MID Speed Configuratie –> UHP van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.
Programmering–> Variant configuratie –> universele handsfree van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.4. EHU (Radio) kiezen
Programmering–> Variant configuratie –> universele handsfree van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.5. Climate control kiezen (indien aanwezig in de auto)
Programmering–> MID Speed Configuratie –> UHP van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.Na dit allemaal geprogrammeerd te hebben de UHP4 module aansluiten.
Indien de auto is voorbereid aansluiten op de stekker onder de stuurkolom, anders mbv de tussenkabel (elders in het forum beschreven)
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=155592
Uit voorzorg heb ik de accu afgekoppeld om niets kapot te maken.
Na het aansluiten uiteraard de accu ook weer aangesloten anders kun je niet programmeren ;) ;) .5. UHP 4 kiezen
Programmering kiezen
Stuurapparaat programmeren kiezen.
MID Speed configuratie -> Alle stuurapparaten (Radio, display en dergelijke) van niet-aanwezig op aanwezig zetten en programmeren.
Chassis nummer programmeren
Code index programmeren: (Kan allen met VAUXCOM)
Astra-H + Zafira-B Code index:
Hatchback: 011
Stationwagon: 012
GTC: 013
Zafira-B: 014
Cabrio: 015Vectra-C + Signum Code index:
Sedan: 021
Stationwagon: 022
Hatchback/GTS: 023
Signum: 024Corsa-D + Antara code index:
3-deurs: 001
5-deurs: 005
Antara: 020
Varianten configuratie kiezen en Bluetooth op aanwezig zetten!
Taal op Nederlands ivm spraaksturing6. CODE in radio programmeren
Meldingen display safe en radio safe verdwijnen.7. Eventuele foutcodes wissen
8. Contact uit, OPCOM verwijderen en contact aan.
Resultaat:
Hierbij ook de originele duitse handleiding:
http://www.motor-talk.de/forum/anleitung-uhp-4-nachruesten-und-mit-op-com-programmieren-t5291303.htmlHopelijk is het een beetje duidelijk.
Mochten er op- of aanmerkingen zijn laat het weten.8 oktober 2015 om 19:42 #18298079AnoniemLid sinds:
1 January 1970Te gek. Dank voor de moeite. Mocht ik het eens nodig zijn :wors
21 september 2021 om 21:17 #18437833Hoi, zou u dit voor mij kunnen realiseren?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.