Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Overig › How to’s – Electronica & Audio (ICE) › [HOW-TO] – HappyLightShow voor Dummies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 11:43 #17256381
HLS voor Dummies
ik ga er in deze how-to van uit dat je het plaatsen van de HLS module zelf kunt.
Deze how-to is puur om de setup van de HLS module te verduidelijken.Deze howto is gebaseerd op de HLS voor de Astra H, versie 2.22,
Andere modellen zullen nagenoeg hetzelfde werken.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zorg ervoor dat je de juiste versie handleiding hebt.Manual V2.22
http://www.happylightshow.com/shop/media/upload/file/Handb%C3%BCcher/Manual%20Astra%20222%20ENGLISH.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
!!!!!!!!!!!!!!!!!!Activeren van de setup mode
Zorg dat de volgende zaken geregeld zijn:
– Contact aan
– Motor uit/af (geen idee hoe je dat noemt)
– lichtschakelaar op stand UIT
– koppeling mag NIET ingetraptVervolgens,
Trap op de rem, en hou deze ingetrapt,
geef grootlicht, met nog steeds de rem ingetrapt, en zonder deze los te laten, richting aangeven naar links.Als het goed is verschijnt ECN in de display, met daaronder wat cijfers, en zit je in de setup mode.
Gegevens aanpassen in de setup mode
de waarde van een digit kan aangepast worden met het rem-pedaal,
om over te schakelen naar een volgende digit kan het koppeling-pedaal gebruikt worden.
bij auto’s met een automaat schijnt dit te werken met de schakelaar voor het parkeerlicht. (niet kunnen testen).Opslaan van gemaakte aanpassingen.
Als je klaar bent met het aanpassen van de data, geef je 1x richting aan naar rechts,
er zal nu 333333 in de display komen te staan. Dit wil zeggen dat het opslaan goed gegaan is.Hoe werken de digits in het ECN menu
Het menu is opgebouwd uit digits, welke je moet tellen van rechts naar links !
De layer (bladzijde in het menu) waarin je zit is te lezen in de meest linker digit (Digit 6)
Op de afbeelding zitten we dus in layer 0.Digit 1 t/m 5 bevatten waardes welke bepaalde settings bevatten.
Voorbeeld 1:
om de OPC scan aan te passen, is het noodzakelijk om digitcombinatie 0.1 aan te passen.
0.1
| |
| └ welke digit moet aangepast worden. (in dit geval digit 1, meest rechter digit)
└– welke layer/bladzijde staat deze setting (in dit geval layer 0)Oftewel, layer 0, digit 1.
de DIGIT moet vervolgens aangepast worden naar de optie die je wilt,
0 = OPC Scan off
1 = OPC Scan on
2 = OPC Scan New on (Indicator sweeps faster back to 0)Staat de digit op 0, dan zal de bovenste optie gekozen worden,
Zet je digit 1 op 1, dan zal de OPC scan ingeschakeld worden
Zet je digit 1 op 2, dan zal de Nieuwe OPC scan ingeschakeld worden.Voorbeeld 2:
WTTC lights Rear (digitcombinatie 0.3)
0.3
| |
| └ welke digit moet aangepast worden. (in dit geval digit 3, derde digit van rechts.)
└– welke layer/bladzijde staat deze setting (in dit geval layer 0)Om bij digit 3 te komen moet je eerst 2x de koppeling intrappen.
trap je vervolgens op de rem, dan zal de derde digit van rechts veranderen.Voorbeeld 3:
Hazardlight function – digitcombinatie 2.1
2.1
| |
| └ welke digit moet aangepast worden. (in dit geval digit 1, meest rechter digit)
└– welke layer/bladzijde staat deze setting (in dit geval layer 2)Om digitcombinatie 2.1 aan te kunnen passen, moet je eerst net zo lang op de koppeling trappen totdat de layer digit (meest linker) op 2 staat.
Zodra je dan op de rem trapt, zal digit 1 aangepast worden.Mocht er nog iets niet duidelijk zijn aan deze handleiding, laat het me even weten, dan kan ik deze aanpassen/updaten.
9 december 2013 om 22:10 #18118464AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er staan nog wat functies in waarvan ik niet weet wat ze doen, jij misschien?
-hazardlight function
-Distance Signal (extra) & FlashToPass with foglights
-rec equipped (on/off)
-WTTC lights (without REC)28 december 2013 om 20:03 #18118465die hazardlight function is volgens mij dat je gevarenlichten gaan knipperen wanneer je je achterklep open hebt staan.
de tweede zegt me eigk niks,
rec equiped is geen optie die je kunt instellen volgens mij, deze digit geeft volgens mij aan of er een REC in je auto gemonteerd zit.
WTTC lights is de welcome to the car functie, in dit geval specifiek voor auto’s zonder REC.
wanneer je naar je auto loopt, en twee keer de ontgrendel knop op je remote indrukt, gaan er bepaalde lampen branden.ik kan het helaas niet goed meer testen, want ik heb mijn Astra H ingeruild voor een Corsa van 2 jaar oud.
ben overigens wel weer op zoek naar een HLS module voor deze.
Die van de Astra is nu te koop :)12 februari 2014 om 14:05 #18118466Is de HLS toevallig nog te koop?
Groet Robert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.