Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › how to senator b 3.0 24v automaat vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2014 om 02:43 #17269710
Hallo automaat van een senator b 3.0 24v is dat hetzelfde als een senator b 2.6 wss ook een 24 v. En zijn er aanpassingen bij veranderen van die automaat? Dank u
26 december 2014 om 06:43 #18266182Das Getriebe AR25 ist bis zu einem maximalen Drehmoment von 250 Nm ausgelegt und wurde mit allen Motoren, ausgenommen dem C30SE bzw. C30SEJ kombiniert. Das höhere Drehmoment des 24V-Motors erforderte daher ein modifiziertes Getriebe: das AR35. Es ist in den meisten Bauteilen baugleich zum AR25, weist aber ein anderes Übersetzungsverhältnis aus und wurde in einigen Punkten verstärkt. Dieses AR35 ist bis zu einem maximalen Drehmoment von 350 Nm ausgelegt. Hauptunterschied zwischen den verschiedenen AR25-Getrieben ist der an die jeweilige Motorleistung angepaßte Drehmomentwandler. Die Steuergeräte unterscheiden sich hinsichtlich der einprogrammierten Schaltpunkte. Die Getriebeübersetzung aller AR25-Getriebe ist hingegen gleich.
Van: http://www.senatorman.de/getriebekennzeichnungen.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is dus niet mogelijk. Of je draait je 2.6 automaat kapot.
26 december 2014 om 13:50 #18266183Ok. De automaat ging eerst in noodloop senaror b 3.0 24v . De bak heb ik laten spoelen. Heeft niet geholpen. Na een tijdje rijden (5000km ongeveer) doet de automaat raar.hij gaat achteruit zonder problemen.maar in D trekt hij niet op .precies of hij in een hogere versnelling optrekt. Hij vertrekt heel langzaam.zou dit kunnen liggen aan de koppelomvormer.of moet ik de bak compleet vervangen ( evenals de computer van de automaat of zijn deze computers allemaal hetzelfde?) Kan het ook zijn dat er weinig bakolie in zit.? Kan het ook zijn dat de leidingen verstopt zijn van de oliekoeler automaat of dat de oliekoeler automaat verstopt is. Alleszins plaats ik niet de 2.6 automaat maar een automaat van ook de 3.0 24v moest de automaat worden vervangen.auto had een jaar stil gelegen daarna reed ik ongeveer 6 maanden met de auto.maximum 10dznd km . Daarna automaatpromblemen en staat sindsndsdien een jaar stil.wordt wel regelmatig gestart. Vorige week drupte er olie net onder de mistlicht passagierskant(zwarte olie) kan toch niet van de automaat zijn? Moest dat toch van de automaat zijn dan denk ik toch dat de bak door olieverlies van de leiding of van de oliekoeler zou ontstaan zijn . Of is de druppende olie niet van de automaat.foto s zal in bijvoegen zo snel mogelijk. En bedankt voor een snelle antwoord .groetjes
26 december 2014 om 15:06 #18266184RIP
AR35Die bakken staan bekend als problemen gevers,zou niet te veel moeite en tijd derin stoppen,kunt um misschien nog uitlezen maar ik denkt dat ie gewoon dood is.
Kijk maar eens op het OHF naar AR getriebe dan snap je wel dat die bakken de reputatie van zwak hebben.
26 december 2014 om 16:29 #18266185Ok ik zal bij ohf kijken naar ar getriebe. Ik vervang dan de bak samen met de koppelomvormer.of moet ik de computer ook vervangen van de bak. ?
26 december 2014 om 18:12 #18266186In de regel zou je alleen de bak moeten vervangen aangezien de computers alle gelijk zouden moeten zijn voor de serie 24V net als de koppelomvormers maar als je een compleet set kunt krijgen dus bak en koppelomvormer zou ik dag in zijn geheel wisselen.
26 december 2014 om 19:21 #18266187Ok ik wissel de bak met de koppelomvormer. Is er een oliekoeler aanwezig van de bak net onder de mistlicht passagierskant want daar drupt er olie .groetjes
26 december 2014 om 19:22 #18266188Is dat niet de motor olie koeler?
Automaat olie koeler zit toch op de radiateur?27 december 2014 om 10:59 #18266189Dat dacht ik dus ook ;) Zou even de slangen van die oliekoeler volgen. Denk dat ze allebei bij je oliefilter van de motor uitkomen :) In dat geval is het een koeler voor je motor en niet de automaat.
27 december 2014 om 11:15 #18266190Rode olie: automaat
Gele olie: motor27 december 2014 om 13:03 #18266191Kunt zelf toch wel de leiding na gaan waar het vandaan komt hoop ik voor je…
En ja rood is bak geel is motor maar in de praktijk zijn beide vaker richting zwart dan rood/geel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.