[How-To] – Forumgebruik – foto plaatsen via Tinypic

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Overig How to’s – Gereedschappen [How-To] – Forumgebruik – foto plaatsen via Tinypic

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244404
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Hier volgt een beschrijving over hoe je via Tinypic foto’s kunt plaatsen op dit mooie Opelforum.

      het is het beste dat je 2 tabbladen open hebt staan: 1 van dit Opelforum en 1 van Tinypic.(zie foto bovenin)

      Je klikt op het grijze knop”bladeren”
      Dan selecteer je op je computer je foto die je op dit forum wilt plaatsen. het pad hiervan komt in de balk naast de knop bladeren.

      Daarna klik je op het kleine pijltje die naast de blauw/groene balk zit. Je kunt dan een formaat kiezen.
      (In die groenblauwe balk staat de tekst “default”)
      Ik raad je aan om 640×480 te doen omdat je dan een mooi formaat foto op het forum plaatst.
      800×600 is ook een mooi formaat.

      Als je dat ook gedaan hebt dan klik je op de grote groene knop ” upload now”

      Je krijgt dan het volgende scherm:

      Toets de code in en je krijgt dit:

      Dan pak je de onderste link (van de 4) met de windows functie “kopieren” en dan in je post “plakken” klikken.

      Als het goed is staat dan dezelfde adresbalk in je post.

      Als je dan je post gaat posten dan komt de foto tevoorschijn en is ie te bekijken door iedereen !!!

      Dit was kort en bondig mijn topic hierover.
      Heb je vragen of opmerkingen, laat het me weten. Dan kan ik mijn post aanpassen/verbeteren !!!!

      PLAATSEN AVATAR:

      Hieronder staan 3 mogelijkheden om hier een avatar te plaatsen:

      1:
      Voor het plaatsen van een “avatar” in je profiel pak je de onderste link. Zie foto 4.
      Wel even in Paint je formaat aanpassen aan de forumeis (hier is dat 150×150 pixels)
      In foto 1 moet je de optie “default” NIET VERANDEREN, in dit geval staat hij goed !

      2:
      Voor het plaatsen van een “avater” in je profiel verwijs ik je graag naar het topic van “Paashaas – Foto’s bewerken voor je profiel” die hier ook in het rijtje staat.
      Hier is de link van “Paashaas”:

      viewtopic.php?f=78&t=81570

      Als je de avatar gaat plaatsen in je profiel, zorg ervoor dat de velden onder het kopje “avatar afmetingen” LEEG ZIJN !

      Op de foto hieronder staat 148×112 pixels weergegeven in mijn geval.
      Deze moeten dus leeg zijn als je de nieuwe plaatst.

      3:
      Je originele foto uploaden met tinypic.com.
      Dan net zoals hierboven beschreven, onderste link van foto 4 selecteren en via windowsfunctie “kopieren” naar
      het veld NAAST het kopje “externe avatar”
      Nu moet je DUS WEL de avatar afmetingen invullen !!
      Voor een goede hoogte/breedte verhouding zou ik 148×112 pixels aanhouden.
      Daarna weer op “bevestigen” drukken onderaan de pagina.

      Dit was kort en bondig mijn topic hierover.
      Heb je vragen of opmerkingen, laat het me weten. Dan kan ik mijn post aanpassen/verbeteren !!!!

      Groet en success, Rik

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.