How To Distributie wissel V6 gevraagd

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum How To Distributie wissel V6 gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243092
    GTvirus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2008

      Zie topic onderwerp…
      Van mijn Vectra B 2001 met X25XE motor (V6) Moet de waterpomp verwisseld worden, nu wordt deze niet bi de V6 door de distributie aangedreven, maar bevind hij zich er wel midden in. De distributie is zo langzamerhand aan vervanging toe, dus wil ik dat maar allebei tegelijk doen.
      Ik ben er dan toch al bij in de buurt. Ik kan over het blokkergereedschap beschikken via een vriend, dus dat maakt het al een heel stuk makkelijker.
      Wie heeft er een How 2 van de distributiewissel voor mij?
      Ik was hier al aan t zoeken, maar kon niets vinden helaas.

      #17939510
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        heb je ervaring met het wisselen van een distributie riem?

        #17939511
        GTvirus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2008

          Yep, heb er vele gedaan, dit wordt alleen wel mn eerste Opel V6, dus vandaar de info vraag.
          Als ik t zo zie is het t dubbele van een “gewone” 16V, daarom heb ik al wel t blokkergereedschap geroggeld.

          #17939509
          RickR91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2011

            Het is wachten op Willem!
            Zodra hij hier komt, heb je antwoord!

            #17939512
            GTvirus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2008

              Ok ik wacht op Willem dan, maar er zijn er toch wel meer met een V6?

              #17939513
              yentl5552
                Lid sinds:
                23 September 2011

                jap , alleen heb de ballen verstand er van :P zoek zelf nog iemand die het aandurft :P

                #17939514
                Gts32v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2008

                  Is best te doen,heb mijn eigen zelf gedaan met een set van skf.Hier zit een beschrijving bij van hoe en wat ivm montage.Suc6.

                  Gr. Gts32v6

                  #17939515
                  drakos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2010

                    toevallig vanmiddag mijn eigen gedaan :D

                    is eigenlijk niet anders dan een lijnmotor,
                    enigste hier is dat je 4 nokkenassen heb die precies op tijd moeten staan
                    en 2 cillinderbanken die ten opzichte van elkaar op tijd moeten worden gezet dmv de spanners

                    met het blokeergereedschap is dit makkelijk te doen (als je ervaring heb met riemen vervangen)
                    zonder deze blokjes is het een hels karwij maar door b.v. blokjes hout tussen de tandwielen te zetten ook wel te doen.

                    #17939516
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Dubbele stelmogenlijkheid, neem alsjebleift de tijd om deze Serieus op tijd te zetten, een riem die net niet lekker staat, is zo’n afbreuk op het rijgenot!!!!!

                      Demonteren:

                      – Demonteer luchtfilterbak
                      – demonteer spatkap onder de multiriem
                      – Draai de bouten van de waterpomp poelie, Krukas poelie, stuurpomp poelie een slag los
                      – demonteer Comfort steun op rechter veerschotel (inclusief stenen op veerpoot schotel en motor).
                      – Demonteer multieriem door de spanner met sleutel 15 met de klok mee te draaien om de riem te ontspannen
                      – Demonteer de 3 poelies
                      – Demonteer Multiriem spanner (2 bouten achterop blok)
                      – Demonteer distri kap (let op het boutje aan schutbord zijde aan zijkant van de distrikap > afhankelijk van type)
                      – Zet de motor op tijd.

                      alles in tegengestelde richting terug monteren

                      timen:

                      – leg de riem tegen de draairichting om erop
                      – breng de riem op spanning
                      – Stel de nokkenassen tegenover elkaar Goed af
                      – Stel nu de nokkenassen met de krukas GOED af
                      – draai de motor 2x rond
                      – controleer timing en spanning > staat deze niet goed, dan weer de hele stel methode overnieuw

                      Willem

                      #17939517
                      GTvirus
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 May 2008

                        THANKS!!!!!
                        Kijk dit is de info die ik nodig had, met die paar punten van wijsheid moet het zeker lukken!
                        Straks een poging wagen……..

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.