Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Kadett › [HOW-TO] – Kadett E – Tellerbak met toerenteller inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2013 om 18:24 #17259500
Dit lijkt heel moeilijk maar het is best te doen, en je krijgt een beetje “luxe” ervoor terug.
-:Haal de claxonknop van je stuur af,
-:Dan de moer, waar je recht tegenaan kijkt KLEIN STUKJE losdraaien,
-:Dan knieen achter het stuur en dan naar je toe trekken. Je handen houdt je bovenop het stuur. Met beleid trekken AUB !
-:Op een gegeven moment schiet het stuur los, zo tegen de moer aan. Daarom moest je de moer ook een beetje los draaien,
Anders had je nu door de achterbank in de kofferbak gelegen MET het stuur nog in je handen :jerry :jerry
– Deze schroeven haal je dr uit links en rechts van het stuurkappen:-:Deze stuurkap is nu los en kun je wegnemen.
-:Nu moet je de plastic kap wat rondom het instrumentenpaneel zit, verwijderen.
-:Boven de kap zitten 2 schroeven, deze haal je dr uit:-:Nu kan je de kap wat naar je toe halen en de schakelaars die daar in zitten verwijderen.
Doe dit rustig aan en met beleid, dan gaat het het makkelijkst.
-:Ga eerst de stekkers die achter de schakelaars zitten verwijderen/loshalen, daarna de schakelaars uit de kap drukken.-:Als je dit gedaan heb zit de kap alleen nog maar onder vast “geklikt”
-:beweeg de kap een beetje naar je toe totdat de kap losschiet, daarna omhoog houden en je kan de kap wegnemen :)
-:nu zit er 1 schroef bovenop de tellerbak (zie foto hieronder, in het midden)
-:schroef deze los en de tellerbak zit zo goed als los.-:Nu til je de tellerbak naar boven op MET KRACHT !
Het moet zo zijn dat de nok rechtsonder over de metalen rand kan komen, dan trek je die kant naar je toe.
-:Hetzelfde doe je met de linkerkant, til omhoog en dan de linkernok over dat metalen rand brengen.
Hieronder een voorbeeldfoto van die nokjes, in de rode cirkels, die je optillen moet:-:Nu ga je de kilometerkabel losmaken.
-:Verplaats de tellerbak zodanig dat je er met ene hand achter kunt komen.
-:Als dat gelukt is dan druk je met een vinger op de klem die ik op onderstaande foto, 2e tellerbak rood heb gemaakt.
Dit is teven DE plek waarop je moet drukken.
-:Nu kan je de kilometerkabel verwijdeen :)
-:Vervolgens ga je dat blokje wat er nu nog aan de tellerbak zit, verwijderen door aan de
zijkanten te KNIJPEN/DRUKKEN.
-:Nu kan je de gehele tellerbak simpel wegenemen en kan je de tellerbak MET toerenteller erbij nemen :) :)MAAR MAAR MAAR !!!
VOORDAT je de andere tellerbak erin zet moet je de kilometerkabel verleggen achter het dashboard !!
-:Trek de motorkap open en trek vanaf de versnellingsbak de kilometerkabel aan.
-:Als ie niet verder wil dan ga je terug in de auto en dan moet je de kabel meteen LINKS om
dat stalen frame leggen, op deze manier komt ie straks precies achter de teller te liggen.Dat blokje wat je net uit de tellerbak heb gehaald, daar moet een GROENE draad aanzitten.
Zit ie erbij dan kan je de tellerbak met toerenteller weer terugmonteren.
Zit ie er NIET bij (zoals bij die van mij) dan moet je een (groene) draad trekken vanaf de bobine naar de stekker !
Dit is simpel te doen :)
De komende 4/5 foto’s laten zien wat je moet doen om de (groene) draad vanaf de bobine naar de stekker te krijgen:-:Draad met een kabelschoentje verbinden aan de bobine. Onderste stekker gebruiken voor deze draad. Kijk even goed op de foto waar en hoe die zit :)
-:Prik dan met een scherpe punt een gaatje in de rubber mof. Ik heb de mof even eruit
getrokken om het netjes te kunnen doen. KIJK UIT dat je met die scherpe punt de draden
niet beschadigd !!
-:Smeer de (groene) draad dan even lichtjes in met een vette oliedoek, dat fungeert dan als
glijmiddel :jerry om de draad gemakkelijk door die rubberen mof te trekken/duwen :)
Je zult vast veel weerstand krijgen als je het begin van de draad erdoorheen wilt halen
maar, das alleen maar een goed teken, dan sijpelt er ook geen water langs :) :) Maar het
is echt te doen !-:Dan steek je de draad door de lege aansluiting en vouw je hem dubbel.
-:Met een stanleymes haal je een beetje coating weg zoals je thuis ook de aardappelen schilt :jerry
-: dan trek je aan het draad terwijl die omgevouwen is, dan schuift ie precies op zn plaats:-:Als dit alles gebeurd is en je bent tevreden dan het draad netjes vastmaken met ty-raps:
-:Tja, dan kan je de andere tellerbak erin zetten en voordat je de kappen enzo weer
terugplaatst, eerst kijken of alles werkt.
Dus: auto op contact, dan branden er 3 rode (accu, remolie en olielampje) + de MM lampje.
Start je de auto dan moet de toerenteller op gang komen en tussen de 700 en 1000 toeren
komen. (warme motor)
Start je de auto met een koude motor dan moet ie ongeveer 1200 toeren aangeven.
-: indien dit allemaal functioneert dan alles in omgekeerde volgorde weer inbouwen:+: tellerbakomlijsting terugplaatsen,
+: stekkers er in klikken,
+: schakelaars erin drukken,
+: stuurkappen terug,
+: stuur terug. (let op de moerborgring, die vergeet je makkelijk en is HEEL belangrijk.
+: en de claxonknop op het stuur drukken.Als het goed is, is het project dan klaar/afgerond :wub
Voor vragen: PM
Rik ;)
27 december 2013 om 23:30 #1816202328 december 2013 om 20:58 #18162024Inderdaad, kijk een beetje uit met het onderste gedeelte van de printplaat.
Ik heb een stuk plakband vastgeplakt aan de onderkant zodat ie niet beschadigd als je hem weer de- en monteerd :)AstraTD: success !
Rik :)
27 februari 2014 om 23:06 #18162025Vaak gedaan,alleen het stuur eraf is niet eens nodig (wel iets makkelijker,maar hoeft niet persé)
28 februari 2014 om 07:57 #18162026Lukt prima met stuur erop
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
24 juni 2014 om 13:14 #18162027Dankje :)
Gebruikt om de lampjes en contacten te controleren!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.