How-To OP-COM

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum How-To OP-COM

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Kronkels

Hallo Op-Com gebruikers,

Er zijn op dit forum heel veel prachtige HOW-TO’s te vinden, geweldig werk van de makers, nu is mijn vraag:

Er zijn hier veel Op-Com gebruikers en ook dus kenners, zou een van hen misschien de moeite willen nemen om een how-to te maken in het Nederlands voor een leek als ik, die mij en andere noobs wegwijs maakt in het op-com gebeuren?

Ik heb al een poos de op-com liggen maar durf er niet echt aan om dat ding aan mijn vectra c te hangen, vrees dat ik door een foute handeling met een dode vectra kom te zitten :(

Vriendelijke groet Martin

iquick
      Deelnemer

Zolang je geen waardes in de ecu wijzigt en reset ecu niet gebruikt, gebeurt er niks, als je dat doet heb je dus echt een probleem mag je een leuk ecu uitzoeken. Dit gevoel ken ik. Het ligt er maar net aan wat je wilt doen. Van het uitlezen van foutcodes gebeurt niks.

Galaxy Nexus Tapatalk

evertfisherman
        Deelnemer

Ik heb nu ook al enkele maanden een opcom.
          Het is vrij eenvoudig in gebruik om fouten uit te lezen.

En ik had ook inderdaad gelezen dat als je laptop uitvalt tijdens het uitlezen dat je inderdaad met een dode vectra komt te zitten. Dus zorg ervoor dat je genoeg accupower in je laptop hebt. Ik hoeverre dit waar is weet ik niet.

Kan je trouwens met een (China-clone) opcom daadwerkelijk waarden/instellingen veranderen?

Ik dacht dat dat alleen met tech2 kon.

R van Lune
          Deelnemer

Met een OPCOM china-clone kun je ook waarde en instellingen aanpassen. Ook de cd70 kun je inleren en uitleren. Je kunt veel meer dan alleen foutcodes uitlezen.
            Let wel op met wat je doet!

@evertfisherman wrote:

Ik heb nu ook al enkele maanden een opcom.
            Het is vrij eenvoudig in gebruik om fouten uit te lezen.

En ik had ook inderdaad gelezen dat als je laptop uitvalt tijdens het uitlezen dat je inderdaad met een dode vectra komt te zitten. Dus zorg ervoor dat je genoeg accupower in je laptop hebt. Ik hoeverre dit waar is weet ik niet.

Kan je trouwens met een (China-clone) opcom daadwerkelijk waarden/instellingen veranderen?

Ik dacht dat dat alleen met tech2 kon.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.